Beyond Meat zwolni ok. 200 pracowników. Ludzie nie chcą jeść "fałszywego" mięsa

Beyond Meat zmniejszy zatrudnienie / Fot. Mike Bla
Beyond Meat zmniejszy zatrudnienie / Fot. Mike Blake, Reuters
Inflacja i konkurencyjny rynek bardzo szkodzą firmie, która specjalizuje się w alternatywach dla białka zwierzęcego. Beyond Meat zmniejszy zatrudnienie o 19%.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Beyond Meat zmniejszy zatrudnienie o 19%, czyli zwolni ok. 200 pracowników. Firma zdradziła, że popularność "mięsa roślinnego" gwałtownie spadła. Wszelkie cięcia zostaną wprowadzone do końca roku, a celem spółki jest osiągnięcie dodatnich przepływów finansowych w drugiej połowie 2023 r.

Sprawdź: Platformy streamingowe

Kiedy mamy do czynienia z inflacją i drożyzną, klienci rezygnują z takich rozwiązań jak "alternatywa dla mięsa". Marce Beyond Meat nie pomogła też nagła zmiana w kierownictwie, w tym odejście Douglasa Ramseya, który został aresztowany za napaść po - uwaga - ugryzieniu innego mężczyzny w nos przed meczem piłki nożnej w Arkansas. Zdarzenie to wywołało serię memów i krytyki w sieci - internauci naśmiewali się z marki, że produkuje alternatywę dla mięsa i jej pracownicy chyba tak bardzo potrzebują prawdziwego mięsa, że gryzą innych ludzi. 

 

Finanse Beyond Meat wyglądają niestety dość ponuro. Firma z siedzibą główną w Los Angeles informuje, że spodziewa się spadku przychodów kwartalnych o 23% w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku. 

Do tego marka jest od 2019 r. na giełdzie. W tym roku jej akcje spadły od stycznia o 79,43%. 

Ludzie szukają tańszej żywności 

Głównym powodem spadku przychodów jest słaby popyt w kategorii mięsa roślinnego, szczególnie w segmencie czhłodniczym - podała spółka. Detaliści również nie zamawiają produktów Beyond Meat, tłumacząc że konsumenci w obecnych czasach po prostu nie kupują "fałszywego mięsa". Wielu klientów, przy tak wysokich cenach żywności, zwraca się ku tańszym formom białka. 

Dużym problemem dla firmy jest fakt, że jej produkty ciągle są wyraźnie droższe niż tradycyjne mięso, jak również popularne wegetariańskie produkty, takie jak soczewica czy fasola. 

Zobacz: Koparka kryptowalut

Beyond Meat wystartowała w 2009 r. i sprzedaje alternatywy dla wołowiny, wieprzowiny i drobiu. Jednocześnie nie jest jedyną firmą na rynku, która specjalizuje się w tym segmencie. Duże firmy mięsne, dysponujące ogromnymi zapleczami, takie jak JBS i Cargill, w ostatnich latach również inwestowały w białka roślinne i mięso hodowane w laboratoriach. Zauważyły odpowiedni trend i zdecydowały, że na niego odpowiedzą. 

Dodajmy, że jeszcze w maju Beyond Meat próbowała wzmocnić zainteresowanie marką i nawiązała współpracę z celebrytką Kim Kardashian. Teraz widać, że niewiele to dało.

ZOBACZ RÓWNIEŻ