Historyczny wynik w polskiej fabryce Volkswagena. Powstało blisko 275 tys. samochodów

Polskie fabryki Volkswagena wyprodukowały rekordową liczbę aut. Pomimo to, zakład i tak mierzy się z problemami finansowymi i zapowiada zwolnienia. Czy uderzą w polskie montownie?
Rekordowe wyniki
Największy skok nastąpił w produkcji modelu Caddy - fabryka w Antoninku wyprodukowała ponad 114 tys. tych pojazdów wobec 86,5 tys. w 2023 roku. Coraz większą popularnością cieszy się wersja hybrydowa wprowadzona we wrześniu 2023 roku.
Zakład we Wrześni osiągnął historyczny rekord, przekraczając 103 tys. wyprodukowanych pojazdów. Znaczącym sukcesem okazał się model Crafter, którego nowa wersja weszła do produkcji w czerwcu 2024 roku. Łącznie powstało około 75 tys. sztuk tego modelu, w tym wersji kempingowej Grand California.
Od początku działalności fabryki VWP wyprodukowały już ponad 4,5 mln samochodów.
Dobre wyniki Odlewni VWP
Odlewnia na poznańskiej Wildzie wyprodukowała w 2024 roku ponad 4,3 mln komponentów, o 300 tys. więcej niż rok wcześniej. Zakład wytwarza części do różnych marek grupy VW, w tym modeli elektrycznych z rodziny ID. Łączna liczba komponentów wyprodukowanych od początku działalności przekroczyła już 100 mln sztuk.
Redukcje mimo rekordów
Mimo dobrych wyników, spółka zapowiada kontynuację cięć kosztów. Prezeska VWP Stefanie Hegels przyznała, że obecna sytuacja w branży jest bezprecedensowa.
— Obserwowane mniejsze zapotrzebowanie rynku doprowadzi do zmniejszenia wielkości produkcji w nadchodzących latach, zwłaszcza w zakładzie w Poznaniu — podkreśliła Hegels.
Jednocześnie firma planuje rozwój centrów kompetencyjnych. W dziale rozwoju liczba pracowników ma wzrosnąć z obecnych 130 do ponad 200 w najbliższych latach.