Rynek reklamowy w Polsce osiągnie w tym roku wartość 2,8 mld dolarów
fot. FreepikPrognoza wydatków reklamowych w Polsce
Zgodnie z najnowszymi prognozami dentsu Global Ad Spend Forecasts, w 2024 r. rynek reklamowy w Polsce będzie się rozwijał w stabilnym tempie 7,3% i osiągnie wartość 2,8 mld USD. Choć Polska spodziewa się stabilizacji gospodarczej, reklamodawcy w dalszym ciągu będą bardzo ostrożni w wydatkach na reklamę, a ożywienie na rynku reklamowym nie będzie zauważalne od razu. Wzrost może zostać spowolniony przez nieprzewidywalne wydarzenia gospodarcze i polityczne.
– Na polskim rynku reklamowym widać większy optymizm niż w poprzednim roku, jednak reklamodawcy nadal pozostają ostrożni, dlatego na efekty zwiększonych wydatków na reklamę, będziemy musieli jeszcze poczekać – Nicolette Senye, Media Practice Lead, dentsu Polska. Rynek reklamowy będzie napędzany przez trzy główne trendy, zwiększone inwestycje na innowacje, rozwój cyfrowy oraz duże wydarzenia sportowe. W 2025 roku i kolejnych latach oczekujemy, że polski rynek reklamowy będzie się rozwijał w stabilnym, choć umiarkowanym tempie – podsumowuje Senye.
Kanały cyfrowe nadal pozostają liderem wzrostów. Wzrost wydatków w mediach cyfrowych w 2023 r. sięgnął 12,5%, czyli o prawie 4% więcej niż ostatnia prognoza. W 2024 r. digital powinien osiągnąć wzrost na poziomie 10%. Banery display w 2024 r. zaliczą wzrost na poziomie 5,7%. Najszybciej rozwijającym się sektorem cyfrowym jest wideo online, jego przewidywany wzrost w 2024 r. jest bardzo wysoki: wynosi 14%.
Więcej o prognozowanych wydatkach reklamowych w Polsce.
Globalna prognoza wydatków reklamowych
Prognozuje się, że wydatki na reklamę wzrosną o 5,0% na całym świecie w 2024 r., zgodnie z najnowszymi prognozami dentsu Global Ad Spend Forecasts, śródroczną aktualizacją badającą główne zmiany w wydatkach na reklamę według geografii i kanałów medialnych na 56 rynkach. Ogólnie rzecz biorąc, do końca roku
na całym świecie zostanie wydanych 754,4 miliarda dolarów. Przewiduje się, że same wybory prezydenckie w USA będą odpowiadać za około jedną trzecią (11 miliardów dolarów) przyrostowych wydatków na reklamę w 2024 roku.
Z perspektywy kanałów, raport dentsu Global Ad Spend Forecasts 2024 podkreśla, że oczekuje się, że kanał cyfrowy pozostanie najszybciej rozwijającym się kanałem na poziomie 7,4%, osiągając 449,3 mld USD i 59,6% globalnych wydatków na reklamę.
Sprawdź też: Przyszłość biznesu - relacja z Viva Technology w Paryżu
Dobra reklama, czyli jaka?
Niezależnie od rodzaju i charakteru działalności, każda firma musi posiadać przemyślany plan marketingowy, który skutecznie zareklamuje produkty lub usługi. Leo Burnett twierdził, że dobra reklama musi być prosta, niezapomniana, zapraszać do obejrzenia or