zakupy
zobacz inne tematyCo Polacy kupują online? Ile wydają? Jak płacą? Co zwracają?
Najnowszy raport “Kupione 2024” jest już dostępny. Raport podzielony jest na dwie główne części. Część pierwsza “Koszyk w makro skali” analizuje zakupy online Polaków i Polek w ujęciu makro na przestrzeni lat 2021 - 2024. Dowiemy się z niej jak zakupy zmieniały się w ostatnich latach, czego Polacy kupują mniej a czego więcej, jak płacą, jakie metody dostaw wybierają i co najczęściej zwracają.
Twoje klimaty
Głucho wszędzie, ciemno wszędzie… Stop! W listopadzie też może być pięknie, kolorowo i optymistycznie. Warunek? Sami o to zadbamy – otaczając się ładnymi przedmiotami, jedząc w zgodzie z naturą, czy używając wysokiej klasy kosmetyków.
Wielkość ma znaczenie? Polacy zmieniają nawyki i przesiadają się na mniejsze urządzenia
Smartfon zaczyna zastępować laptop w coraz większej liczbie aktywności Polaków - wynika z najnowszego raportu Digital Consumer Trends 2022 przygotowanego przez Deloitte. Ma to kluczowe znaczenie zwłaszcza dla branży handlowej i e-commerce.
Klarna uruchamia opcję wirtualnych zakupów
Klarna ogłosiła uruchomienie usługi wirtualnych zakupów (Virtual Shopping).
Bolt Market wystartował w Warszawie
Wystartowała usługa Bolt Market. To szybki dowóz zakupów realizowanych przy użyciu aplikacji Bolt Food. Pierwszym miastem w Polsce, w którym można w ten sposób robić zakupy, jest Warszawa.
Spadły ceny w sieciach handlowych. "Klienci będą robić zakupy głównie w sklepach stacjonarnych"
Mimo rosnącej inflacji, ceny w sieciach handlowych analizowanych w Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy® spadły nieznacznie, o 0,04 proc. wobec kwietnia oraz o 4,9 proc. wobec maja 2020 roku. Eksperci ASM Sales Force Agency obserwują silną konkurencję pomiędzy sieciami, zwłaszcza po luzowaniu pandemicznych obostrzeń.
Marki własne coraz częściej trafiają do koszyków
Z roku na rok rośnie udział marek własnych w całym rynku FMCG. Jak prognozuje GfK, niebawem przekroczy on 20 proc. wartości zakupów Polaków.
Przedświąteczne zakupy coraz droższe. Staniały mrożonki i chemia, a co najbardziej podrożało?
Niezależnie od tego, czy zakupy spożywcze robimy w sklepach stacjonarnych czy internetowych, wygląda na to, że w tym roku na świąteczne zapasy przyjdzie nam wydać więcej niż przed rokiem.
Żywność w sklepach internetowych coraz droższa. "Przed świętami będzie wiele akcji promocyjnych"
Ceny w internetowych sklepach spożywczych są wyższe od tych w placówkach stacjonarnych od wielu miesięcy - tak wynika z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency. Przed nami przedświąteczne akcje cenowe, w ramach których walka o uwagę klientów, rozegra się zarówno w Internecie jak i w sklepach stacjonarnych.
Przyciągnij ich raz jeszcze! Jak skutecznie stosować remarketing
Nie każdy, kto trafi na naszą stronę w internecie, od razu zrobi zakupy. Zamiast szukać coraz to nowych odbiorców, lepiej zaprośmy takiego klienta ponownie, czyli zastosujmy remarketing. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Kiepski grudzień dla branży retail. W tym roku na święta wydamy mniej
Jak wynika z badania „Experience 2030: Has covid-19 created a new kind of customer?”, przeprowadzonego przez SAS, ponad 17 proc. konsumentów planuje wydać od 25 do 50 proc. mniej niż w 2019 r. To oznacza trudną końcówkę roku dla branży retail.
Zmiany w internetowych koszykach Polaków. "Z Allegro korzysta już 90 proc. kupujących online"
Polacy coraz częściej przekonują się do zakupów w internecie. Decydującym czynnikiem jest wygoda – tysiące produktów dostępne bez potrzeby wychodzenia z domu, ale także ceny, które są często niższe niż w handlu tradycyjnym. Agencja Inquiry przeprowadziła w grudniu 2020 po raz drugi badanie preferencji związanych z zakupami internetowymi.
Raport Konsument Nowej Generacji. Jak nadążyć za zmianami
Błyskawiczne płatności, szybkie i wygodne dostawy oraz nowinki technologiczne, które zwiększają komfort klientów. Oto, jak zmienia się polski konsument.
Dostawy zakupów do domów w kolejnej sieci handlowej
Do wyścigu na rynku e-grocery dołącza kolejny gracz. To Polomarket. Sieć wdrożyła pełną usługę click & collect dla wszystkich sklepów i dla całego asortymentu płatności on-line w aplikacji i udostępnia usługę POLOdrive. Na ostatniej prostej jest także uruchomienie dostaw zakupów do domu.
Polacy zadowoleni z otwarcia galerii handlowych [BADANIE]
W ostatnią sobotę listopada, kiedy centra handlowe ponownie zostały w pełni otwarte, klienci tłumnie ruszyli na zakupy. Wiele sieci handlowych zanotowało rekordowe poziomy sprzedaży. Polacy czekali na rozpoczęcie przedświątecznych zakupów i wysoka odwiedzalność galerii nie dziwi w świetle wyników badania zrealizowanego przez agencję badawczą Inquiry pod koniec listopada.
Żabka uruchamia zakupy przez internet w całej Polsce
Usługa „Zamów i odbierz” dostępna jest we wszystkich ponad 6800 sklepach Żabka. Zamówienie składane przez internet będzie do odbioru w ciągu 15 minut.
Raport Konsument Nowej Generacji. Zakupy od nowa
Zamiast do tradycyjnego sklepu, Polacy wolą wybrać się na zakupy w internecie. Czy trend utrzyma się także wtedy, kiedy po pandemii sklepy powrócą do normalnej działalności?
Polacy wstrzymują się z wydatkami [RAPORT]
Pandemia oraz stan finansów są dla Polaków najczęstszym powodem obaw i wzrostu opracowanego przez Deloitte indeksu niepokoju. Z najnowszej edycji badania firmy doradczej Global State of the Consumer Tracker wynika, że Polacy ostrożniej planują wydatki.
Biedronka i Auchan najtańsze w sierpniu. Ceny w górę
Z sierpniowego raportu koszyka zakupowego sporządzonego przez ASM Sales Force Agency wynika, że przed powrotem do szkół średnie ceny towarów szybkozbywalnych wzrosły o ok. 1 proc. Najtańsza okazała się Biedronka.
Dino otwarte w niedziele? Sieć rejestruje działalność pocztową i kurierską
Jak donosi serwis "Wiadomoscihandlowe.pl", sieć sklepów Dino zarejestrowała kolejny typ działalności - pocztową i kurierską. Zdaniem ekspertów może to oznaczać, że markety - podobnie jak Żabka - będą otwarte w niedziele.
Castorama z własnym automatem do odbioru zakupów
Castorama testuje CastoMaty - automaty do odbioru zakupów zamówionych w swoich placówkach. Pierwsze urządzenie stanęło w warszawskim sklepie przy ul. Popularnej.
Ponad 61 proc. Polaków wybiera dostawę do punktów
Liczba Polaków kupujących w Internecie stale rośnie - obecnie zakupy online robi aż 73 proc. konsumentów. Ponadto w tym roku, po raz pierwszy w historii, dostawa do maszyny paczkowej wyszła na prowadzenie spośród wszystkich dostępnych form dostawy – aż 61 proc. Polaków kupujących online zdecydowało się na taki odbiór zakupów.
Więcej wydatków na restauracje, mniej na alkohol czy gaz. Zaglądamy w portfele Polaków
Niższe rachunki za gaz i elektryczność, za to większe wydatki na wizyty w restauracjach i podróże. Firma doradcza Deloitte sprawdziła, jak z nadejściem wakacji zmieniła się zawartość koszyków konsumentów w Polsce.
Auchan zamyka kolejne sklepy. Będą zwolnienia grupowe
Firma Auchan Retail Polska postanowiła zamknąć hipermarkety w Lubinie i Grudziądzu. Sklepy będą działać do 27 września, a likwidacja będzie wiązać się ze zwolnieniami grupowymi.
Wpływ pandemii na zaufanie Polaków do sieci handlowych
Najnowsze dane wskazują, że sytuacja związana z koronawirusem wpłynęła na stosunek klientów do poszczególnych sieci handlowych. W największym stopniu zaufanie Polaków w tym okresie zwiększyło się do Biedronki (14,3%), Lidla (12,5%), Carrefoura (11,2%) oraz Kauflandu (11,0%).