Ruszyła sprzedaż akcji "CD-Action". Najtańszy pakiet kosztuje 50 złotych

Grafika: materiały promocyjne
Grafika: materiały promocyjne
"CD-Action" to prawdopodobnie najpopularniejszy magazyn gamingowy w Polsce - powstał w 1996 roku. Po tym jak wydawnictwo Bauer sprzedało tytuł agencji gamingowej Fantasyexpo, fani pisma liczą na nowe otwarcie. Ma w tym pomóc emisja akcji.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Kiedy w kwietniu br. pojawiła się informacja, że pracownicy "CD-Action" otrzymali wypowiedzenia, w Internecie zawrzało. Najsłynniejszy magazyn gamingowy w Polsce to kultowy tytuł, nie tylko wśród fanów gier. Już sam fakt, że był wydawany nieprzerwanie od 1996 roku o czymś świadczy.

W lipcu poinformowano czytelników, że prawa do marki "CD-Action" (oraz "PC Format", również wydawanego przez Bauera) nabyła agencja gamingowa Fantasyexpo. - Głęboko wierzę, że nowa misja, którą jest rozwój obu tytułów, będzie dla nas kolejnym wyzwaniem wznoszącym zespół na wyższy poziom, a dla redakcji szansą na dalszy rozwój, szczególnie w obszarze digitalowym - komentował Krzysztof Stypułkowski z Fantasyexpo, cytowany przez portal "Wirtualnemedia.pl". Nowym redaktorem naczelnym pisma został Dawid Bojarski, już wcześniej związany z "CD-Action".

Formalnie obecnym wydawcą "CD-Action" i "PC Format" jest należąca do Fantasyexpo spółka GTEM SA. I to właśnie ona rozpoczęła emisję akcji, dzięki której każdy fan obu tytułów może stać się ich współwłaścicielem. Cena jednego udziału to 0,67 zł, a do sprzedaży trafiło ponad 1,85 mln akcji co stanowi niecałe 16 proc. wartości spółki. Lidia Ukleja, szefowa GTEM SA zapowiedziała w rozmowie z "Wirtualnymi mediami", że celem jest zebranie kwoty ponad 1,24 mln złotych, która zostanie przeznaczona przede wszystkim na rozwój internetowych segmentów magazynów oraz budowę profesjonalnego studia wideo.

Na stronie przedsięwzięcia przygotowana jest dokładna rozpiska, ile pieniędzy potrzebują poszczególne segmenty. Stworzenie nowoczesnych serwisów www to koszt 400 tys. złotych (tyle samo ma pochłonąć budowa studia wideo). Wydatki operacyjne (m.in. poprawa jakości magazynów drukowanych) wyceniono na 250 tys. złotych, z kolei przygotowanie CDA Premium Pass, a więc modeli subskrypcji cyfrowej - 200 tys. złotych.

Projekt - jak czytamy na stronie - wspierają takie nazwiska jak CEO Techland Paweł Marchewka czy Rafał Adasiak, regionalny dyrektor marketingu Ubisoft.

Spółka przygotowała kilka pakietów dla potencjalnych inwestorów. Najtańszy kosztuje 50,25 zł, są też jednak dużo droższe. "Pakiet Mecenasa" to koszt 50 tys. złotych, ale dzięki niemu dostaniemy zaproszenie na kolację Inwestorską, a także magazyn udostępni 1 stronę na reklamę. Najdroższy jest "Pakiet Smugglera" - 100 tys. złotych w ramach których m.in. w sekcji stopki redakcji na cdaction.pl przez 12 miesięcy od zakupu pakietu będą umieszczone podziękowania dla nas oraz logo.

Oczywiście Fantasyexpo informuje również o czynnikach ryzyka związanych z inwestycją. Do takich należy zaliczyć ryzyko nieprzyjęcia się tytułu na rynku lub ryzyko utraty kluczowych redaktorów i współtwórców.

Data zakończenia zbiórki przewidziana jest na 28 listopada 2020 roku. W momencie pisania tego tekstu (1 września 2020) w "CD-Action" i "PC Format" zainwestowało 881 osób, a zebrany kapitał wynosił 533 tys. złotych.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ