Łódzka firma przejmuje Volt Scooters. Ofensywa w branży mikromobilności

TrybEco
TrybEco, fot. materiały prasowe
TrybEco przejęła Volt Scooters. Producent rowerów i hulajnóg postawi na szerszy zakres oferty w branży mikromobilnej. W tym celu planuje pozyskanie kolejnych 3 mln złotych na rozwój.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Łódzka spółka za 5 lat chce sprzedawać 15 tys. hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie. Firma sięga właśnie po drugą rundę finansowania dalszego rozwoju, dzięki której pozyska 3 miliony złotych. Jednocześnie powiększa zakres działania, dzięki przejęciu firmy znanej pod marką VoltScooters oferującej system sharingowy hulajnóg elektrycznych. 

Dzięki przejęciu Volt Scooters TrybEco staje się jedyną firmą na polskim rynku, która oprócz produkcji i dystrybucji rowerów hybrydowych oferuje również systemy sharingowe. Ten ruch ma na celu dywersyfikację strategii rozwojowej. Oferta Volt Scooters opiera się o hulajnogi; TrybEco planuje wzbogacić ją o skutery i hybrydowe rowery elektryczne własnej produkcji. 

Jest to kolejny krok w szybkim rozwoju marki, która na przełomie września i października jako pierwsza na rynku uruchomiła uniwersalne stacje ładowania dla elektrycznych jednośladów.

Elektromobilność przyszłości. Jak zmienią się polskie miasta?

TrybEco. Co oferuje firma?

- Od sześciu lat działamy na rynku mikroelektromobilności, oferujemy pojazdy, infrastrukturę, a także systemy informatyczne do obsługi jednych i drugich. Inwestycja w systemy sharingowe to dla nas naturalna droga rozwoju – tłumaczy Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco.

TrybEco znane jest z produkcji rowerów hybrydowych, skuterów i hulajnóg elektrycznych – ma obecnie w ofercie 25 różnego rodzaju pojazdów. Oprócz tego oferuje modele stacji ładowania, parkowania i wypożyczania. TrybEco PowerBench to niewielka stacja umożliwiająca ładowanie i parkowanie hulajnóg – zarówno tych prywatnych jak i z systemów sharingowych. TrybEco PowerBox z kolei to zespół wielkości jednego miejsca parkingowego, który można wzbogacić o instalację fotowoltaiczną, czyniąc tę stację energetycznie samowystarczalną. Marka inwestuje też w systemy IT, zgodnie z ideą smart city.

- Utworzenie czwartego filaru firmy w postaci systemów sharingowych – obok jednośladów, infastruktury i systemów IT – daje nam ogromne możliwości i potencjał wzrostu – wyjaśnia Przygucki.

Rodzimy system sharingowy Volt Scooters

Volt Scooters przejmowany przez TrybEco to obecny na rynku od trzech lat operator systemów sharingowych dla hulajnóg elektrycznych. Ma obecnie 70 tys. aktywnych użytkowników i 700 jednośladów, dostępnych we własnej flocie oraz w sieci franczyzobiorców w całej Polsce i za granicą. Firma posiada autorskie systemy sharingowe IoT/Cloud i zweryfikowany rynkowo innowacyjny model najmu hulajnóg z wymienną baterią.

Sieć franczyzobiorców daje prognozy wzrostu rzędu 200-300 proc. rocznie. Strategia oparta o miasta powiatowe powoduje, że Volt Scooters nie musi konkurować z międzynarodowymi systemami sharingowymi. Od 2021 roku firma operuje też na pierwszym rynku zagranicznym – w stolicy Albanii, Tiranie.

- Dotychczas systemy sharingowe hulajnóg były dostępne tylko w dużych miastach. Trendy na rynku jednoznacznie pokazują, że mikroelektromobilność to przyszłość transportu miejskiego nie tylko w metropoliach. Oparty na ekspansji w miastach powiatowych i rynkach zagranicznych strategia Volt Scooters ma w naszym przekonaniu bardzo duży potencjał wzrostu – komentuje Zbigniew Zaborowski z Volt Scooters.

Strategia rozwoju TrybEco

- W latach 2020-2026 planujemy wzrost w przedziale 25-50 proc. rocznie, przy wzroście rynku na poziomie 50 proc. Oznacza to, że do 2026 roku będziemy sprzedawać 15 tys. sztuk hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie i zwiększymy nasz przychód minimum trzykrotnie. Takie wyniki będziemy w stanie osiągnąć już przy pozyskaniu 1-2 proc. rynku polskiego i regionu Europy Środkowowschodniej – mówi dyrektor TrybEco Marcin Szymczak.

TrybEco szacuje również, że w ciągu pięciu lat osiągnie roczną sprzedaż 1000 skuterów elektrycznych, 1000 hulajnóg, 100 stacji PowerBox, 500 stacji PowerBench. Dynamika wzrostu zostanie osiągnięta i utrzymana dzięki inwestycjom w rozwój kanałów dystrybucji i promocji marki w Polsce i za granicą, systemowej modernizacji stanów magazynowych oraz pracom R&D na rzecz rozwoju autorskich technologii IT i AI.

Według prognozy Stowarzyszenia Mobilne Miasto polski rynek mikroelektromobilności wzrośnie w najbliższych latach kilkukrotnie. Liczba elektrycznych jednośladów (hulajnóg i skuterów) wzrośnie w latach 2019-2025 aż o 505 proc. Ocenia się też, że średnia roczna sprzedaż samych rowerów elektrycznych w Polsce do 2026 roku będzie na poziomie 60 proc. 

Potencjał rynku elektrycznych jednośladów dostrzegła Grupa Assay, jeden z udziałowców TrybEco, która pośredniczy w pozyskiwaniu przez spółkę drugiej rundy finansowania.

- Tego trendu nie da się zatrzymać. 60 proc. codziennych podróży Europejczyków zamyka się w obrębie 8 km – a przy takich odległościach bezkonkurencyjne są jednoślady elektryczne. W 2030 roku w krajach UE sprzedawać się będzie 17 mln takich pojazdów. Chcemy, by spółka TrybEco miała solidny udział w tym torcie rynkowym – mówi Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay.

Jak podkreśla Tomasz Przygucki, twórca TrybEco, pozyskanie dodatkowego kapitału i przejęcie Volt Scooters to racjonalny krok w kontekście potencjalnego rozwoju rynku jednośladów. Pozwoli to na ekspansję w segmencie systemów sharingowych i wykorzystanie potencjału produktowego. Tu założonym celem jest posiadanie 10 tys. hulajnóg w sieci franczyzobiorców w 2026 roku. Powiększanie bazy kontrahentów będzie pierwszym etapem w rozwoju sieci systemów dzielonych. Kolejny krok to stworzenie kompleksowej oferty, uwzględniającej też rowery i skutery oraz uzupełnionej o systemy IoT/Cloud. Trzeci etap to ekspansja na zagraniczne rynki w ramach Unii Europejskiej i wykorzystanie kilkukrotnie wyższych cen wypożyczeń.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY