Wiarygodnie, wygodnie, zgodnie z prawem

Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock 42
Zanim zaczniemy w internecie sprzedawać i pozyskiwać klientów, musimy się zatroszczyć o kilka fundamentów, takich jak regulamin sklepu czy sposoby przyjmowania płatności. W tej części naszego cyklu wyjaśniamy, co warto wcześniej wdrożyć – i dlaczego.

Polityka i regulamin

Po pierwsze, e-sklep będzie dysponował danymi osobowymi swoich klientów. A jak wiadomo, ich przechowywanie, przetwarzanie, wykonywanie na nich operacji musi być dziś zgodne z przepisami RODO. Nakazują one zdobyć odpowiednie zgody osób, których te dane dotyczą, i zadbać o ich ochronę od strony zarówno technologicznej, jak i organizacyjnej. Być może będziemy się tym mogli zająć sami, ale mogą się też okazać potrzebne audyt, przeprowadzony przez jedną z firm IT, które specjalizują się w bezpieczeństwie cyfrowym, czy wsparcie prawnika. 

Poza tym, jeśli będziemy używać plików cookies, trzeba będzie powiadamiać o tym użytkowników wchodzących na naszą stronę. Musimy też stworzyć „politykę prywatności” – dokument, w którym poinformujemy ich o ciasteczkach, o tym, jakie dane i w ramach jakiej usługi są u nas przetwarzane, jak są chronione itd. 

Należy też opracować regulamin świadczenia usługi, opisując w nim naszą politykę prywatności i reguły dotyczące sposobu realizacji zamówień, wymagań technicznych po stronie klienta czy postępowania w związku z reklamacjami i zwrotami. 

Chcąc zaoszczędzić pieniądze, wielu przedsiębiorców podejmuje się realizacji tych zadań samodzielnie. Wychodzą z założenia, że będą w stanie zrobić to na dobrym poziomie, wystarczy przecież mieć głowę na karku. Takie podejście dotyczy szczególnie często regulaminu e-sklepu. Teoretycznie nic nie stoi na...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 12/2018
 (39)

Więcej możesz przeczytać w 12/2018 (39) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ