Amazon wymiecie konkurencję po wejściu do Polski? "Nasz rynek e-commerce jest pojemny"
Amazon podbije polski rynek e-commerece? Fot. Adobe StockJak tłumaczy Adam Ciesielczyk, oficjalna deklaracja Amazona o uruchomieniu polskiego serwisu została przez niego odebrana jako pozytywna wiadomość. - Obecność na polskim rynku e-commerce takich serwisów jak Erli.pl oraz Amazon pozwoli budować standardy zrozumienia, czym jest i jak działają platformy typu marketplace. Polakom, w dużej mierze, wciąż przycisk „kup” kojarzy się z procesem „licytuj”. Odnoszę wrażenie, że taka dywersyfikacja rynku będzie korzystna zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców - komentuje.
Amazon może wystartować ze sklepem nawet 1 marca
Zdaniem Ciesielczyka polski rynek e-commerce jest na tyle pojemny, że nawet nowe podmioty mogą starać się w nim zaistnieć. - Należy jednak umieć adaptować się do dynamicznie zmieniających się warunków oraz przyciągać klientów nie tylko bogatą ofertą, ale również wysokim poziomem bezpieczeństwa i wyróżniającym pomysłem na swój biznes - dodaje.
W rozmowie z portalem mycompanypolska.pl zdradza także, że nie obawia się o wpływ coraz mocniejszej konkurencji na wyniki swojego serwisu. - Pod względem sprzedaży i ruchu na Erli.pl rośniemy o około 140 proc. miesiąc do miesiąca (od momentu startu w marcu ubiegłego roku). Naszym celem jest utrzymywanie tej dynamiki wzrostu - zapewnia.
Przeczytaj więcej o polskim rynku e-commerce
Erli.pl to nowy, polski gracz na rynku e-commerce. Wystartował niecały rok temu - w marcu 2020 roku. Jest to platforma typu marketplace, czyli przestrzeń m.in. dla przedsiębiorców, dzięki której mogą docierać do swoich klientów.
Jak zmienia się polski rynek e-commerce? Gdzie Adam Ciesielczyk widzi największe szanse na rozwój? Jak wyglądają aktualne plany nowej, polskiej firmy? Cały wywiad już w poniedziałek, 1 marca, tylko na portalu mycompanypolska.pl