YouTube po raz pierwszy wyprzedził Netfliksa w oglądalności wśród nastolatków
YouTube przyciąga coraz więcej odbiorców / Fot. Dado Ruvic, ReuterYouTube stał się serwisem, w którym nastolatki oglądają najwięcej filmów - więcej niż na Netfliksie. Platforma pierwszy raz jest na pozycji lidera w tym segmencie.
Oba serwisy nadal cieszą się ogromną popularnością wśród młodszych widzów, ale czas spędzony na YouTube ostatnio rośnie, podczas gdy ten spędzony na Netfliksie - maleje.
Inwestycyjny bank Piper Sandler przeprowadził 46. półroczne badanie Generacji Z, w którym wzięło udział 9193 amerykańskich nastolatków. Badanie wykazało, że uczestnicy spędzają 29,1% swojego codziennego czasu na oglądaniu filmów na YouTube. Netflix był tuż za nim, z wynikiem 28,7%. Serwis należący do Google’a objął pierwsze miejsce po raz pierwszy w historii.
Analitycy z Piper Sandler zastanawiali się, czy zmiana jest wynikiem poprawy treści na YouTube i coraz większej konkurencyjności w branży streamingowej.
Hulu, serwis streamingowy niedostępny w Europie, był na trzecim miejscu, jeśli chodzi o platformę wybieraną przez nastolatków do oglądania filmów, z udziałem 7%, mimo że czas, który uczestnicy spędzali na oglądaniu tej usługi, zmniejszył się.
Prime Video i Disney+ z kolei, zobaczyły wzrost swojego udziału, podczas gdy HBO Max zanotowało spadek.
TikTok też ma sporo do powiedzenia
Chociaż TikTok jest w zasadzie platformą wideo, ankieta umieszcza aplikację w kategorii mediów społecznościowych. Podobnie jak w innych badaniach, serwis ByteDance jest najpopularniejszy wśród nastolatków i aż 38% wybiera go jako swoją ulubioną aplikację do mediów społecznościowych.
Instagram miał jednak najwyższe zgłaszane samodzielnie miesięczne użytkowanie. Nastolatki twierdzą też, że spędzają około czterech i pół godziny dziennie w mediach społecznościowych.
Niedawne badanie przeprowadzone przez Common Sense Media i Uniwersytet Michigan C.S. Mott Children's Hospital wykazało, że osoby w wieku 11-17 lat spędzają średnio 1 godzinę i 52 minuty dziennie na TikToku, co stanowi prawie 40% ich codziennego użytkowania telefonu.