Aktualności

Najczęściej kupowane książki lutego. Nielsen Bookscan

Najczęściej kupowane książki lutego. Nielsen Bookscan

Z jednej strony ekranizacja powieści erotycznej, z drugiej dramatyczne losy kobiet z historią Auschwitz w tle. Książki dla dzieci, lektury i dwie wiadomości z targów, jedna dobra, druga już mniej. O tym, jakie książki kupowaliśmy w lutym opowiada Renek Me

Redakcja 02.03.2020
Kraków najbardziej „elastycznym” miastem w 2019 roku

Kraków najbardziej „elastycznym” miastem w 2019 roku

Łączny zasób przestrzeni elastycznych w Polsce pod koniec 2019 roku przekroczył 220 tys. mkw. W ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku przybyło w naszym kraju rekordowe 52 tys. mkw. elastycznych biur. Największy skok zanotował Kraków, gdzie rynek flexów prawie się podwoił. Eksperci CBRE wskazują, że ten rok też będzie wzrostowy.

Pracodawcy RP: Exodusu Ukraińców z Polski nie będzie!

Pracodawcy RP: Exodusu Ukraińców z Polski nie będzie!

1 marca Niemcy zmienią prawo migracyjne, otwierając się szerzej na pracowników z Ukrainy. Niemiecki rynek pracy jest atrakcyjniejszy od polskiego – czy polscy pracodawcy mogą obawiać się odpływu ukraińskich pracowników? Szanse naszego biznesu na wygraną w tej bitwie obniża wciąż brak polskiej polityki migracyjnej.

Redakcja 28.02.2020
Pekao z rekordową sumą bilansową

Pekao z rekordową sumą bilansową

Pekao w 2019 roku osiągnęło największą sumę bilansową w historii, przekraczając 200 mld zł. Dochodowość banku rosła dwucyfrowo we wszystkich segmentach działalności biznesowej, dzięki największej do tej pory akwizycji nowych klientów.

Do Polski napływają nowe marki hotelowe. Raport

Do Polski napływają nowe marki hotelowe. Raport

Najszybciej rozwijającym się rynkiem hotelowym w kraju jest Warszawa, która według danych Walter Herz, dysponuje dziś 15 tys. pokoi hotelowych. Otwarcia planowane w najbliższych trzech latach przyniosą natomiast miastu około 5 tys. kolejnych pokoi hotelowych. Poza stolicą, segment hotelowy najszybciej rośnie w Krakowie i Trójmieście..

Finansowa ekspansja Comperii

Finansowa ekspansja Comperii

Działająca od 12 lat Comperia uruchamia własną platformę fintech łączącą osoby szukające kredytu z bankami i instytucjami finansowymi. Z pilotażowej wersji platformy ComperiaRaty skorzystało 14 tys. użytkowników. Kolejnym etapem rozwoju produktu jest stworzenie własnej metody płatności i wejście na rynek ecommerce.

Hyper Poland uruchamia kolejną rundę finansowania

Hyper Poland uruchamia kolejną rundę finansowania

Hyper Poland ogłosiła drugą rundę finansowania na brytyjskiej platformie inwestycyjnej Seedrs. Spółka planuje zebrać ponad 450 tysięcy euro, które przeznaczy na kolejne testy oraz rozwój kolei najnowszej generacji, opartej o lewitację magnetyczną i silnik liniowy, poruszającej się na istniejących torach kolejowych z prędkością do 415 km/h.

Redakcja 26.02.2020
Pranie przez aplikację. Polski startup wchodzi na rynek

Pranie przez aplikację. Polski startup wchodzi na rynek

Właśnie zadebiutowała na rynku aplikacja mobilna Washster – pierwsze narzędzie w Polsce pozwalające zlecić pranie w modelu door-to-door, czyli z odbiorem i dostawą pod wskazany adres. Z usług prania i prasowania na zamówienie można skorzystać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Autorem aplikacji jest polski start-up – Washster.

L. Sobolewski: Giełda straciła zaufanie inwestorów, ale można to zmienić [WYWIAD]

L. Sobolewski: Giełda straciła zaufanie inwestorów, ale można to zmienić [WYWIAD]

- Nasz silnik giełdowy się zatarł, na giełdę trafia bardzo niewiele nowych spółek, a struktura inwestorów jest nieoptymalna – mówi w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Ludwik Sobolewski, były prezes GPW i nowy członek rady nadzorczej spółek DuoLife i Goverby Investments, inwestora projektu DuoVita Smart Apartments w Wiśle. Mimo to Ludwik Sobolewski wierzy, że rynek może się odrodzić.

Fiserv i Visa przeprowadziły pierwszą transakcję PIN on Mobile 

Fiserv i Visa przeprowadziły pierwszą transakcję PIN on Mobile 

Fiserv przeprowadził niedawno pierwszą transakcję PIN on Mobile na swoim terminalu płatniczym w aplikacji. Po przeprowadzeniu testów bezpieczeństwa rozwiązanie, opracowane wspólnie z firmami Visa, Samsung i PayCore, jest pilotażowo wdrażane w Polsce. Planowana jest dalsza ekspansja w regionach EMEA i APAC.

Redakcja 25.02.2020
Lenovo ThinkBook 13s - laptop do pracy mobilnej

Lenovo ThinkBook 13s - laptop do pracy mobilnej

Bez solidnego, lekkiego i żywotnego laptopa prowadzenie działalności bez biura może być niezwykle trudne. Z myślą o takich przedsiębiorcach i start-up’owcach firma Lenovo przygotowała nowy produkt pod nazwą Lenovo ThinkBook 13s.

Kobiecy sport rośnie w siłę

Kobiecy sport rośnie w siłę

W 2019 roku oczy kibiców wiele razy były skupione na sporcie w wydaniu kobiet. Telewizyjne relacje z Mistrzostw Świata kobiet w piłce nożnej oglądał rekordowy miliard widzów, pojawiło się wiele młodych gwiazd, ale dojrzali sportowcy, tacy jak Serena Williams, nadal byli inspiracją dla wielu osób. Jak przewidują w raporcie „2020 Sports industry outlook” eksperci firmy doradczej Deloitte...

Icos zainwestuje 20 milionów euro w innowacyjne scale-upy

Icos zainwestuje 20 milionów euro w innowacyjne scale-upy

Fundusz Icos III będzie inwestować w scale-upy skupiające się na rozwijaniu oprogramowania oraz technologii na potrzeby produkcji w przemyśle rolno-spożywczym, biochemikaliów i nowoczesnych materiałów. Nowy fundusz corporate venture capital (CVC) jest wspierany przez trzech, międzynarodowych, korporacyjnych inwestorów: Nouryon, Bühler Group oraz Royal Cosun.

Marcowy numer My Company Polska już w sprzedaży

Marcowy numer My Company Polska już w sprzedaży

25 lutego w punktach sprzedaży pojawił się nowy, marcowy numer My Company Polska. Tym razem na naszym celowniku znaleźli się raperzy, którzy potrafili wykorzystać swój talent do budowy wielkich, biznesowych przedsięwzięć.

Cezary Szczepański 21.02.2020
iPOS poszukuje dodatkowego finansowania 

iPOS poszukuje dodatkowego finansowania 

Grupa INC podpisała umowę z fintechem iPOS – producentem rozwiązania fiskalno-płatniczego, które integruje oprogramowanie i sprzęt fiskalny oraz usługi dodatkowe dla sklepów i punktów usługowych. Dom Maklerski INC będzie pełnił funkcję oferującego w procesie emisji akcji iPOS.

Polacy kupują w internecie głównie podczas pracy

Polacy kupują w internecie głównie podczas pracy

Zakładając, że większość dorosłych Polaków pracuje w godzinach 9-17 lub 8-16, można postawić tezę, że nawet połowa zakupów w sieci jest dokonywana w czasie pracy: 29 proc. w godzinach między 6 a 12, a 35 proc. pomiędzy 12 a 19.

Polskie startupy spełnią amerykański sen. Rusza NCBR-NAP

Polskie startupy spełnią amerykański sen. Rusza NCBR-NAP

Dziesięć najlepszych start-upów reprezentujących branże kluczowe dla Polski i Nevady wyjedzie na tygodniowy program akceleracji do Reno i Las Vegas. To dla nich szansa, aby spełnić swój amerykański sen i rozpocząć działalność na terenie stanu Nevada.

Redakcja 19.02.2020
Bit Evil przekroczył próg rentowności

Bit Evil przekroczył próg rentowności

Notowana na NewConnect firma technologiczna Bit Evil osiągnęła próg rentowności i wypracowała imponujące dynamiki w 2019 r. Spółka blisko 3,5-krotnie zwiększyła przychody, które w minionym roku wyniosły 1,45 mln zł.

Mobilne sklepy rosną w siłę 

Mobilne sklepy rosną w siłę 

„Abc na kołach”, rozwijana przez Grupę Eurocash sieć agencyjna prowadząca mobilną sprzedaż produktów FMCG w małych miejscowościach i wsiach w Polsce, gdzie brakuje sklepów stacjonarnych, dynamicznie się powiększa. Jeszcze w 2018 roku posiadała zaledwie 33 mobilne sklepy, a aktualnie ma ich już 100.

Hotele w Polsce. Kto w nich nocuje? Raport

Hotele w Polsce. Kto w nich nocuje? Raport

Już co drugi Polak co najmniej raz w roku korzysta z oferty hotelowej na terenie naszego kraju – wynika z badania zleconego przez CBRE. Na nocleg w hotelu zdecydowanie częściej decydujemy się prywatnie niż służbowo, stąd średnia długość pobytu to zwykle 2-3 noce, czyli weekendowy odpoczynek.

Redakcja 17.02.2020
Polskie firmy nie wiedzą, jak prowadzić CSR

Polskie firmy nie wiedzą, jak prowadzić CSR

Polskie firmy z sektora MŚP, które chcą angażować się w działania CSR, z jednej strony obawiają się barier, z drugiej widzą wymierne korzyści z ich realizacji. Podium trudności, jakie napotykają, tworzą brak wiedzy (71 proc.), środków finansowych (69 proc.) i czasu (50 proc.).