Mądre zakupy

Fast White Cat
Fast White Cat, fot. materiały prasowe
Po trudnym czasie pandemii, który pomógł zrozumieć, że przyszłość biznesów jest tylko w online, pojawiła się kolejna niewiadoma. Jak atak Rosji na Ukrainę wpłynął na e-commerce i w co teraz powinny inwestować e-biznesy, by nie dać się kryzysowi?
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 7/2022 (82)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Inwazja Rosji na Ukrainę wpłynęła nie tylko na wzrost cen produktów i problemy logistyczne, ale także na spadek zainteresowania konsumentów zakupami w ogóle. Jak się jednak okazuje, pierwsza reakcja klientów w postaci wstrzemięźliwości zakupowej była tymczasowa. Od marca sytuacja powoli zaczęła wracać do wcześniej znanej normy. Klienci patrzą jednak gdzie indziej – na swoje konta bankowe. To, co dziś zauważalnie działa więc na korzyść e-commerce, to chęć oszczędzenia przy zakupach – cenami kierujemy się nie tylko my, Polacy, ale też mnóstwo goszczących u nas uchodźców z Ukrainy. Potwierdzeniem tego jest np. uruchomienie przez Allegro ukraińskiej wersji serwisu.

Inteligentne zakupy

Jeśli klienci coraz roztropniej podchodzą do decyzji zakupowych, warto wyjść im naprzeciw i ułatwić mądre zakupy. Jak? W tych okolicznościach szczególnie przydatną innowacją w e-commerce jest sztuczna inteligencja. Jej działanie oparte na uczeniu maszynowym stosuje już choćby e-commercowy gigant, jakim jest Amazon. Uważa się, że działania AI przyczyniają się do 35-procentowego wzrostu sprzedaży całkowitej Amazona. – W ekipie Fast White Cat od jakiegoś czasu pracujemy nad szczególnym projektem, dofinansowanym przez NCBR, który w efekcie wpłynie na konwersję w e-sklepach naszych partnerów biznesowych. Będziemy mogli dostarczać finalnemu konsumentowi bardziej przyjazny, dostosowany do jego zachowania w sklepie interfejs – mówi Adam Wasilewski, architekt integracji w Fast White Cat, Agencji Magento. – By to zrobić, wcześniej poznamy zachowania tych użytkowników i na ich podstawie stworzymy stosowne grupy, które będą otrzymywały interfejs użytkownika – dodaje. W wyniku takich działań ten sam sklep na pulpicie czy smartfonie będzie różnił się w przypadku dwóch odrębnych konsumentów – wyszukiwarka może znajdować się w innym miejscu, ulubione filtry być wytłuszczone, a mniej wykorzystywane – ukryte.

Czas na mobile

Ale dziś e-commerce byłby niczym bez… m-commerce. E-biznesy szukające usprawnień, narzędzi i wsparcia sprzedaży nie mogą pominąć tego aspektu. Prędkość trendów w m-commerce jest niezwykła. Codziennie coraz więcej mówi się o social shopping, zakupach w wirtualnej rzeczywistości, voice shoppingu, płatnościach mobilnych czy opcji „zamów i odbierz”. Wszystko to, by działało w e-sklepie, potrzebuje jednak czasochłonnej, często kosztownej aplikacji mobilnej.

Ale jest też alternatywa – Progressive Web App. PWA jest aplikacją webową, która wykorzystuje nowoczesne technologie i wzorce projektowe, będąc przy tym szybką, bezpieczną, responsywną i zgodną ze wszystkimi przeglądarkami. Aplikacja stworzona w technologii PWA daje lepszy user experience (szybsze działanie strony), możliwość uruchomienia trybu offline oraz bezpieczeństwo, które zapewnia rozdzielność backendu i frontendu oraz całość komunikacji prowadzonej w protokole SSL. Zalety tej technologii przekonałyby niejednego E-commerce Managera – komentuje Elżbieta Pawełek-Lubera, Head of PM w Fast White Cat. Istnieje bowiem w PWA możliwość uzyskania efektu aplikacji mobilnej w pełni zgodnej z layoutem sklepu, bez utworzenia aplikacji mobilnej w klasycznym rozumieniu tego pojęcia. A do tego taniej, szybciej i efektywniej. Co więcej, ta technologia już dziś może pochwalić się silną społecznością na całym świecie, dbającą o dalszy jej rozwój.

My Company Polska wydanie 7/2022 (82)

Więcej możesz przeczytać w 7/2022 (82) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ