Moja firma
10 trendów w zarządzaniu pracownikami
Praca z poczuciem sensu i wpływu, wielowymiarowe wynagradzanie, zespoły, które współpracują jak orkiestra. Tego potrzebują dziś firmy i pracownicy.
Sklepy listy piszą
Nie masz pieniędzy na dużą kampanię marketingową? Wykorzystaj stary, dobry e-mail. To świetna strategia wsparcia sprzedaży sklepu internetowego, szczególnie na początku.
Reklama dźwignią handlu
To wie każdy właściciel sklepu internetowego, nawet ten, który tego niestety nie stosuje: trzeba go reklamować i polecać w sieci. Oto kilka propozycji, jak to zrobić, korzystając ze sposobów, które mają dużą siłę rażenia.
Niech cię klient odnajdzie
Rozwijając e-sklep, trzeba koniecznie postawić na tzw. marketing przychodzący. Chodzi o długoterminowe działania, dzięki którym klienci będą nas w sieci sami znajdować – do tego nieprzypadkowi.
Pokaż to tak, aby sprzedać
Od tego, jak zaprezentujemy na stronie sklepu produkty i podejdziemy do pokazywania cen, zależy więcej, niż mogłoby się wydawać. Mówiąc krótko: chodzi o triki.
Wiarygodnie, wygodnie, zgodnie z prawem
Zanim zaczniemy w internecie sprzedawać i pozyskiwać klientów, musimy się zatroszczyć o kilka fundamentów, takich jak regulamin sklepu czy sposoby przyjmowania płatności. W tej części naszego cyklu wyjaśniamy, co warto wcześniej wdrożyć – i dlaczego.
Zaczynamy przygodę z e-commerce
Kiedy już „na sucho” przemyślimy, jaki chcemy mieć sklep, czy jesteśmy w stanie odpowiednio zająć się klientami, przyjrzymy się, co inni robią dobrze, a co źle i wreszcie ustalimy, jaki będzie nasz model biznesowy – dopiero wtedy możemy świadomie wdać się w przygodę z e-commerce. A zaczniemy ją od domeny i hostingu.
Zanim cokolwiek zrobisz
Zabierając się za uruchomienie sklepu internetowego, powinniśmy wcześniej zdać sobie sprawę, czym on tak naprawdę jest. I być gotowi na technologiczne wyzwania – zresztą nie tylko na etapie jego powstawania – oraz na wszystkie konsekwencje jego istnienia, zwłaszcza związane z obsługą klienta.
Trendy w rekrutacji w sektorze finansowym
Sektor bankowy, podobnie jak inne branże, zmaga się dziś z niedoborem specjalistów i talentów. Jakich kandydatów potrzebuje dzisiaj rynek?
Pracownicy wiedzy
W świecie opartym na informacji, wiedzy i kapitale intelektualnym „pracownicy wiedzy” (knowledge workers) są podstawą wytwarzania przez daną organizację wartości, a także jej sukcesu i trwania. Po raz pierwszy tego określenia użył Peter Drucker w swojej, wydanej w 1959 r., książce „Landmarks of Tommorow” („Punkty zwrotne jutra”). To „jutro” jest już naszym „dzisiaj”.
Zgrana kampania w niezgranych mediach
Kampanii promocyjnych przeprowadzanych w różnych mediach społecznościowych nie da się ze sobą w pełni zintegrować – każdy duży serwis to „odrębny ogród”, otoczony wysokim murem. Jak więc prowadzić, naprawdę efektywnie, kampanię w więcej niż jednym serwisie, a zwłaszcza – jak oceniać jej rezultaty?
Nagroda dla cierpliwych
Snapchat i Pinterest to platformy społecznościowe, które różnią się od siebie znacznie mniej, niż się niektórym wydaje. Owszem, promują się na nich nieco inne marki, inny jest też wiek ich użytkowników, ale łączy je choćby sposób komunikacji i cierpliwość, jakiej wymagają od tych, którzy prowadzą w nich kampanie marketingowe.
Kamera, akcja, sprzedaż!
YouTube to królestwo wideo i przeróżne promocyjne możliwości. A jak pokazały badania agencji Tubular Insights, aż 96 proc. użytkowników tego tłumnie odwiedzanego serwisu uważa wyświetlane w nim filmy za pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych.
Płynąc na fali zdarzeń
Twitter to serwis społecznościowy, który od samego początku był miejscem, gdzie wszystko dzieje się „tu i teraz”. Wręcz idealnie nadaje się do namierzania potrzeb i zainteresowań klientów, nawet tych bardzo ulotnych, i do płynięcia z promocją na fali zdarzeń.
Jak prawo dotyczące ochrony krajobrazu może wpłynąć na reklamowanie się przedsiębiorców w przestrzeni?
Sama ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu – zwana popularnie ustawą krajobrazową – nie niesie ze sobą żadnych obowiązków dla przedsiębiorcy. Ta sytuacja zmieni się istotnie, gdy gmina wprowadzi uchwałę kr
W świecie profesjonalistów
LinkedIn to doskonałe miejsce do pozyskiwania tzw. leadów B2B, a także prowadzenia spersonalizowanego marketingu, a osoby, z którymi się kontaktujemy, często podejmują w firmach decyzje dotyczące zakupów, szkoleń czy współpracowników, albo mają na nie wpływ.
Gospodarka jak przyroda
Gospodarka cyrkulacyjna, choć jest o niej coraz głośniej, wciąż nigdzie nie jest wiodącym trendem, nawet w krajach Zachodu. Co mogłoby przyspieszyć jej rozwój?
Siła zaangażowania
Największy wpływ na poziom zaangażowania pracowników mają menedżerowie i pracownicy HR. To od nich zależy także, czy pracownicy będą chcieli rekomendować pracę w firmie, w której są zatrudnieni, oraz jak duża będzie rotacja w zespole. Znane jest przecież
Zaangażowanie pracowników
Każdy pracodawca chce mieć zaangażowanego pracownika. Nie zmotywowanego, a właśnie zaangażowanego. Dlaczego? Ponieważ widzimy coraz większą korelację pomiędzy zaangażowaniem a efektywnością pracowników, zespołów czy wreszcie całych organizacji. Rzeczywist
Jeśli kobiety, to Instagram
Płeć piękna znacznie chętniej dzieli się swoimi emocjami i uwielbia oglądać zdjęcia. Właśnie w te potrzeby wpisuje się lifestyle’owy Instagram. Dla wielu firm i marek jest to wymarzony serwis, ale też spore wyzwanie, bo tu trzeba stale trzymać fason.
Facebook jak róg obfitości
W biznesie nie ma czegoś takiego, jak „łatwe pieniądze”, ale jest za to „pewny pieniądz”. Facebook pomaga niedrogo zarządzać marką czy zwiększać sprzedaż i zarabiać – trzeba tylko umiejętnie wykorzystać jego możliwości i dostępne narzędzia.
Cel – social – pal
Niemal każda firma powinna być dziś obecna w mediach społecznościowych. Żeby jednak były one przydatnym narzędziem marketingowym, a nie np. źródłem kryzysów wizerunkowych, trzeba wiedzieć, jak zarządzać tą obecnością. W naszym nowym cyklu zaczynamy od podstaw: czym się serwisy społecznościowe od siebie różnią, w czym są podobne i który do jakich celów może służyć.
Dźwiganie w pracy a zdrowie pracowników
Normy BHP ściśle określają dopuszczalny ciężar przedmiotów, które pracownicy mogą nosić podczas pracy. Jednak pracodawcy często się do nich nie stosują, ze szkodą nie tylko dla zdrowia osób zatrudnionych, ale też dla rozwoju swoich firm.
Program ambasadorski narzędziem budowania marki pracodawcy
Dla studentów programy ambasadorskie są szansą na zdobycie pierwszego doświadczenia w kontakcie z biznesem. Dla najlepszych ambasadorów – furtką do dalszej kariery. Firmom natomiast dają możliwość efektywnej promocji marki pracodawcy na uczelniach oraz do
Grywalizacja wyznacza trendy w szkoleniach i integracji pracowników
Grywalizacja to innymi słowy rywalizowanie poprzez grę. Doskonale sprawdza się w procesach rozwojowych, niezależnie od profilu działalności czy też struktury firmy. Jest efektywna w rozwoju wiedzy i umiejętności (z różnych dziedzin) i może mieć formę zaba
Jak chcemy pracować i co jest dla nas ważne?
Postrzeganie miejsca pracy i organizacji przestrzeni biurowej przez pracowników zmienia się wraz z rozwojem technologii i rynkową wymianą pokoleń. Czy jest ono zależne od pełnionej w firmie funkcji? Jaki wpływ ma aranżacja przestrzeni biurowej na pracowni
Outplacement – wsparcie dla zwalnianych pracowników
W drugim kwartale 2017 roku na rynku pracy spodziewane są duże zmiany. W kilku wiodących branżach, takich jak bankowość czy telekomunikacja, zapowiadane są zwolnienia grupowe. Aby złagodzić ten proces i wesprzeć swoich pracowników w tej niełatwej sytuacji
Każdy może zostać programistą
Provident Polska, największa firma pożyczkowa w Polsce, i CodersTrust, międzynarodowa platforma do nauki kodowania, połączyły siły i zorganizowały konkurs, w którym nagrodą był czteromiesięczny kurs programowania online. Ta wyjątkowa inicjatywa daje szan
Polowanie na specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa
Cyberbezpieczeństwo staje się coraz głośniejszym tematem w biznesie, również w obszarze rekrutacji. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że może paść ofiarą zewnętrznych ataków, jak również ponieść straty finansowe lub utracić ważne dane w wyniku niefras
Wynagrodzenie podstawą motywacji
Nieustannie przyglądamy się zmieniającym się oczekiwaniom i motywacjom menedżerów oraz osób na stanowiskach wejściowych. Szczególnym wyzwaniem są np. Igreki, ponieważ deklarują niewierność w stosunku do pracodawców, otwarcie przyznając się do chęci zmiany
Różne pokolenia, różne style pracy
Zmiana pokoleniowa to jeden z najważniejszych czynników wpływających na rynek pracy. Obecnie połowa pracowników należy do generacji Y, ale do 2025 r. liczba ta zwiększy się do 75 proc. Wizja wzrostu sprawia, że organizacje muszą przystosować swoją struktu
Hotelowa mapa dla biznesu
Polska wciąż umacnia swoją pozycję, jeśli chodzi o turystykę biznesową. Rośnie liczba udzielanych noclegów, goście coraz łatwiej znajdują komfort i zaplecze, na którym im zależy, a hotelarze zacierają ręce.
Wielka wyjazdowa mobilizacja
Wraz z rozwojem polskiej gospodarki i kontaktów biznesowych pomiędzy firmami, przybywa podróży służbowych, rośnie też stopień ich skomplikowania. Sensowne organizowanie takich wyjazdów, często za pomocą nowych technologii i zewnętrznych usługodawców, wyraźnie nabiera znaczenia.
Największe wyzwania rekrutacji
70 proc. pracodawców ankietowanych w badaniu BIGRAM „Wyzwania rekrutacji. Jak przyciągnąć i utrzymać w firmie wartościowych pracowników”, porównując sytuację z poprzednim rokiem, przyznało, że ma poważne problemy z uzyskaniem odpowiednio wykwalifikowanych
Słaba waluta szkodzi i pomaga
Złotego wzmacniały zrównoważony bilans wymiany z zagranicą, wyższe niż w strefie euro stopy procentowe i głębsza deflacja. Ściągały zaś w dół słaby napływ funduszy unijnych, niepewność inwestorów co do dalszej polityki gospodarczej państwa i ogólnie nie najlepszy klimat na rynkach wschodzących. Jest skądinąd nadzieja, że nasza waluta zdrożeje.