Moja firma
Zarobić na zielonym
Czy można zarobić na inwestycjach związanych z ochroną klimatu? Choć świadomość zagrożeń związanych ze zmianami klimatycznymi rośnie, to polskich funduszy oferujących znośne zwroty na razie brakuje.
Czy to już czas na auta na prąd?
Choć w całej Europie co roku rośnie liczba aut na prąd, to do boomu na taki rodzaj samochodów jeszcze daleko. Tylko w Norwegii „elektryki” sprzedają się jak świeże bułeczki. W Polsce sprzedaż takich aut liczymy w setkach, nie tysiącach. Rząd zapowiada jednak, że to się zmieni. Zakup samochodu elektrycznego ma się opłacać. Także firmom.
Patent na sukces
Wyróżniaj się lub zgiń! To hasło rzucił Jack Trout, współtwórca jednej z najważniejszych koncepcji marketingowych – pozycjonowania. Wymyśl więc własny znak, który będzie cię identyfikował i budował pozycję na rynku. A potem zarejestruj go w urzędzie patentowym. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Jak dobrze zmierzyć sprzedaż
Sprzedaż naszego sklepu internetowego może skoczyć nawet o 20–30 proc., jeśli będziemy mądrze korzystać z narzędzi do analizy i optymalizacji.
Klient pępkiem świata
Sieć McDonald’s kupuje właśnie za 300 mln dol. spółkę technologiczną Dynamic Yield, aby lepiej personalizować swoje menu. To jej największe przejęcie od 20 lat. A wszystko dla omnichannel i doświadczenia klienta.
IT w firmie? To coraz prostsze
Choć infrastruktura informatyczna w wielu firmach staje się coraz bardziej złożona, na szczęście nie oznacza to, że będzie też skomplikowana w obsłudze. Dziś coraz więcej firm proponuje rozwiązania, dzięki którym nawet małe przedsiębiorstwa mogą skorzys
Jeszcze ulotka nie zginęła
Klasyczna papierowa ulotka to nie przeżytek. Jeśli będziemy się trzymać odpowiednich reguł, będzie ona bardzo skutecznym (i tanim!) wsparciem sprzedaży. W dodatku możemy ją zrobić sami.
Komu bije dzwon
Jakie są wczesne sygnały, że w firmie zabraknie gotówki? Utraty płynności można uniknąć, trzeba tylko patrzeć na odpowiednie wskaźniki z bilansu. Oto co powinieneś wiedzieć.
10 trendów w zarządzaniu pracownikami
Praca z poczuciem sensu i wpływu, wielowymiarowe wynagradzanie, zespoły, które współpracują jak orkiestra. Tego potrzebują dziś firmy i pracownicy.
Sklepy listy piszą
Nie masz pieniędzy na dużą kampanię marketingową? Wykorzystaj stary, dobry e-mail. To świetna strategia wsparcia sprzedaży sklepu internetowego, szczególnie na początku.
Reklama dźwignią handlu
To wie każdy właściciel sklepu internetowego, nawet ten, który tego niestety nie stosuje: trzeba go reklamować i polecać w sieci. Oto kilka propozycji, jak to zrobić, korzystając ze sposobów, które mają dużą siłę rażenia.
Niech cię klient odnajdzie
Rozwijając e-sklep, trzeba koniecznie postawić na tzw. marketing przychodzący. Chodzi o długoterminowe działania, dzięki którym klienci będą nas w sieci sami znajdować – do tego nieprzypadkowi.
Pokaż to tak, aby sprzedać
Od tego, jak zaprezentujemy na stronie sklepu produkty i podejdziemy do pokazywania cen, zależy więcej, niż mogłoby się wydawać. Mówiąc krótko: chodzi o triki.
Wiarygodnie, wygodnie, zgodnie z prawem
Zanim zaczniemy w internecie sprzedawać i pozyskiwać klientów, musimy się zatroszczyć o kilka fundamentów, takich jak regulamin sklepu czy sposoby przyjmowania płatności. W tej części naszego cyklu wyjaśniamy, co warto wcześniej wdrożyć – i dlaczego.
Zaczynamy przygodę z e-commerce
Kiedy już „na sucho” przemyślimy, jaki chcemy mieć sklep, czy jesteśmy w stanie odpowiednio zająć się klientami, przyjrzymy się, co inni robią dobrze, a co źle i wreszcie ustalimy, jaki będzie nasz model biznesowy – dopiero wtedy możemy świadomie wdać się w przygodę z e-commerce. A zaczniemy ją od domeny i hostingu.
Zanim cokolwiek zrobisz
Zabierając się za uruchomienie sklepu internetowego, powinniśmy wcześniej zdać sobie sprawę, czym on tak naprawdę jest. I być gotowi na technologiczne wyzwania – zresztą nie tylko na etapie jego powstawania – oraz na wszystkie konsekwencje jego istnienia, zwłaszcza związane z obsługą klienta.
Trendy w rekrutacji w sektorze finansowym
Sektor bankowy, podobnie jak inne branże, zmaga się dziś z niedoborem specjalistów i talentów. Jakich kandydatów potrzebuje dzisiaj rynek?
Pracownicy wiedzy
W świecie opartym na informacji, wiedzy i kapitale intelektualnym „pracownicy wiedzy” (knowledge workers) są podstawą wytwarzania przez daną organizację wartości, a także jej sukcesu i trwania. Po raz pierwszy tego określenia użył Peter Drucker w swojej, wydanej w 1959 r., książce „Landmarks of Tommorow” („Punkty zwrotne jutra”). To „jutro” jest już naszym „dzisiaj”.
Zgrana kampania w niezgranych mediach
Kampanii promocyjnych przeprowadzanych w różnych mediach społecznościowych nie da się ze sobą w pełni zintegrować – każdy duży serwis to „odrębny ogród”, otoczony wysokim murem. Jak więc prowadzić, naprawdę efektywnie, kampanię w więcej niż jednym serwisie, a zwłaszcza – jak oceniać jej rezultaty?
Nagroda dla cierpliwych
Snapchat i Pinterest to platformy społecznościowe, które różnią się od siebie znacznie mniej, niż się niektórym wydaje. Owszem, promują się na nich nieco inne marki, inny jest też wiek ich użytkowników, ale łączy je choćby sposób komunikacji i cierpliwość, jakiej wymagają od tych, którzy prowadzą w nich kampanie marketingowe.
Kamera, akcja, sprzedaż!
YouTube to królestwo wideo i przeróżne promocyjne możliwości. A jak pokazały badania agencji Tubular Insights, aż 96 proc. użytkowników tego tłumnie odwiedzanego serwisu uważa wyświetlane w nim filmy za pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych.
Płynąc na fali zdarzeń
Twitter to serwis społecznościowy, który od samego początku był miejscem, gdzie wszystko dzieje się „tu i teraz”. Wręcz idealnie nadaje się do namierzania potrzeb i zainteresowań klientów, nawet tych bardzo ulotnych, i do płynięcia z promocją na fali zdarzeń.
Jak prawo dotyczące ochrony krajobrazu może wpłynąć na reklamowanie się przedsiębiorców w przestrzeni?
Sama ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu – zwana popularnie ustawą krajobrazową – nie niesie ze sobą żadnych obowiązków dla przedsiębiorcy. Ta sytuacja zmieni się istotnie, gdy gmina wprowadzi uchwałę kr
W świecie profesjonalistów
LinkedIn to doskonałe miejsce do pozyskiwania tzw. leadów B2B, a także prowadzenia spersonalizowanego marketingu, a osoby, z którymi się kontaktujemy, często podejmują w firmach decyzje dotyczące zakupów, szkoleń czy współpracowników, albo mają na nie wpływ.
Gospodarka jak przyroda
Gospodarka cyrkulacyjna, choć jest o niej coraz głośniej, wciąż nigdzie nie jest wiodącym trendem, nawet w krajach Zachodu. Co mogłoby przyspieszyć jej rozwój?
Siła zaangażowania
Największy wpływ na poziom zaangażowania pracowników mają menedżerowie i pracownicy HR. To od nich zależy także, czy pracownicy będą chcieli rekomendować pracę w firmie, w której są zatrudnieni, oraz jak duża będzie rotacja w zespole. Znane jest przecież
Zaangażowanie pracowników
Każdy pracodawca chce mieć zaangażowanego pracownika. Nie zmotywowanego, a właśnie zaangażowanego. Dlaczego? Ponieważ widzimy coraz większą korelację pomiędzy zaangażowaniem a efektywnością pracowników, zespołów czy wreszcie całych organizacji. Rzeczywist
Jeśli kobiety, to Instagram
Płeć piękna znacznie chętniej dzieli się swoimi emocjami i uwielbia oglądać zdjęcia. Właśnie w te potrzeby wpisuje się lifestyle’owy Instagram. Dla wielu firm i marek jest to wymarzony serwis, ale też spore wyzwanie, bo tu trzeba stale trzymać fason.
Facebook jak róg obfitości
W biznesie nie ma czegoś takiego, jak „łatwe pieniądze”, ale jest za to „pewny pieniądz”. Facebook pomaga niedrogo zarządzać marką czy zwiększać sprzedaż i zarabiać – trzeba tylko umiejętnie wykorzystać jego możliwości i dostępne narzędzia.
Cel – social – pal
Niemal każda firma powinna być dziś obecna w mediach społecznościowych. Żeby jednak były one przydatnym narzędziem marketingowym, a nie np. źródłem kryzysów wizerunkowych, trzeba wiedzieć, jak zarządzać tą obecnością. W naszym nowym cyklu zaczynamy od podstaw: czym się serwisy społecznościowe od siebie różnią, w czym są podobne i który do jakich celów może służyć.
Dźwiganie w pracy a zdrowie pracowników
Normy BHP ściśle określają dopuszczalny ciężar przedmiotów, które pracownicy mogą nosić podczas pracy. Jednak pracodawcy często się do nich nie stosują, ze szkodą nie tylko dla zdrowia osób zatrudnionych, ale też dla rozwoju swoich firm.
Program ambasadorski narzędziem budowania marki pracodawcy
Dla studentów programy ambasadorskie są szansą na zdobycie pierwszego doświadczenia w kontakcie z biznesem. Dla najlepszych ambasadorów – furtką do dalszej kariery. Firmom natomiast dają możliwość efektywnej promocji marki pracodawcy na uczelniach oraz do
Grywalizacja wyznacza trendy w szkoleniach i integracji pracowników
Grywalizacja to innymi słowy rywalizowanie poprzez grę. Doskonale sprawdza się w procesach rozwojowych, niezależnie od profilu działalności czy też struktury firmy. Jest efektywna w rozwoju wiedzy i umiejętności (z różnych dziedzin) i może mieć formę zaba
Jak chcemy pracować i co jest dla nas ważne?
Postrzeganie miejsca pracy i organizacji przestrzeni biurowej przez pracowników zmienia się wraz z rozwojem technologii i rynkową wymianą pokoleń. Czy jest ono zależne od pełnionej w firmie funkcji? Jaki wpływ ma aranżacja przestrzeni biurowej na pracowni
Outplacement – wsparcie dla zwalnianych pracowników
W drugim kwartale 2017 roku na rynku pracy spodziewane są duże zmiany. W kilku wiodących branżach, takich jak bankowość czy telekomunikacja, zapowiadane są zwolnienia grupowe. Aby złagodzić ten proces i wesprzeć swoich pracowników w tej niełatwej sytuacji