Rozmowa z (ro)botem

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Polska firma Voicetel Communications stworzyła technologię, dzięki której asystenci głosowi do złudzenia przypominają ludzi. Jej rozwiązania w dziedzinie przetwarzania mowy są jednymi z najbardziej zaawansowanych na świecie.

Polacy nie gęsi i swój język mają. Dzięki Voicetel Communications mają go także boty, które z coraz większym powodzeniem się nim posługują. Ze stworzonymi przez firmę programami (ang. voicebot) rozmawia się jak z żywymi ludźmi. Może tylko z jedną różnicą. Programy nigdy się nie męczą i są cały czas skupione na swoim rozmówcy. Jak mówi Dawid Wójcicki, prezes i współzałożyciel Voicetel Communications, Polakom przez lata towarzyszył pod tym względem kompleks niższości. – Nie wierzyliśmy, że udało nam się stworzyć coś, czego nie ma nigdzie indziej na świecie, voicebota, który bez problemu wchodzi w naturalny dialog z człowiekiem. Miliony udanych rozmów to najlepszy dowód na naszą skuteczność – wyjaśnia.

W maju 2020 r. wirtualni asystenci Voicetela rozmawiali prawie 200 tys. minut. Dla porównania w pierwszym kwartale tego roku było to ok. 100 tys. minut miesięcznie. Wzrost czasu rozmów o 100 proc. to dopiero początek voicebotowej hossy. Jak informuje portal MyCustomers (opierając się na danych przedstawionych przez firmę badawczą Gartner) do końca 2020 r. w gospodarkach wysoko rozwiniętych 85 proc. czynności związanych z obsługą klientów będzie realizowanych przy użyciu automatycznych narzędzi. W najbliższych latach ok. 47 proc. firm w komunikacji z klientami zamierza wykorzystywać chatboty, a 40 proc. chce wdrożyć wirtualnych asystentów....

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 8/2020 (59)

Więcej możesz przeczytać w 8/2020 (59) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ