Netflix wstrzymuje decyzję o ograniczeniach dla współdzielonych kont
Fot. shutterstock.Netflix – lider na rynku streamingowym – ogłosił wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2023 roku. Pomimo osiągnięcia zysku netto na akcję w wysokości 2,88 USD, czyli powyżej prognoz analityków, przychody koncernu wyniosły 8,16 mld USD, co było niższą wartością w porównaniu z oczekiwanymi 8,18 mld USD.
Netflix: 9 mln abonentów więcej w 2022
Ważną informacją dla inwestorów jest również liczba nowych subskrybentów. W pierwszym kwartale 2023 roku Netflix zarejestrował 1,75 mln nowych użytkowników, co okazało się mniejszą liczbą niż oczekiwana, wynosząca 2,06 mln. Niemniej jednak, warto zwrócić uwagę na fakt, że w 2022 roku serwis pozyskał netto 9 mln abonentów, co wciąż jest bardzo dobrym wynikiem. Warto zaznaczyć, że w pierwszym kwartale zeszłego roku, serwis stracił 200 tys. subskrybentów, co było pierwszym kwartalnym spadkiem od ponad 10 lat.
Netflix zapowiedział, że w drugim kwartale 2023 roku spodziewa się uzyskania 8,242 mld USD przychodów oraz 2,86 USD rozwodnionego zysku na akcję. Niemniej jednak, analitycy oczekiwali, że przychody wyniosą 8,476 mld USD, a rozwodniony zysk na akcję wyniesie 3,05 USD.
Czytaj dalej: ScanTheSun, czyli o dwóch takich, co chwycili słońce
Koniec współdzielonych kont Netflixa? Jeszcze nie teraz
Ciekawą informacją jest również wprowadzenie przez Netflix rozwiązań utrudniających współdzielenie konta dla osób niemieszkających pod tym samym adresem. Pomysł ten miał być wdrożony już w pierwszym kwartale, jednak jak wskauje portal Bankier.pl z nieznanych powodów wprowadzenie ograniczeń przesunięto na drugi kwartał. Choć decyzja ta spowoduje, że część oczekiwanego przyrostu abonentów i korzyści w przychodach przesunie się na trzeci a nie na drugi kwartał, to jednak firma uważa, że w efekcie przyniesie to lepsze wyniki dla samego biznesu a także jego użytkowników.
Nie zgadza się z tym wielu użytkowników platformy, którzy w mediach społecznościowych zapowiadają odejście od Netflixa jeśli ten nie pozwoli im współdzielić kont. Nie jest to pierwszy raz, kiedy Netflix podejmuje takie działania. W 2019 roku firma wprowadziła rozwiązania, które utrudniają dzielenie się hasłami między użytkownikami. Wtedy też, wiele osób obawiało się, że taka decyzja wpłynie negatywnie na popularność platformy, jednak jak widać, nie miało to znaczącego wpływu na zyski firmy.
Wymagający rynek streamingowy
Oprócz problemów z niesatysfakcjonującą liczbą nowych subskrypcji, Netflix musi zmagać się również z rosnącą konkurencją na rynku platform streamingowych. W ostatnich latach na rynku pojawiło się wiele podobnych usług VOD, takich jak Disney+, Apple TV+, Amazon Prime Video czy HBO Max, które rywalizują z Netfliksem o uwagę widzów.
Ważnym wyzwaniem dla Netfliksa w przyszłości będzie również walka z piractwem. Wiele osób decyduje się na korzystanie z nielegalnych źródeł zamiast opłacania abonamentu na platformie streamingowej. W efekcie Netflix traci nie tylko przychody, ale także potencjalnych widzów, którzy mogliby stać się jego lojalnymi użytkownikami.
Czytaj dalej: Być jak rodzina Waltonów. Fundacja rodzinna pomoże polskim przedsiębiorcom