Ostatni dzwonek na zdobycie środków z tarczy finansowej PFR

fot. PFR fot. PFR
Tylko do końca lipca Polski Fundusz Rozwoju będzie przyjmował wnioski o subwencje w ramach tzw. tarczy finansowej PFR. Jak podają przedstawiciele instytucji, do 27 lipca ze środków skorzystało 334 tys. firm.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wnioski przyjmowane będą do 31 lipca. Nie oznacza to jednak, że wszystkie procedury związane z pozyskaniem subwencji zostaną zakończone. Odwołania od decyzji PFR będzie można składać przez banki do końca września 2020 r. Reklamacje do odwołań będzie można składać do 16 października br. 

Do tej pory ze wsparcia skorzystało 334 tys. firm z sektora MSP zatrudniające łącznie 3 mln pracowników. Przyznano im 59,2 mld złotych. Łącznie wnioski złożyło 375 tys. firm.

Jak podaje PFR, do mikrofirm trafiło 18,2 mld złotych z maksymalnej puli 25 mld złotych a do małych i średnich 41 mld złotych z maksymalnej kwoty 50 mld złotych. W celu sfinansowania programu Polski Fundusz Rozwoju wyemitował do tej pory obligacje o łącznej wartości nominalnej 62 mld zł.

Ostatnie dane dotyczące wskaźników ekonomicznych -  wzrost produkcji przemysłowej r/r w czerwcu, czy prognozy dotyczące dużo niższego niż przewidywany spadku PKB w 2020 r. na poziomie -4,6 proc.  pokazują, że Polska ma szansę najlepiej w Europie przejść przez kryzys związany z COVID-19. Potwierdzają to również wyniki badania przeprowadzonego przez PFR oraz Polski Instytut Ekonomiczny – 60 proc. firm w Polsce ma zapasy finansowe na ponad 3 miesiące. Wygląda na to, ze najgorszy czas mamy za sobą i przeszliśmy go dużo lepiej, niż przewidywano. Zapraszamy firmy do skorzystania z pomocy do końca lipca. Zakładamy, że łącznie wsparcie w ramach Tarczy Finansowej PFR otrzyma niemal połowa firm w Polsce.

- mówi Paweł Borys, prezes PFR

- Tarcza Finansowa PFR to projekt, który jednoznacznie dowiódł tego, że Polska przeszła w erę cyfrową i możliwa jest realizacja zaawansowanych i skomplikowanych projektów IT na styku administracji publicznej, banków i obywateli. Widzimy już, że ścieżka jaką przeszliśmy i związane z tym doświadczenia stają się wzorem dla innych inicjatyw związanych z cyfryzacją usług publicznych. W tak skomplikowanym i dużym projekcie mogą zdarzyć się sytuacje, które wymagają dodatkowego wyjaśnienia, dlatego wychodząc naprzeciw przedsiębiorcom ponad miesiąc temu wdrożyliśmy procedurę wyjaśniającą, która pozwala im te wątpliwości wyjaśnić. Złożone w tym trybie reklamacje są przez nas na bieżąco wyjaśniane. Należy podkreślić, że wszystkie złożone wnioski zostaną przez nas przeanalizowane i wszyscy przedsiębiorcy otrzymają stosowną odpowiedź bez względu na terminy zakończenia programu. W związku z tym prosimy przedsiębiorców o cierpliwość i oczekiwanie na informację zwrotną z PFR – mówi Bartosz Marczuk, wiceprezes PFR, odpowiedzialny za wdrożenie Tarczy MSP.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY