Aktualności

Polacy coraz chętniej płacą kartami i smartfonami

Polacy coraz chętniej płacą kartami i smartfonami

Konsumenci coraz śmielej płacą kartami i korzystają z płatności online przy użyciu komputera lub smartfona. Forma ta staje się coraz bardziej powszechna i ma szansę stopniowo zacząć wypierać z rynku gotówkę.

newseria.pl 04.05.2016
Liczba debiutów na warszawskiej giełdzie powinna rosnąć

Liczba debiutów na warszawskiej giełdzie powinna rosnąć

Spadki, których warszawski parkiet doświadczył w ubiegłym roku, nie zachęcały spółek do giełdowych debiutów. Zdaniem ekspertów na rynku widać już jednak zwiększone zainteresowanie IPO ze strony spółek i już wkrótce nowi emitenci powinni się pojawić na GPW

Mali planują zatrudniać

Mali planują zatrudniać

13,3 proc. firm z sektora MSP planuje w tym półroczu zwiększyć zatrudnienie, a 9,9 proc. – zmniejszyć. To najlepszy wynik od trzech lat – podają autorzy raportu „Jak w Polsce prowadzi się własny biznes” Instytutu Badań i Analiz OSB oraz portalu Firmy.net.

Nieźle, ale tylko tyle

Nieźle, ale tylko tyle

W minionym roku polskim firmom żyło się nieźle, lecz aby biznes poczuł, że działa w dobrych warunkach, musiałaby się poprawić jakość stanowionego prawa i wymiaru sprawiedliwości w sprawach gospodarczych.

Adam Mielczarek 20.04.2016

Polacy coraz częściej rezygnują z płacenia gotówką

Polacy coraz częściej rezygnują z płacenia gotówką

Polacy coraz chętniej korzystają z nowoczesnych form płatności. Płacenie zbliżeniowe kartą jest już na rynku standardem – taką możliwość oferuje 80 proc. kart i terminali płatniczych. Coraz powszechniejsze stają się także płatności zbliżeniowe telefonem.

newseria.pl 05.04.2016
Innowacje w HR ciągle poszukiwane

Innowacje w HR ciągle poszukiwane

W ostatnich latach, gdy wiele firm odczuwa skutki kryzysu ekonomicznego, ciągłych zmian i globalizacji, panaceum na przetrwanie w trudnym czasie i osiąganie sukcesu staje się stosowanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze zarządzania ludźmi.

Przedsiębiorca nie taki straszny

Przedsiębiorca nie taki straszny

Jedynie 53 proc. Polaków w wieku 15–19 lat ma świadomość, że przedsiębiorcy odpowiadają za wytwarzanie większości dochodu naszego kraju – wynika z raportu „Wizerunek przedsiębiorcy” współtworzonego przez Forum Obywatelskiego Rozwoju i Polską Radę Biznesu.