crowdfunding
zobacz inne tematyZrzutka: Mniejsza liczba osób na platformie, ale znacznie wzrosła wartość zrzutek
2022 rok był bardzo wymagający, także dla branży zbiórkowej i zrzutkowej. Jak wynika z informacji ujawnionych przez serwis zrzutka, mimo spadku liczby osób biorących udział w takich akcjach, znacząco wzrosła ich wartość. Jakie perspektywy ma więc rynek w najbliższych miesiącach?
Kombinat Konopny zakończył kolejną udaną emisję crowdfundingową. Firma zebrała milion euro
Kombinat Konopny po raz trzeci pokazał moc swojej społeczności inwestorów. W emisji akcji przeprowadzonej 14 lutego pozyskał ponad 1000 inwestycji na łączną kwotę 4,5 mln zł w ciągu niecałych trzech godzin. To jeden z najlepszych wyników w polskim crowdfundingu.
Podatek od crowdfundingu uśmierci zbiórki na szczytne cele?
Ostatnia nowela prawa w zakresie spadków i darowizn zakłada, że już od 1 lipca 2023 r. zostanie wprowadzony nowy podatek od zrzutek. Jeżeli wartość donacji przekazana przez wielu darczyńców jednemu organizatorowi, przekroczy łącznie kwotę 54 180 zł, wówczas beneficjent będzie musiał odprowadzić podatek w wysokości nawet 20%.
Petgram zakończył crowdfunding. Udziały otrzymają tylko duzi inwestorzy
Zakończyła się akcja crowdfundingowa startupu Petgram. Jak wynika z komunikatu, firma przydzieli akcje tylko wśród dużych inwestorów.
Petgram wydłuża termin oferty publicznej akcji do 16 grudnia 2022 r
Twórcy aplikacji Petgram prowadzą publiczną emisję akcji w formie kampanii crowdinvestingowej na platformie inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC - CrowdConnect. Jak poinformowała spółka - jej termin uległ zmianie. Zapisy w ramach transzy CrowdConnect będą przyjmowane do 15 grudnia, a cała oferta potrwa do 16 grudnia br. Celem emisji akcji jest pozyskanie od inwestorów kwoty do 3 mln zł.
Zrzutka wychodzi za granicę. Wprowadza też nowe funkcjonalności - m.in. licytacje
Zrzutka.pl wyrusza na podbój zagranicy, wykorzystując do tego nową nazwę Tossacoin.com. Na początek skoncentruje się na Irlandii, potem na Niemczech, choć w wersji angielskiej platforma będzie dostępna od początku dla wszystkich użytkowników w całej Europie. Jednocześnie firma wprowadzi w Polsce nowe funkcjonalności.
"Instagram dla zwierząt" potrzebuje finansowania. Postawi na crowdfunding
Spółka Petgram, czyli twórca portalu społecznościowego dla miłośników zwierząt oraz obroży GPS startuje z drugą emisją akcji w formie kampanii crowdinvestingowej. Celem jest pozyskanie do 3 mln złotych. Do tej pory firma zdobyła już niemal milion złotych od inwestorów instytucjonalnych.
qbik stworzył „pilota” do obsługi restauracji. Startup rusza z emisją crowdfundingową
qbik PSA to startup założony przez Yevheniia Zadorina i Maksyma Kosiaka. Celem podmiotu jest stworzenie inteligentnego narzędzia będącego „pilotem do lokalu w ręku klienta”. qbik chce pozyskać 650 tys. zł za pomocą platformy crowdfundingowej forc.ee, aby poszerzyć wachlarz funkcjonalności rozwiązania m.in. o szybkie płatności i przyspieszyć proces komercjalizacji.
Figo startuje z kampanią crowdfundingową. To pierwszy taki projekt w Polsce
Artysta o pseudonimie Figo, czyli Piotr Połać, uruchamia pierwszy muzyczny crowdfunding przychodowy w Polsce. W ten sposób chce pozyskać finansowanie na rozwój swoich muzycznych projektów Figo’86 i Figo i Samogony.
ODPOCZNIJ S.A. rozpoczyna publiczną emisję akcji. Mikrohotele przypadną do gustu Polakom?
Emisja akcji spółki przez crowdfunding udziałowy startuje 6 września na platformie Beesfund. Za projekt odpowiadają Bartłomiej Kraciuk oraz Nikodem Rozbicki.
Crowdway przejmuje platformę e-sportową
Crowdway, jeden z największych w Polsce podmiotów na rynku crowdfundingu udziałowego przejął platformę CrowdSport.pl. Firma chce rozwinąć się w obszarze wsparcia finansowania dla e-sportu.
Stoprocent wraca na rynek? Marka odzieży prowadzi zbiórkę pieniędzy
Trwa zbiórka crowdfundingowa marki Stoprocent. To znana marka odzieży streetwearowej, której twórcą jest Winicjusz Wini Bartków.
Overdose to hub łączący artystów z inwestorami. Pomysłodawcą - współtwórca Braci Figo Fagot [WYWIAD]
Dzięki Overdose możesz włączać się w kampanie crowdfundingowe, które dają artyście niezależność. Dajesz mu szansę dalszego rozwoju – nie tylko nagrania piosenek, ale również przygotowania gry mobilnej czy nawiązania współpracy z reklamodawcami. Nasze rozwiązanie nie ma żadnych pułapek! - przekonuje Piotr Połać, pomysłodawca projektu, współtwórca duetu Bracia Figo Fagot.
Neutrino Geology SA rusza z emisją crowdfundingową. "To gamechanger sektora wydobywczego"
Neutrino Geology SA rozpoczęło publiczną emisję akcji o wartości ok. 2,5 mln zł na platformie Navigator Crowd. Cel emisyjny to zebranie środków na sfinansowanie projektu budowy modułowego detektora geo-neutrin. Urządzenie autorstwa polskich naukowców wygeneruje trójwymiarową mapę złóż surowców w skorupie ziemskiej, co w opinii ekspertów zrewolucjonizuje globalny sektor wydobywczy.
Startuje emisja akcji studia gamingowego Illusion Ray SA. Spółka chce pozyskać ponad 700 tys. zł
Illusion Ray SA rozpoczęło 14 czerwca publiczną emisję akcji o wartości 718 tys. zł, na platformie Navigator Crowd. Emisja przeznaczona jest na realizację dwóch celów. Pierwszym jest wydanie hitowej gry „The Beast Inside” na konsole starej jak i nowej generacji. Drugim - produkcja nowego tytułu z gatunku action RPG.
Obsługa nieruchomości w kurortach wakacyjnych. Vela Poland wystartowała z kampanią crowdinvestingową
Spółka Vela Poland, właściciel marki Tripinvest oferującej kompleksową obsługę nieruchomości w kurortach wakacyjnych, wystartowała z kampanią crowdinvestingową. W ramach emisji akcji serii E planowane jest pozyskanie 962 tys. zł, które zostaną przeznaczone m.in. na skalowanie biznesu w Belgii i Niderlandach. Docelowo w perspektywie 2 lat spółka planuje debiut na rynku NewConnect.
Neutrino Geology pracuje nad rentgenem skorupy ziemskiej i idzie po crowdfunding
Neutrino Geology SA finalizuje projekt konstrukcji modułowego detektora geo-neutrin. Urządzenie pozwoli na stworzenie trójwymiarowej mapy złóż surowców na lądzie oraz pod wodą. Naukowcy są zgodni, iż powodzenie badań zrewolucjonizuje sektor wydobywczy, znacząco obniżając koszty i czas poszukiwań nowych złóż.
Illusion Ray SA - zdobywca "internetowego Oscara" zapowiada nowe produkcje i idzie po crowdfunding
Łukasz Smaga, założyciel studia Illusion Ray i pierwszy twórca z Polski, który zdobył nagrodę The Webby Awards, startuje z kolejnymi projektami. Zapowiada powrót debiutanckiego hitu – The Beast Inside - na konsole nowej generacji oraz całkowicie nową grę z gatunku Action Adventure – Wardogz.
Ruszyła emisja akcji spółki Columbus Polska SA, która chce pozyskać 1,7 mln zł na dalszy rozwój
Kawowy biznes oparty na zasadach Fairtrade, „konfigurator smaku” i przyjazne technologie zakupowe, kapsuła eteryczna oraz działania edukujące rynek i konsumenta – to główne cele spółki Columbus Polska SA, która 23 marca br. ruszyła z kampanią crowdinvestingową. We współpracy z platformą Beesfund planuje ona pozyskać 1,7 mln zł, które przeznaczy na dalszy rozwój swojej kawowej marki Qethereal.
Mazurska Manufaktura S.A. pozyskuje 1,4 mln zł. W planach wskrzeszenie historycznego piwa
Mazurska Manufaktura S.A., producent rzemieślniczych alkoholi mocnych oraz regionalnego piwa, z sukcesem zrealizowała emisję akcji serii G. Spółka w dwa tygodnie sprzedała 40 tys. akcji po cenie 35 zł za jeden walor. Zebrane 1,4 mln zł przeznaczy na uruchomienie produkcji w Bydgoszczy i doposażenie zakładu we Wrocławiu.
Sprawiedliwy handel kawą chcą połączyć z nowymi technologiami. Polska spółka zapowiada crowdfunding
W drugiej połowie marca 2022 roku wystartuje kampania crowdfundingowa spółki Columbus Polska. Pod koniec ubiegłego roku firma zadebiutowała na polskim rynku kawy marką Qethereal. Firma w swoim działaniu łączy filozofię Fairtrade oraz proekologiczne podejście z innowacyjnymi rozwiązaniami wspierającymi sprzedaż.
Wystartowała emisja akcji Deli2
Deli2, czyli delikatesy działające w formule Omnichannel, 8 marca o godz. 10 rozpoczęły oficjalną kampanię crowdinvestingową, która potrwa do 27 kwietnia br. Celem emisji jest pozyskanie do 2 mln zł.
Deli2 niebawem rozpocznie kampanię crowdinvestingową. W planach również debiut na NewConnect
Deli2 – spółka z rynku delikatesów premium z Bartoszem Kazimierczukiem na czele – jeszcze w tym kwartale rozpocznie kampanię crowdinvestingową. Celem emisji akcji jest pozyskanie kapitału na dalszy rozwój marki. Docelowo spółka zależna notowanego na GPW Tower Investments ma w planach debiut na NewConnect.
Forc.ee z sukcesem kończy pierwszą w Polsce emisję crowdfundingową w formule Prostej Spółki Akcyjnej
Udana, zarejestrowana właśnie emisja spółki 2Riders pokazuje, że inwestorzy chętnie wspierają korzystne dla nich i przemyślane modele podziału zysków wypracowane w formule PSA. Platforma Forc.ee zapowiada kolejne emisje tego typu spółek.
Polska aplikacja demokratyzuje piłkę nożną. "Piłka nożna nie może być sportem elitarnym" [WYWIAD]
Głęboko wierzę w pozytywną moc sportu, w szczególności futbolu - i na poziomie jednostek, i społeczności. W określeniu “jogo bonito”, czyli piękna gra, nie chodzi tylko o widowiskowość, ale też aspekt społeczny - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Rafał Warchoł, CEO FCapp.
Rusza emisja akcji Pets Diag S.A. Spółka chce pozyskać milion złotych
Pets Diag S.A., firma z branży diagnostyki weterynaryjnej, rozpoczęła publiczną emisję akcji na platformie Beesfund o wartości niemal 1 mln zł. Startup z Katowic, jako jedyny na świecie, wykonuje badanie EHAA, które określa kondycję zdrowotną i tendencje chorobowe czworonoga na podstawie analizy jego sierści.
Pora na Pola po raz czwarty. Rusza kolejna emisja akcji spółki
Wystartowała czwarta już emisja akcji spółki Pora na Pola w formie crowdfundingu udziałowego. Tym razem firma chce pozyskać 1,9 mln złotych.
Crowdway podsumowuje rok. Ponad 40 mln złotych zebranych w ramach crowdfundingu
Podczas 20 emisji akcji zorganizowanych w 2021 roku na platformie Crowdway, spółkom udało się zebrać ponad 40 mln złotych. To najlepszy rok w historii - podsumowuje platforma.
Coffeedesk zebrał 2,7 mln złotych. Otworzy omnichannelową restaurację w Warszawie i Wrocławiu
Właściciel marki Coffeedesk, spółka All Good, zakończyła z powodzeniem emisję akcji w formie crowdfundingu udziałowego. W projekt uwierzyło 535 inwestorów, dzięki czemu spółka pozyska 2,7 mln złotych.
Innowacyjne produkty spożywcze z Polski trafią do USA. Spółka planuje emisję crowdinvestingową
Intenson Europe, producent zdrowej żywności, suplementów diety i innowacyjnych produktów spożywczych, działający na rynku już ponad 10 lat, planuje wzmocnić swoją pozycję za granicą. Chce pozyskać dodatkowy kapitał przez emisję akcji w crowdfundingu udziałowym, rozważa też debiut na giełdzie.
Kombinat Konopny rozbija bank. 4,5 mln w 7 minut
Tylko 7 minut trwała akcja crowdfundingowa Kombinatu Konopnego. Firma pozyskała 4,5 mln złotych. Zainteresowanych nabyciem akcji było aż 3 tys. inwestorów.
Cel: 4,5 mln złotych. Kombinat Konopny odsłania karty przed jutrzejszą emisją
Kombinat Konopny planuje pozyskać 4,5 mln zł na dalszy rozwój w ramach kolejnej akcji crowdfundingowy. W poprzedniej takiej akcji, przeprowadzonej rok temu, firma zebrała 4,2 mln złotych w rekordowe 38 minut.
Wielkopolska Manufaktura Wódek rusza z kampanią crowdfundingową
Dziś, 18 listopada, ruszyły zapisy na akcje Wielkopolskiej Manufaktury Wódek. Firma chce pozyskać ponad 2,1 mln złotych poprzez kampanię crowdfundingową.
Czy drony zastąpią patrole interwencyjne? REAKTO zrewolucjonizuje ochronę mienia
Koniec z wymówkami o braku dostępnego patrolu, czy opóźnieniami spowodowanymi korkami ulicznymi. Polska firma REAKTO znalazła sposób, by usprawnić ochronę domów jednorodzinnych, a także dużych obiektów. Aktualnie REAKTO intensyfikuje działania związane z budową infrastruktury składającej się z sieci bezobsługowych stacji dokujących i floty dronów, aby zapewnić szybką i skuteczną ochronę.
Funwisher Jarosława Kuźniara idzie po finansowanie społecznościowe. W planach globalna ekspansja
Funwisher – cyfrowa platforma oferująca m.in. unikalne życzenia wideo od gwiazd – chce zdobyć udział w światowym rynku personalizowanych filmów dla dzieci. Do 2026 roku chce sprzedawać swoje produkty w 6 językach na terenie 14 krajów. Jeszcze w IV kwartale 2021 ma odbyć się emisja crowdfundingowa spółki.