Moja firma

10 trendów w zarządzaniu pracownikami

10 trendów w zarządzaniu pracownikami

Praca z poczuciem sensu i wpływu, wielowymiarowe wynagradzanie, zespoły, które współpracują jak orkiestra. Tego potrzebują dziś firmy i pracownicy.

Aleksander Sławiński 25.04.2019
Sklepy  listy piszą

Sklepy listy piszą

Nie masz pieniędzy na dużą kampanię marketingową? Wykorzystaj stary, dobry e-mail. To świetna strategia wsparcia sprzedaży sklepu internetowego, szczególnie na początku.

Reklama dźwignią handlu

Reklama dźwignią handlu

To wie każdy właściciel sklepu internetowego, nawet ten, który tego niestety nie stosuje: trzeba go reklamować i polecać w sieci. Oto kilka propozycji, jak to zrobić, korzystając ze sposobów, które mają dużą siłę rażenia.

Niech cię klient odnajdzie

Niech cię klient odnajdzie

Rozwijając e-sklep, trzeba koniecznie postawić na tzw. marketing przychodzący. Chodzi o długoterminowe działania, dzięki którym klienci będą nas w sieci sami znajdować – do tego nieprzypadkowi.

Pokaż to tak, aby sprzedać

Pokaż to tak, aby sprzedać

Od tego, jak zaprezentujemy na stronie sklepu produkty i podejdziemy do pokazywania cen, zależy więcej, niż mogłoby się wydawać. Mówiąc krótko: chodzi o triki.

Wiarygodnie, wygodnie, zgodnie z prawem

Wiarygodnie, wygodnie, zgodnie z prawem

Zanim zaczniemy w internecie sprzedawać i pozyskiwać klientów, musimy się zatroszczyć o kilka fundamentów, takich jak regulamin sklepu czy sposoby przyjmowania płatności. W tej części naszego cyklu wyjaśniamy, co warto wcześniej wdrożyć – i dlaczego.

Grzegorz Kubera 20.11.2018
Zaczynamy przygodę z e-commerce

Zaczynamy przygodę z e-commerce

Kiedy już „na sucho” przemyślimy, jaki chcemy mieć sklep, czy jesteśmy w stanie odpowiednio zająć się klientami, przyjrzymy się, co inni robią dobrze, a co źle i wreszcie ustalimy, jaki będzie nasz model biznesowy – dopiero wtedy możemy świadomie wdać się w przygodę z e-commerce. A zaczniemy ją od domeny i hostingu.

Zanim cokolwiek zrobisz

Zanim cokolwiek zrobisz

Zabierając się za uruchomienie sklepu internetowego, powinniśmy wcześniej zdać sobie sprawę, czym on tak naprawdę jest. I być gotowi na technologiczne wyzwania – zresztą nie tylko na etapie jego powstawania – oraz na wszystkie konsekwencje jego istnienia, zwłaszcza związane z obsługą klienta.

Trendy w rekrutacji w sektorze finansowym

Trendy w rekrutacji w sektorze finansowym

Sektor bankowy, podobnie jak inne branże, zmaga się dziś z niedoborem specjalistów i talentów. Jakich kandydatów potrzebuje dzisiaj rynek?

Pracownicy wiedzy

Pracownicy wiedzy

W świecie opartym na informacji, wiedzy i kapitale intelektualnym „pracownicy wiedzy” (knowledge workers) są podstawą wytwarzania przez daną organizację wartości, a także jej sukcesu i trwania. Po raz pierwszy tego określenia użył Peter Drucker w swojej, wydanej w 1959 r., książce „Landmarks of Tommorow” („Punkty zwrotne jutra”). To „jutro” jest już naszym „dzisiaj”.

Zgrana kampania w niezgranych mediach

Zgrana kampania w niezgranych mediach

Kampanii promocyjnych przeprowadzanych w różnych mediach społecznościowych nie da się ze sobą w pełni zintegrować – każdy duży serwis to „odrębny ogród”, otoczony wysokim murem. Jak więc prowadzić, naprawdę efektywnie, kampanię w więcej niż jednym serwisie, a zwłaszcza – jak oceniać jej rezultaty?

Grzegorz Kubera 26.03.2018
Nagroda dla cierpliwych

Nagroda dla cierpliwych

Snapchat i Pinterest to platformy społecznościowe, które różnią się od siebie znacznie mniej, niż się niektórym wydaje. Owszem, promują się na nich nieco inne marki, inny jest też wiek ich użytkowników, ale łączy je choćby sposób komunikacji i cierpliwość, jakiej wymagają od tych, którzy prowadzą w nich kampanie marketingowe.

Kamera, akcja, sprzedaż!

Kamera, akcja, sprzedaż!

YouTube to królestwo wideo i przeróżne promocyjne możliwości. A jak pokazały badania agencji Tubular Insights, aż 96 proc. użytkowników tego tłumnie odwiedzanego serwisu uważa wyświetlane w nim filmy za pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

Płynąc na fali zdarzeń

Płynąc na fali zdarzeń

Twitter to serwis społecznościowy, który od samego początku był miejscem, gdzie wszystko dzieje się „tu i teraz”. Wręcz idealnie nadaje się do namierzania potrzeb i zainteresowań klientów, nawet tych bardzo ulotnych, i do płynięcia z promocją na fali zdarzeń.

W świecie profesjonalistów

W świecie profesjonalistów

LinkedIn to doskonałe miejsce do pozyskiwania tzw. leadów B2B, a także prowadzenia spersonalizowanego marketingu, a osoby, z którymi się kontaktujemy, często podejmują w firmach decyzje dotyczące zakupów, szkoleń czy współpracowników, albo mają na nie wpływ.

Grzegorz Kubera 12.11.2017
Gospodarka jak przyroda

Gospodarka jak przyroda

Gospodarka cyrkulacyjna, choć jest o niej coraz głośniej, wciąż nigdzie nie jest wiodącym trendem, nawet w krajach Zachodu. Co mogłoby przyspieszyć jej rozwój?

Siła zaangażowania

Siła zaangażowania

Największy wpływ na poziom zaangażowania pracowników mają menedżerowie i pracownicy HR. To od nich zależy także, czy pracownicy będą chcieli rekomendować pracę w firmie, w której są zatrudnieni, oraz jak duża będzie rotacja w zespole. Znane jest przecież

Zaangażowanie pracowników

Zaangażowanie pracowników

Każdy pracodawca chce mieć zaangażowanego pracownika. Nie zmotywowanego, a właśnie zaangażowanego. Dlaczego? Ponieważ widzimy coraz większą korelację pomiędzy zaangażowaniem a efektywnością pracowników, zespołów czy wreszcie całych organizacji. Rzeczywist

Jeśli kobiety, to Instagram

Jeśli kobiety, to Instagram

Płeć piękna znacznie chętniej dzieli się swoimi emocjami i uwielbia oglądać zdjęcia. Właśnie w te potrzeby wpisuje się lifestyle’owy Instagram. Dla wielu firm i marek jest to wymarzony serwis, ale też spore wyzwanie, bo tu trzeba stale trzymać fason.

Facebook jak róg obfitości

Facebook jak róg obfitości

W biznesie nie ma czegoś takiego, jak „łatwe pieniądze”, ale jest za to „pewny pieniądz”. Facebook pomaga niedrogo zarządzać marką czy zwiększać sprzedaż i zarabiać – trzeba tylko umiejętnie wykorzystać jego możliwości i dostępne narzędzia.

Grzegorz Kubera 18.09.2017
Cel – social – pal

Cel – social – pal

Niemal każda firma powinna być dziś obecna w mediach społecznościowych. Żeby jednak były one przydatnym narzędziem marketingowym, a nie np. źródłem kryzysów wizerunkowych, trzeba wiedzieć, jak zarządzać tą obecnością. W naszym nowym cyklu zaczynamy od podstaw: czym się serwisy społecznościowe od siebie różnią, w czym są podobne i który do jakich celów może służyć.

Dźwiganie w pracy a zdrowie pracowników

Dźwiganie w pracy a zdrowie pracowników

Normy BHP ściśle określają dopuszczalny ciężar przedmiotów, które pracownicy mogą nosić podczas pracy. Jednak pracodawcy często się do nich nie stosują, ze szkodą nie tylko dla zdrowia osób zatrudnionych, ale też dla rozwoju swoich firm.

Program ambasadorski narzędziem budowania marki pracodawcy

Program ambasadorski narzędziem budowania marki pracodawcy

Dla studentów programy ambasadorskie są szansą na zdobycie pierwszego doświadczenia w kontakcie z biznesem. Dla najlepszych ambasadorów – furtką do dalszej kariery. Firmom natomiast dają możliwość efektywnej promocji marki pracodawcy na uczelniach oraz do

Jak chcemy pracować i co jest dla nas ważne?

Jak chcemy pracować i co jest dla nas ważne?

Postrzeganie miejsca pracy i organizacji przestrzeni biurowej przez pracowników zmienia się wraz z rozwojem technologii i rynkową wymianą pokoleń. Czy jest ono zależne od pełnionej w firmie funkcji? Jaki wpływ ma aranżacja przestrzeni biurowej na pracowni

Materiał partnera 24.04.2017
Outplacement – wsparcie dla zwalnianych pracowników

Outplacement – wsparcie dla zwalnianych pracowników

W drugim kwartale 2017 roku na rynku pracy spodziewane są duże zmiany. W kilku wiodących branżach, takich jak bankowość czy telekomunikacja, zapowiadane są zwolnienia grupowe. Aby złagodzić ten proces i wesprzeć swoich pracowników w tej niełatwej sytuacji

Każdy może zostać programistą

Każdy może zostać programistą

Provident Polska, największa firma pożyczkowa w Polsce, i CodersTrust, międzynarodowa platforma do nauki kodowania, połączyły siły i zorganizowały konkurs, w którym nagrodą był czteromiesięczny kurs programowania online. Ta wyjątkowa inicjatywa daje szan

Polowanie na specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

Polowanie na specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

Cyberbezpieczeństwo staje się coraz głośniejszym tematem w biznesie, również w obszarze rekrutacji. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że może paść ofiarą zewnętrznych ataków, jak również ponieść straty finansowe lub utracić ważne dane w wyniku niefras

Wynagrodzenie podstawą motywacji

Wynagrodzenie podstawą motywacji

Nieustannie przyglądamy się zmieniającym się oczekiwaniom i motywacjom menedżerów oraz osób na stanowiskach wejściowych. Szczególnym wyzwaniem są np. Igreki, ponieważ deklarują niewierność w stosunku do pracodawców, otwarcie przyznając się do chęci zmiany

Różne pokolenia, różne style pracy

Różne pokolenia, różne style pracy

Zmiana pokoleniowa to jeden z najważniejszych czynników wpływających na rynek pracy. Obecnie połowa pracowników należy do generacji Y, ale do 2025 r. liczba ta zwiększy się do 75 proc. Wizja wzrostu sprawia, że organizacje muszą przystosować swoją struktu

BIGRAM 26.01.2017
Hotelowa mapa dla biznesu

Hotelowa mapa dla biznesu

Polska wciąż umacnia swoją pozycję, jeśli chodzi o turystykę biznesową. Rośnie liczba udzielanych noclegów, goście coraz łatwiej znajdują komfort i zaplecze, na którym im zależy, a hotelarze zacierają ręce.

Wielka wyjazdowa mobilizacja

Wielka wyjazdowa mobilizacja

Wraz z rozwojem polskiej gospodarki i kontaktów biznesowych pomiędzy firmami, przybywa podróży służbowych, rośnie też stopień ich skomplikowania. Sensowne organizowanie takich wyjazdów, często za pomocą nowych technologii i zewnętrznych usługodawców, wyraźnie nabiera znaczenia.

Największe wyzwania rekrutacji

Największe wyzwania rekrutacji

70 proc. pracodawców ankietowanych w badaniu BIGRAM „Wyzwania rekrutacji. Jak przyciągnąć i utrzymać w firmie wartościowych pracowników”, porównując sytuację z poprzednim rokiem, przyznało, że ma poważne problemy z uzyskaniem odpowiednio wykwalifikowanych

Słaba waluta szkodzi i pomaga

Słaba waluta szkodzi i pomaga

Złotego wzmacniały zrównoważony bilans wymiany z zagranicą, wyższe niż w strefie euro stopy procentowe i głębsza deflacja. Ściągały zaś w dół słaby napływ funduszy unijnych, niepewność inwestorów co do dalszej polityki gospodarczej państwa i ogólnie nie najlepszy klimat na rynkach wschodzących. Jest skądinąd nadzieja, że nasza waluta zdrożeje.