Etykiety "Często dobre dłużej" na produktach spożywczych mają ograniczyć marnotrawstwo żywności
Fot. shutterstock.Firma Too Good To Go, która aktywnie działa na rzecz ograniczenia marnowania żywności, uważa, że przekształcenie tych celów w prawnie wiążące przepisy jest kluczowe dla skutecznego rozwiązania problemu marnowania żywności - donosi portal wiadomoscihandlowe.pl.
Nowa ustawa zmieniająca "Waste Framework Directive"
Celem proponowanej ustawy jest ograniczenie marnotrawstwa poprzez określenie konkretnych założeń dla różnych sektorów łańcucha dostaw żywności. Projekt ustawy obecnie przechodzi proces legislacyjny. Komisja Europejska planuje redukcję marnotrawstwa o 10% w sektorze przetwórstwa i produkcji oraz o 30% w handlu detalicznym i konsumpcji (w restauracjach, usługach gastronomicznych i gospodarstwach domowych) do 2030 roku.
Wellbee pozyskuje kolejnego inwestora i wprowadza nową platformę psychoedukacyjną
Too Good To Go walczy z marnotrawstwem
Too Good To Go, będące partnerem sprzedawców detalicznych, kawiarni, restauracji i producentów, odgrywa aktywną rolę w procesie konsultacji projektów regulacji z Komisją Europejską. Firma wezwała do ustalenia ambitnych celów w zakresie ograniczenia marnotrawstwa żywności "od pola do stołu".
Obecnie Too Good To Go wspiera 145 000 aktywnych partnerów w dalszym zmniejszaniu marnowania żywności, co przyczynia się do osiągnięcia nowych celów UE i pozytywnie wpływa na naszą planetę. Mette Lykke, dyrektor generalna Too Good To Go, cytowana przez wiadomoscihandlowe.pl podkreśla, że marnowanie żywności stanowi ogromne wyzwanie w całym łańcuchu dostaw i wciąż istnieje wiele produktów, które są marnowane. Firma stale wprowadza innowacje, takie jak Magic Parcels, rozszerzając tym samym współpracę z producentami i umożliwiając bezpośrednią sprzedaż nadwyżek żywności.
Future Collars wkracza na rynek Czech i Słowacji. "To dla nas strategiczny krok"
Edukacja w zakresie dat ważności
Według badań KE z 2018 roku, aż połowa konsumentów w Unii Europejskiej ma trudności z właściwą interpretacją oznaczeń "należy spożyć do" i "najlepiej spożyć przed". A między tymi pojęciami jest spora różnica. Tylko z powodu tego nieporozumienia, około 10 procent żywności jest marnowane w UE.
Too Good To Go od 2019 roku prowadzi kampanię edukacyjną "Często Dobre Dłużej", która ma na celu pomóc konsumentom w poprawnym rozumieniu oznaczeń dotyczących dat ważności na opakowaniach produktów spożywczych. Chodzi o to by klienci sami decydowali, czy dany produkt nadaje się do spożycia. To że etykieta ostrzega "najlepiej spożyć przed" nie oznacza, że produkt po przekroczeniu daty ważności zawsze jest zepsuty. Etykiety "Często Dobre Dłużej - Popatrz, Powąchaj, Posmakuj" mają pojawić się na około 6 miliardach opakowań produktów na 13 rynkach europejskich w 2023 roku, dzięki współpracy z 465 markami.