Co Polacy kupują online? Ile wydają? Jak płacą? Co zwracają?
Jak kupują Polacy / Fot. materiały prasoweCzęść druga “Koszyk u panów i pań” to wnikliwe porównanie zachowań konsumenckich i decyzji zakupowych Polaków i Polek. Dowiemy się z niej, jakie są różnice w wartości i składowych koszyków zakupowych, wybieranych metodach płatności, preferowanych kategoriach produktowych i zwrotach pomiędzy kobietami i mężczyznami.
- Raportem "Kupione 2024” chcemy stworzyć przestrzeń do rozmów o trendach i preferencjach zakupowych, o tym jak Polacy i Polki podchodzą do zakupów w czasach podwyższonej inflacji, pod wpływem zmian makroekonomicznych i technologicznych, którym poddawani jesteśmy z coraz większą intensywnością. Publikacja, którą oddajemy w ręce czytelników, zawiera bogactwo danych o rzeczywistych zakupach Polaków i Polek jak i szereg komentarzy ekspertów aktywnych w sektorach finansowym i e-commerce - komentują Izabela Kozakiewicz-Frańczak, CEO iKsync i Pomysłodawczyni Polak Inwestor oraz Ewa Kraińska, CEO When U Buy.
Raport docenią przedstawiciele sektora e-commerce i fintech, pokazuje on bowiem perspektywę klienta i jego liczne, nie tak znów oczywiste potrzeby związane z doświadczeniami zakupowymi online. Z drugiej strony kierowany jest do samego klienta, konsumenta, który patrząc na poddane precyzyjnej analizie zachowania zakupowe Polaków i Polek, ma okazję przyjrzeć się bardziej wnikliwie swoim wydatkom i może dzięki temu pracować nad finansową higieną swojego portfela.
Raport powstał na podstawie analizy rzeczywistych zakupów ponad 66 tys. koszyków zakupowych, ponad 113 tys. kupionych produktów i zakupów na kwotę 9,4 mln zł. Publikacja stworzona została przez firmę badawczo-konsultingową iKsync we współpracy z When U Buy, aplikacją agregującą zakupy online. Współwydawcą raportu jest Fundacja Invest Cuffs, organizująca wiodące wydarzenia edukacyjne w obszarze finansów osobistych i inwestowania.
Partnerami publikacji są mBank Paynow, Przelewy24, Leaselink, PragmaGo, WeSub, Izba Gospodarki Elektronicznej, Apteka Rosa, Digital Bridge, DigitalX. Wśród Patronów publikacji są m.in.: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, Polski Związek Instytucji Pożyczkowych, Business Center Club, Obserwator Gospodarczy, PrzedsiebiorcyPL, FOR.