Wywiady

Wojciech Świątek, Schneider Electric: Polskie firmy coraz bardziej świadome

Wojciech Świątek, Schneider Electric: Polskie firmy coraz bardziej świadome

Wydaje nam się, że świadomość przedsiębiorców jest na całkiem wysokim poziomie. Mamy takie wnioski po naszym badaniu i raporcie Elektryczność 4.0. Znalazło się tam kilka pytań powiązanych z ESG, w tym "czy firmy planują lub mają mieć strategię ESG". Ku mojemu zdziwieniu, prawie 70 proc. firm mówi, że tak - tłumaczy Wojciech Świątek, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, Schneider Electric.

Nowe oblicze biznesu

Nowe oblicze biznesu

Zamiast koncentrować się na zyskach, skoncentruj się na szczęściu zespołu. Zyski wtedy i tak się pojawią – przekonuje Filip Nasiadko, twórca Flobotics.

Ratunek w cztery miesiące

Ratunek w cztery miesiące

– Jeśli firma ma problemy, można jej pomóc szybko i skutecznie. Pod jednym warunkiem – jej właściciel nie będzie zwlekać – przekonują Marcin Ostaszewski i Sebastian Mikulewicz, współzałożyciele kancelarii Mikulewicz Ostaszewski Restrukturyzacje.

Jesteśmy w stanie permanentnej rewolucji [WYWIAD]

Jesteśmy w stanie permanentnej rewolucji [WYWIAD]

Co nas czeka? Staniemy się jeszcze bardziej otwarci na drugiego człowieka, w cenie będzie oryginalna twórczość. Nie wygramy z AI w analizie dużych zbiorów danych, ale wygramy w etyce, moralności, humanizmie, wartościach czy potencjale twórczym – przekonuje Andrzej Dulka, prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.

Deep fake - fascynuje czy przeraża? Wywiad z Tomaszem Goźlińskim, Billennium

Deep fake - fascynuje czy przeraża? Wywiad z Tomaszem Goźlińskim, Billennium

Inperly to pierwsza na świecie aplikacja dla Microsoft Teams, która służy do potwierdzania tożsamości użytkowników oraz podpisywania dokumentów podpisem elektronicznym. Na czym polega jej innowacyjność? Jak radzić sobie z deep fake'ami? O tym rozmawiamy z Tomaszem Goźlińskim, Head of Product w Billennium.

Dekalog Rampera. "Wszystkie polskie VC odmówiły nam inwestycji" [TYLKO U NAS]

Dekalog Rampera. "Wszystkie polskie VC odmówiły nam inwestycji" [TYLKO U NAS]

Wszystkie polskie VC odmówiły nam inwestycji, bo stwierdziły, że nie rozumieją tej technologii, a firma na etapie bez żadnej trakcji, z założycielami bez sukcesów na koncie, wydawała się niezwykle ryzykowną inwestycją. Kapitału szukaliśmy więc w Londynie – opowiadają Szymon Sypniewicz i Przemek Kowalczyk, założyciele Ramp Network.

Kobieca energia w prawie

Kobieca energia w prawie

– To, co robimy, z całą pewnością jest zajęciem dla nietuzinkowych i myślących nieszablonowo mecenasek – przekonują Zuzanna Zakrzewska, Magdalena Kasiarz, Katarzyna Kłaczyńska-Lewis i Justyna Wilczyńska-Baraniak z Kancelarii EY Law.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 31.08.2023
Rewolucja potrzebuje najlepszych kadr

Rewolucja potrzebuje najlepszych kadr

Wodór to paliwo przyszłości i mimo że Grupa ORLEN chce wydać na rozwój technologii z nim związanych 7,4 mld zł, to nie środki są najważniejsze, a otwartość na nowe technologie – przekonuje Grzegorz Jóźwiak, dyrektor Biura Technologii Wodorowych i Paliw Syntetycznych ORLEN.

Najwyższa jakość to inwestycja w przyszłość

Najwyższa jakość to inwestycja w przyszłość

W DHL Parcel klient jest najważniejszy. To jego potrzeby są pierwszym krokiem do nowych rozwiązań i innowacji, które wprowadzamy. Współpracujemy, słuchamy i rozmawiamy, by nasza oferta była dostosowana do rynkowych realiów, oczekiwań i stylu życia nadawców i odbiorców – mówi Anna Kania-Okieńczyc, wiceprezes ds. marketingu i doświadczeń klienta DHL Parcel.

Czy młodych wciąż ciągnie do branży IT? "Programista jest trochę jak lekarz" [WYWIAD]

Czy młodych wciąż ciągnie do branży IT? "Programista jest trochę jak lekarz" [WYWIAD]

Młode pokolenie często wybiera drogę na skróty, chce osiągnąć pewne cele szybko, „na już”, tymczasem programista jest trochę jak lekarz czy prawnik – uczy się całe życie. Rozwijają się technologie, zmieniają się języki programowania, dlatego trzeba trzymać rękę na pulsie - przekonuje Ewelina Furtak, ambasadorka Fundacji Cloudware - Lepszy Start.

Liczy się człowiek, nie jego płeć

Liczy się człowiek, nie jego płeć

Kto w zarządzaniu nie kieruje się różnorodnością i inkluzywnością, ten nie wie, co traci – przekonuje Renata Kocemba, szefowa marketingu Prologis na Europę Środkową.

Działania zamiast marzeń [WYWIAD]

Działania zamiast marzeń [WYWIAD]

Wytrwałość to cecha, która sprawia, że kobiety potrafią przekuć marzenia w praktyczne działania, dlatego warto na nie stawiać – przekonuje Anna Krzysko-Vaskovic, prezes zarządu Northgate Logistics.

W HR nie ma nudy [WYWIAD]

W HR nie ma nudy [WYWIAD]

Dobry zespół jest jak trudna układanka – trzeba pogodzić indywidualne potrzeby ze strategicznymi celami, a jedyną drogą, by to się udało, jest otwarta komunikacja, zwłaszcza wtedy, gdy jest trudno – przekonuje Agata Sulawa-Pindel, HR Biznes Partner w TiM.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 10.08.2023
Gra cierpliwych. Czy warto inwestować w whisky? [WYWIAD]

Gra cierpliwych. Czy warto inwestować w whisky? [WYWIAD]

Zawartość beczki stale „pracuje” – z biegiem czasu trunek zmienia smak, przeważnie na coraz lepszy. Jeśli będziesz trzymał jakąkolwiek beczkę whisky przez, dajmy na to, 30 lat, to prawie na pewno sporo na niej zarobisz – przekonuje Mikołaj Rzeźnik z Unique Spirits, doświadczony broker i popularyzator wiedzy o whisky.

Legia Kosz to więcej niż sportowy startup. "Coraz łatwiej przekonać biznes do koszykówki" [WYWIAD]

Legia Kosz to więcej niż sportowy startup. "Coraz łatwiej przekonać biznes do koszykówki" [WYWIAD]

O sposobie zarządzania polskimi klubami sportowymi mówi się najczęściej w złych słowach – bez problemu wymienimy afery z działaczami, które zmieniły nasz sport. Są jednak organizacje pokazujące, że można inaczej. Z Jarosławem Jankowskim, współwłaścicielem i szefem rady nadzorczej koszykarskiej Legii, rozmawiamy m.in. o tym, co sport ma wspólnego z biznesem.

Odszkodowanie w kilkanaście godzin [WYWIAD]

Odszkodowanie w kilkanaście godzin [WYWIAD]

AirHelp świadczy usługi pasażerom linii lotniczych, których loty były opóźnione, odwołane lub którym odmówiono wejścia na pokład. Dziś to największa na świecie firma chroniąca prawa pasażerów linii lotniczych. O branży legaltech, traveltech oraz innowacjach AirHelp rozmawiamy z Tomaszem Pawliszynem, CEO firmy.

Stworzyć mieszankę wybuchową

Stworzyć mieszankę wybuchową

FORVIA to firma zajmująca się projektowaniem i produkcją elementów wyposażenia samochodowego. Co drugi samochód na świecie ma części wyprodukowane przez to przedsiębiorstwo. O rozwoju technologicznym i jego wpływie na środowisko rozmawiamy z Łukaszem Pieczonką, specjalistą ds. BHP, FORVIA R&D Polska.

Kobieca energia w logistyce

Kobieca energia w logistyce

Jeśli w zarządzaniu połączymy energię męską i kobiecą, będziemy żyli w lepszym świecie – mówi Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży i członek zarządu Raben Transport.

Biznesowe paliwo dla wyobraźni. Relacja z Demo Day Akceleratora Łukasiewicza 2023 [VIDEO]

Biznesowe paliwo dla wyobraźni. Relacja z Demo Day Akceleratora Łukasiewicza 2023 [VIDEO]

W trakcie Innovatorium Łukasiewicza odbyła się trzecia edycja Demo Day Akceleratora Łukasiewicza. Scena Demo Day została przejęta przez zespoły technologiczne z Łukasiewicza, które zaprezentowały swoje projekty czekające na komercjalizację. Kapituła wyróżniła trzy zespoły, które mają największą szansę na komercyjny sukces i znalezienie partnera biznesowego.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 28.07.2023
Stworzyć mieszankę wybuchową [PODCAST]

Stworzyć mieszankę wybuchową [PODCAST]

FORVIA to firma zajmująca się projektowaniem i produkcją elementów wyposażenia samochodowego. Co drugi samochód na świecie ma części wyprodukowane przez to przedsiębiorstwo. O rozwoju technologicznym i jego wpływie na środowisko rozmawiamy z Łukaszem Pieczonką, specjalistą ds. BHP, FORVIA R&D Polska.

Kreatywność ludzi to jedyne ograniczenie

Kreatywność ludzi to jedyne ograniczenie

Rozwój AI oznacza gigantyczny skok produktywności i efektywności. Dziś jesteśmy na początku tej drogi, która z pewnością zmieni panujący ład. Należy spodziewać się, że znalezienie właściwego kierunku pozwoli biznesowi osiągać znaczący wzrost przychodów.

Jak biznes powinien rozmawiać z nauką? Wywiad z Andrzejem Dybczyńskim

Jak biznes powinien rozmawiać z nauką? Wywiad z Andrzejem Dybczyńskim

Jak przedsiębiorcy powinni mówić do naukowców, żeby ich nie spłoszyć? Po swojemu. Ważne, by biznes opowiadał o swoich problemach, kosztach i zyskach, bo tylko wtedy naukowcy mogą zaproponować efektywny model współpracy - tłumaczy Andrzej Dybczyński, prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz.