Samochód jak gadżet
Samochód jak gadżet, fot. materiały prasoweDziś za niezbędne, wręcz podstawowe wyposażenie samochodu uznajemy klimatyzację, przyzwoite radio (zwykle z ekranem, na którym pokazywane są różne informacje) czy elektrycznie sterowane szyby. Takie elementy są w standardzie nawet w najtańszych, miejskich autach, podczas gdy jeszcze kilka czy też kilkanaście lat temu były synonimem luksusu. W coraz większej liczbie modeli jest na pokładzie zdecydowanie więcej dodatków, w tym tych, które zwiększają poziom bezpieczeństwa.
Wyposażenie, które ma za zadanie zmniejszać liczbę wypadków, to już nie tylko ABS i ESP, od lat obowiązkowe, ale też wiele skomplikowanych systemów, które wykorzystują radary i kamery, by monitorować otoczenie auta. To wszystko oczywiście sporo kosztuje i wpływa na ceny. To dlatego kompaktowe auta jeszcze dekadę temu można było kupić za 40 tys. zł. Teraz natomiast trudno znaleźć model, który kosztowałby mniej niż 70 tys. zł. To cena postępu.
Prostota w cenie
Część z tych dodatków wymagana jest unijnym prawem, inne producenci uznali za niezbędne i sami montują w seryjnie produkowanych autach, nawet w ich podstawowych wersjach. Nie każdy z elementów dodatkowego wyposażenia jest ceniony przez nabywców. Potwierdzają to m.in. badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii na zlecenie Dacii, czyli marki, która od lat – z sukcesami – sprzedaje niedrogie modele docenione w wielu krajach zachodniej Europy. Atutem Dacii jest właśnie prostota konstrukcji. Oczywiście pytano wszystkich Brytyjczyków zainteresowanych zakupem, a nie jedynie klientów tej rumuńskiej marki należącej...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 1/2022 (76) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.