gfk

zobacz inne tematy
Sprytne zakupy, czyli smart shopping. Nowy nawyk polskiego konsumenta potwierdza GfK

Sprytne zakupy, czyli smart shopping. Nowy nawyk polskiego konsumenta potwierdza GfK

Pandemia, kryzys gospodarczy, a następnie dwucyfrowa inflacja umocniły w Polsce i tak silny już dotychczas trend smart shoppingu. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK, pochodzącymi z najnowszego raportu Shopping Monitor, już 73 proc. kupujących można określić mianem sprytnych nabywców. To osoby, które m.in. podejmują przemyślane decyzje zakupowe, dobrze orientują się w ofertach konkurencyjnych sieci oraz aktywnie szukają promocji.

Gfk: Nastroje konsumenckie w Polsce na plusie od pół roku

Gfk: Nastroje konsumenckie w Polsce na plusie od pół roku

Tak dobrego półrocza w zakresie badań nastrojów konsumenckich w Polsce nie było od lat. Przez 6 miesięcy wskaźnik utrzymywał się prawie na niezmiennym poziomie, ale konsekwentnie „nad kreską”. Stabilizacja to bardzo dobra wiadomość dla branży handlowej i firm, które planują sprzedaż w drugiej połowie roku.

Polacy na tle Europy: Ile wydajemy w sklepach i kiedy dogonimy Europę Zachodnią?

Polacy na tle Europy: Ile wydajemy w sklepach i kiedy dogonimy Europę Zachodnią?

Statystyczny Polak rocznie w sklepie ma do wydania niewiele ponad 4 tysiące euro. Dla porównania, przeciętny Europejczyk dysponuje ponad 6,5 tysiącami euro, co pokazuje znaczącą różnicę w sile nabywczej na niekorzyść Polaków. Takie dane wynikają z pierwszej edycji raportu "GfK Retail Purchasing Power Europe", który publikuje "Rzeczpospolita".

GfK: Nastroje konsumenckie rosną. To kolejna poprawa wyniku

GfK: Nastroje konsumenckie rosną. To kolejna poprawa wyniku

Polscy konsumenci coraz lepiej oceniają stan swoich finansów i z większym optymizmem patrzą w przyszłość – własnego i krajowego budżetu. W górę wędruje także większość pozostałych wskaźników Barometru Nastrojów Konsumenckich. A największa w tym zasługa młodzieży. Takie dane płyną z najnowszych badań GfK – An NIQ Company.

Nastroje konsumenckie w Polsce znacznie się poprawiły

Nastroje konsumenckie w Polsce znacznie się poprawiły

Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Według danych przedstawionych przez GfK, wskaźnik nastrojów konsumenckich utrzymał się w sierpniu na podobnym poziomie co w lipcu, co może wskazywać na pewien optymizm społeczeństwa wobec przyszłości. Czy to oznacza, że nie musimy się martwić o naszą kondycję finansową?

Nastroje konsumenckie wciąż niepewne

Nastroje konsumenckie wciąż niepewne

Po wyraźnej poprawie nastrojów konsumenckich w poprzednim miesiącu, w czerwcu br. możemy mówić o ich tymczasowej stabilizacji. Na hurraoptymizm jest jednak za wcześnie – historia badania pokazuje bowiem, że cieplejsze miesiące zazwyczaj wiązały się ze wzrostem głównego wskaźnika. Takie dane płyną z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK.

Wzrost cen w Polsce staje się realny. Gospodarka może mieć problemy.

Wzrost cen w Polsce staje się realny. Gospodarka może mieć problemy.

Koniec ze stopniową poprawą nastrojów konsumenckich, obserwowaną od listopada do stycznia - wynika z najnowszych badań GfK. Zgodnie z najnowszym raportem za luty, nastroje stały się znacznie gorsze, niż w ostatnich miesiącach. Problemem jest przede wszystkim wzrost cen w Polsce.To oznacza, że polska gospodarka będzie dalej spowalniała a klienci przestaną jeszcze bardziej wydawać pieniądze.