Deloitte: Ponad 60 proc. Polaków odzież sportową kupuje w sklepach stacjonarnych

Fot. Pixabay
Fot. Pixabay
Polacy na odzież oraz sprzęt sportowy przeznaczają średnio 193 euro rocznie. Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, sześć na dziesięć osób uprawiających sport wydaje te pieniądze przede wszystkim w sklepach stacjonarnych.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Raport "Sports Retail Study 2020. Findings from a Central European consumer survey" opiera się o badanie przeprowadzone przez firmę Deloitte w grudniu ubiegłego roku, które dotyczyło aktywności fizycznej oraz wyborów konsumenckich w zakresie produktów i usług sportowych. W badaniu wzięło udział łącznie 6 028 osób w wieku od 18 do 65 lat. Oprócz Polaków przebadano także Niemców, Francuzów, Austriaków, Czechów, Węgrów, Rumunów oraz Bułgarów.

Jakie są najważniejsze wnioski z raportu Deloitte?

- Prawie 65 proc. badanych Europejczyków uprawia minimum jedną dyscyplinę sportu. W Polsce ten wskaźnik wynosi aż 76,2 proc., co plasuje nas na pierwszym miejscu spośród badanych ośmiu krajów.

- Polacy na odzież oraz sprzęt sportowy przeznaczają średnio 193 euro rocznie. Więcej na ten cel wydają mężczyźni, bo 227 euro w porównaniu do 157 euro w przypadku kobiet. Warto dodać, że największe wydatki na zakupy sportowe ponoszą respondenci w wieku 35-44 lat. Z kolei najmniej, co jest dość naturalne, wydają seniorzy. Osoby, których średni miesięczny dochód mieści się w przedziale 2-3 tys. euro są w stanie przeznaczyć na ubrania i sprzęt sportowy najwięcej. W ich przypadku średnia wynosi 320 euro.

- Średnio na uprawianiu sportu spędzamy 8,6 godziny tygodniowo. Dla porównania w przypadku Czechów jest to godzina krócej (7,6 godziny), a Węgrów niemal dwie godziny krócej (6,5 godziny). Najwięcej, bo dziewięć godzin tygodniowo, na aktywność fizyczną poświęcają Bułgarzy.

- Do najpopularniejszych sportów, niezależnie od kraju, należą: bieganie, fitness, pływanie, piesze wycieczki/spacery oraz piłka nożna. W pięciu z ośmiu badanych krajów, bieganie, fitness i pływanie stanowią trzy najczęściej wymieniane dyscypliny sportu. Polacy nie są w tym względzie wyjątkiem. Jogging ma u nas największą grupę zwolenników (58,9 proc.). Na kolejnych miejscach znajdują się fitness (48,4 proc.), pływanie (38,9 proc.), piłka nożna (32,8 proc.) oraz siatkówka (24,3 proc.).

- We wszystkich przebadanych krajach najbardziej aktywną sportowo grupą wiekową są osoby w wieku 18-34 lat. W pięciu z ośmiu badanych krajów większą popularnością cieszy się aktywność sportowa, która nie wiąże się z członkostwem w klubie sportowym. Wyjątkiem są Polska, Francja oraz Niemcy.

- Głównym argumentem przemawiającym za podejmowaniem aktywności fizycznej według respondentów we wszystkich krajach jest dostępność czasu wolnego. W Polsce dla 65 proc. respondentów największym motywatorem decydującym o uprawianiu sportu jest chęć zagospodarowania wolnego czasu. Na drugim miejscu badani wskazali dostęp do obiektów sportowych, a następnie chęć dbania o zdrowie.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ