gfk
zobacz inne tematySprytne zakupy, czyli smart shopping. Nowy nawyk polskiego konsumenta potwierdza GfK
Pandemia, kryzys gospodarczy, a następnie dwucyfrowa inflacja umocniły w Polsce i tak silny już dotychczas trend smart shoppingu. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK, pochodzącymi z najnowszego raportu Shopping Monitor, już 73 proc. kupujących można określić mianem sprytnych nabywców. To osoby, które m.in. podejmują przemyślane decyzje zakupowe, dobrze orientują się w ofertach konkurencyjnych sieci oraz aktywnie szukają promocji.
Gfk: Nastroje konsumenckie w Polsce na plusie od pół roku
Tak dobrego półrocza w zakresie badań nastrojów konsumenckich w Polsce nie było od lat. Przez 6 miesięcy wskaźnik utrzymywał się prawie na niezmiennym poziomie, ale konsekwentnie „nad kreską”. Stabilizacja to bardzo dobra wiadomość dla branży handlowej i firm, które planują sprzedaż w drugiej połowie roku.
Polacy na tle Europy: Ile wydajemy w sklepach i kiedy dogonimy Europę Zachodnią?
Statystyczny Polak rocznie w sklepie ma do wydania niewiele ponad 4 tysiące euro. Dla porównania, przeciętny Europejczyk dysponuje ponad 6,5 tysiącami euro, co pokazuje znaczącą różnicę w sile nabywczej na niekorzyść Polaków. Takie dane wynikają z pierwszej edycji raportu "GfK Retail Purchasing Power Europe", który publikuje "Rzeczpospolita".
GfK: Nastroje konsumenckie rosną. To kolejna poprawa wyniku
Polscy konsumenci coraz lepiej oceniają stan swoich finansów i z większym optymizmem patrzą w przyszłość – własnego i krajowego budżetu. W górę wędruje także większość pozostałych wskaźników Barometru Nastrojów Konsumenckich. A największa w tym zasługa młodzieży. Takie dane płyną z najnowszych badań GfK – An NIQ Company.
Nastroje konsumenckie w Polsce znacznie się poprawiły
Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Według danych przedstawionych przez GfK, wskaźnik nastrojów konsumenckich utrzymał się w sierpniu na podobnym poziomie co w lipcu, co może wskazywać na pewien optymizm społeczeństwa wobec przyszłości. Czy to oznacza, że nie musimy się martwić o naszą kondycję finansową?
Psi Patrol, Reksio i Myszka Miki. Rynek licencjonowanych zabawek jak żyła złota
Rynek licencjonowanych zabawek w Polsce jest już wart niemal pół miliarda złotych. Tyle pieniędzy co roku wydajemy na zabawki z nowych bajek i seriali, jak Psi Patrol, ale popularne są również klasyki, jak Reksio - wynika z raportu GFK.
Nastroje konsumenckie wciąż niepewne
Po wyraźnej poprawie nastrojów konsumenckich w poprzednim miesiącu, w czerwcu br. możemy mówić o ich tymczasowej stabilizacji. Na hurraoptymizm jest jednak za wcześnie – historia badania pokazuje bowiem, że cieplejsze miesiące zazwyczaj wiązały się ze wzrostem głównego wskaźnika. Takie dane płyną z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK.
Wzrost cen w Polsce staje się realny. Gospodarka może mieć problemy.
Koniec ze stopniową poprawą nastrojów konsumenckich, obserwowaną od listopada do stycznia - wynika z najnowszych badań GfK. Zgodnie z najnowszym raportem za luty, nastroje stały się znacznie gorsze, niż w ostatnich miesiącach. Problemem jest przede wszystkim wzrost cen w Polsce.To oznacza, że polska gospodarka będzie dalej spowalniała a klienci przestaną jeszcze bardziej wydawać pieniądze.
Mocny wzrost sprzedaży telewizorów. To "zasługa" zmiany standardu nadawania telewizji
Jak wynika z danych GfK, w pierwszej połowie 2022 roku sprzedaż telewizorów wzrosła ogółem o 14 proc. ilościowo i 16 proc. wartościowo w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. To wynik przede wszystkim zmiany standardu nadawania telewizji naziemnej, która wymusiła na Polakach konieczność zmiany odbiorników.
Nastroje konsumenckie coraz gorsze. Odbicie było tylko chwilowe
Wskaźnik nastrojów konsumenckich przygotowywany przez GfK wyniósł w lipcu br. -15,5 i spadł o 2,4 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca. To powrót do trendu spadkowego po chwilowym odbiciu w czerwcu.
Nastroje konsumenckie coraz gorsze. Polacy zaczynają bać się inflacji?
Jak wynika z najnowszego badania GfK, nastroje konsumenckie są w Polsce coraz gorsze. Mimo to mieszkańcy naszego kraju reagują na turbulencje gospodarcze i geopolityczne nieco spokojniej niż przeciętni obywatele Unii Europejskiej.
Konsumenci ograniczają podróże. To efekt wysokich cen paliw
Zamiast samochodu: rower i komunikacja miejska. GfK odnotowuje duże zmiany w zachowaniach konsumenckich w ciągu ostatnich tygodni.
Nie tylko dla oszczędności. Polacy są coraz bardziej eko
61 proc. Polaków twierdzi, że ochrona środowiska jest dla nich ważna - wynika z badań GfK. Oszczędzanie wody czy energii wynika nie tylko z chęci zaoszczędzenia pieniędzy, a trend ekologiczny jest coraz bardziej widoczny.
Powrót do 2009 roku, czyli upadek małych biznesów gastronomicznych. Giganci są jeszcze więksi
Polska gastronomia cofnęła się do 2009 roku jeśli chodzi o liczbę lokali - wynika z danych GfK opublikowanych na łamach Rzeczpospolitej. Tyle, że na pandemii ucierpieli mali przedsiębiorcy. Duże sieci są w lepszej kondycji, niż przed 2020 r.