Patronaty
Patronaty, Fot. materiały prasowez miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 10/2021 (73)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Być sobą w pracy. Nagrody dla pracodawców, osób i organizacji
Mimo coraz większej społecznej świadomości, równe prawa osób LGBT+ wciąż są w Polsce kwestionowane. Są jednak społecznicy, społeczniczki, instytucje i firmy wspierające osoby nieheteronormatywne w ich codziennym środowisku pracy i poza nim. Na początku września zgłoszone zostały publiczne nominacje do tegorocznej edycji LGBT+ Diamonds Awards, jedynych nagród dla pracodawców tworzących przyjazne miejsca pracy, a także dla osób publicznych i organizacji.
Przyznanie nagród LGBT+ Diamonds 2021 odbędzie się 21 października o godz. 19.00. Wydarzenie będzie transmitowane online na Facebooku oraz na stronie konkursu, gdzie można zyskać materiały dodatkowe po rejestracji. Organizatorem wydarzenia jest NatWest Group w Polsce, brytyjski bank posiadający centrum usług wspólnych, którego zespół pracowników stworzył jedną z większych sieci tęczowych w Polsce.
Więcej informacji, formularz zgłoszeń oraz rejestracja na wydarzenie 21 października dostępne na stronie lgbtdiamondsawards.pl.
---
Working Together
Elżbieta Bonda, menedżerka ds. Miejsca Pracy i Nieruchomości, Liderka Różnorodności i Włączania NatWest Polska wyjaśnia:
Włączanie w NatWest polega na upewnieniu się, że każdy z nas każdego dnia wnosi do pracy to, co najlepsze. Chodzi o stworzenie kultury, w której ludzie czują się komfortowo będąc sobą, wiedząc, że będziemy ich wspierać. O celebrowanie naszych różnic i znajdowanie sposobów, aby obrócić je na naszą korzyść, a także o danie wszystkim takich samych możliwości rozwoju. Wspieramy różnorodne grupy zorganizowane i kierowane przez pracowników – znane jako „Sieci Pracownicze”.
Sieci składają się z pracowników-wolontariuszy, którzy odgrywają kluczową rolę w dostarczaniu, podnoszeniu świadomości i wywieraniu wpływu na naszą ogólnobankową strategię integracji.
Sieci zapewniają również drogę do ukierunkowanego rozwoju osobistego, a także liczne możliwości nawiązywania kontaktów dla swoich członków.
Istnieje wiele sieci na całym świecie, takich jak Women, Enable, Multicultural, Rainbow, Families & Carers, Sustainable Futures Network, ale także kilka sieci zrodzonych z pomysłów lokalnych pracowników: Financial Wellbeing, Fun Factory lub Golden Fish. Każda z nich będzie miała wsparcie sponsora, ale ostatecznie to pracownicy będą kierować jej agendą i decydować o działaniach zgodnych z celami ESG.
---
Golden Marketing Conference
Po raz 9. w Sali Ziemi na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbyła się Golden Marketing Conference. Jak przy każdej edycji wydarzenie przyciągnęło ekspertów i specjalistów marketingu, social mediów, digitalu oraz e-commerce. Wzorem lat ubiegłych GMC odbyło się w formie hybrydowej, co pozwoliło na uczestniczenie w konferencji tym osobom, które nie mogły fizycznie pojawić się w Poznaniu oraz przeprowadzenie dwóch prelekcji w formie online.
Tegoroczna edycja potwierdziła to, co mówi się o Golden Marketing Conference w branży marketingowej – to wydarzenie profesjonalnie zorganizowane, na bardzo wysokim poziomie merytorycznym i z płaszczyzną na wymianę doświadczeń. Konferencja objęta jest także akredytacją międzynarodowego programu DIMAQ.
Organizator na wiosnę zapowiada jubileuszową 10. edycję Golden Marketing Conference.
---
Europejskie Forum Nowych Idei
Weź udział w X Europejskim Forum Nowych Idei! To trzy dni ważnych dyskusji o przyszłości Polski, Europy i świata. Forum odbędzie się 20–22 października w Sopocie. Wydarzenie co roku gromadzi ponad tysiąc uczestników. Wśród nich przedstawiciele świata biznesu, nauki, kultury oraz administracji publicznej polskiej i europejskiej.
Wątkiem przewodnim tegorocznego EFNI jest odbudowa zarówno w kontekście gospodarczym, społecznym, jak i międzynarodowym. W programie przewidziano dziesiątki inspirujących spotkań, dyskusji i wykładów dotyczących tematów takich jak: nowa rzeczywistość po pandemii, wyzwania technologiczne i klimatyczne czy gospodarczy Trójkąt Weimarski.
Europejskie Forum Nowych Idei to jedno z największych tego typu wydarzeń w tej części kontynentu. Jest poświęcone globalnym trendom, rozwojowi technologii i pracy oraz przyszłości Europy. Organizatorem imprezy jest Konfederacja Lewiatan.
---
Gotowi na jutro
Dwadzieścia wystąpień, dwa dni spotkań, wymiana doświadczeń i konsultacje z ekspertami – tak przebiegł we Wrocławiu już czwarty raz z rzędu Kongres Firm Rodzinnych.
To uroczyste spotkanie przedsiębiorców rodzinnych stanowi okazję do wymiany doświadczeń, inspiracji oraz dyskusji o bieżących i przyszłych wyzwaniach. Jego celem jest pomoc przedsiębiorcom rodzinnym w prowadzeniu firm, które przetrwają pokolenia oraz promocja polskiej przedsiębiorczości rodzinnej.
W Kinie Nowe Horyzonty 2–3 września odbyło się dwadzieścia wystąpień w tym paneli dyskusyjnych, prelekcji i warsztatów. Każda edycja koncentruje się wokół innej tematyki, myśl przewodnia tegorocznej brzmiała „Gotowi na jutro” i dotyczyła trendów biznesowych w branży m.in. energetyki, cyfryzacji i różnych aspektów związanych z zarządzaniem.
– Kongres Firm Rodzinnych był pierwszym tego typu spotkaniem po „przerwie covidowej”. Rzeczywistość pandemiczna sprawiła, że nie wszyscy nasi uczestnicy byli na miejscu, część wybrała transmisję online. Tym razem zaproponowaliśmy nie tylko panele dyskusyjne ekspertów dotyczące głównych problemów firm rodzinnych, ale też scenki aktorskie ilustrujące dylematy sukcesyjne. Oddawały zachowania członków rodzin biznesowych w bardzo przekonujący sposób.
Novum była także tematyka zielonej energii i osiągnięcia firm rodzinnych na tym polu. Po raz pierwszy też wręczaliśmy nagrody w konkursie Promotor Przedsiębiorczości Rodzinnej. Nagrodziliśmy firmy i osoby, które wniosły największy wkład w promocję firm rodzinnych w Polsce oraz w sposób najciekawszy prezentują rodzinny charakter swoich firm – podsumowuje dr hab. Krzysztof Safin, prof. WSB, dyrektor Centrum Biznesu Rodzinnego i organizator Kongresu Firm Rodzinnych.
---
Wybierz biznes dla siebie
Zbliżają się Targi Franczyza. W Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie 14–16 października kilka tysięcy gości będzie wybierać pomysły na własny biznes.
Przyszli franczyzobiorcy i partnerzy mogą tu poznać zasady współpracy z najbardziej znanymi markami na rynku franczyzy.
Targom Franczyza towarzyszy Forum Własnego Biznesu, na którym eksperci ds. franczyzy oraz praktycy rynku, dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami z przyszłymi franczyzobiorcami. Słuchacze forum będą mieli okazję poznać zasady współpracy we franczyzie, dowiedzą się na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy. W czasie tegorocznej edycji targów po raz kolejny głos zabiorą franczyzobiorcy, którzy odpowiedzą na pytania kandydatów. Opowiedzą też, jak prowadzi im się własny biznes pod marką franczyzodawcy, jak oceniają współpracę z centralą, na jakie wsparcie mogą liczyć itd. To znakomita okazja, by z pierwszej ręki pozyskać informacje o codziennej pracy franczyzobiorcy, zadać pytania i dobrze wybrać. Wstęp na Forum Szkoleniowe jest nieodpłatny, na podstawie biletu wstępu na targi.
Franczyza pozostaje jedną z najbezpieczniejszych form działalności biznesowej. W Polsce działa ponad 1300 konceptów franczyzowych. Znakomita większość z nich – 80 proc. – należy do polskich firm, zaś jedynie 20 proc. to firmy zagraniczne. Na rynku polskim działa 83 tys. franczyzobiorców (polskich małych i mikrofirm na licencji). Najczęściej są to firmy rodzinne. W sumie na tym rynku pracuje blisko milion osób (właściciele razem z pracownikami).
Więcej możesz przeczytać w 10/2021 (73) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.