Biogo idzie w crowdfunding. Czy inwestorzy zaufają firmie z branży zdrowej żywności?

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Sklep internetowy biogo.pl rozpoczął emisję akcji w ramach tzw. crowdfundingu. Celem spółki jest mocna ekspansja w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Firma oprócz sklepu internetowego posiada również sieć sklepów stacjonarnych, pełniących dodatkowo funkcję profesjonalnych centrów dietetycznych. Nabywcami oferty Biogo są głównie osoby ceniące produkty naturalne, prowadzące zdrowy styl życia i takie, którym zależy na zmianie złych nawyków żywieniowych.

- W ostatnich miesiącach sklepy internetowe, szczególnie te oferujące zdrową żywność, rozwinęły się na niespotykaną wcześniej skalę. Mamy też więcej czasu na decydowanie o zakupie produktów dobrej jakości, co przekłada się na wybieranie składników ekologicznych, pochodzących ze sprawdzonych źródeł i posiadających rzetelne certyfikaty - mówi Tomasz Kosowski CEO Biogo.

Dzięki pozyskanym środkom, firma będzie mogła rozpocząć ekspansję na rynki zagraniczne, stworzyć autorską linię ekoproduktów, wdrożyć platformę marketplace, a także otworzyć sklepy stacjonarne w największych aglomeracjach w kraju. Istotnym celem emisji akcji jest również poszerzenie działań promocyjnych oraz stworzenie aplikacji mobilnej, jeszcze bardziej ułatwiającej zakup ulubionych produktów.

- Jako lider e-commerce w branży zdrowej żywności w Polsce chcemy szerzyć naszą misję na kolejne kraje - na początku koncentrujemy się na rynku niemieckim oraz francuskim. W dobie pandemii widzimy też dużą szansę na pozyskanie dobrych lokalizacji stacjonarnych, aby nasi dietetycy kliniczni mogli dzielić się wiedzą ekspercką z klientami, a klienci - odbierać zamówienia internetowe bezpłatnie - dodaje Tomasz Kosowski.

Jak deklarują przedstawiciele firmy, każdy rok finansowy spółka zamyka przychodem min. o 42 proc. wyższym niż w roku go poprzedzającym i w obecnym czasie utrzymuje tę dynamikę. Docelowo firma chce wejść na rynek NewConnect w ramach Giełdy Papierów Wartościowych. Ma się to wydarzyć w ciągu 2-3 lat. Dodatkowo firma chce wypłacić dywidendę w 2023 roku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ