Too Good To Go rozszerza współpracę z siecią Biedronka
Too good to goUżytkownicy aplikacji mogą zakupić paczki niespodzianki z produktami o krótkich terminach przydatności zarówno w dużych, jak i mniejszych miejscowościach na terenie całego kraju.
Too Good To Go pomoże Biedronce
W Polsce rocznie marnuje się blisko 5 milionów ton żywności. Ma to olbrzymi wpływ na środowisko naturalne, ale także generuje straty. Firma wpływu społecznego Too Good To Go od blisko czterech lat skutecznie przyczynia się zmniejszenia skali marnowania jedzenia, stając się solidnym partnerem w zarządzaniu nadwyżkami wśród retailerów i biznesów gastronomicznych. Teraz rozszerza współpracę z największą siecią detaliczną Biedronka, aby zasięgiem objąć całą Polskę.
Aktualnie Too Good To Go oferuje swoje rozwiązanie we wszystkich polskich miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, w 80% miast miedzy 50 - 100 tys. mieszkańców, a także w wielu ośrodkach poniżej 50 tys. mieszkańców. Dzięki poszerzeniu współpracy z Biedronką, aplikacja Too Good To Go znacząco zwiększy swój zasięg, który łącznie obejmie 500 sklepów sieci.
Nadwyżki żywności w sklepie Biedronka - co dalej z jedzeniem?
W przypadku wystąpienia nadwyżek w sklepach sieci Biedronka użytkownicy aplikacji Too Good To Go będą mogli kupić paczki niespodzianki za 1/3 ceny wyjściowej. W paczkach znajdą się produkty o krótkich terminach ważności, np. warzywa, owoce, pieczywo, a także paczkowane: wędliny, mięsa, ryby, gotowe dania.
Ograniczenie zjawiska marnowania żywności jest jednym z kluczowych zobowiązań w ramach społecznej odpowiedzialności sieci Biedronka. Żywność z bliskim terminem przydatności do spożycia przekazywana jest organizacjom pożytku publicznego. Współpracujemy z ponad 140 OPP na terenie całej Polski. Prowadzimy kompleksowe działania, począwszy od akcji edukacyjnych, przez współpracę z organizacjami pomocowymi, a także budujemy partnerstwa z takimi inicjatywami jak Too Good To Go – mówi Agnieszka Koc, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka.
- Rozszerzenie współpracy z największą siecią sklepów w Polsce jest ogromnym sukcesem, który postrzegamy w kategorii win-win. Z jednej strony Biedronka jest w stanie efektywnie zarządzać żywnością, z drugiej użytkownicy Too Good To Go, korzystając z bogatej mapy sklepów, będą mogli przyczynić się do zwiększenia skali niezmarnowanego jedzenia nawet w najmniejszych i najodleglejszych miejscowościach w Polsce - mówi Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go w Polsce.
Obie firmy pilotażowo współpracowały ze sobą od czerwca 2021 r. Początkowo testy obejmowały wybrane sklepy Biedronka m.in. w Warszawie, Tarnowie, Elblągu.