Wydanie 6/2018 (33) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 6/2018 (33)

Data publikacji: 30.05.2018

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 6/2018 (33)

1

Edytorial

To idzie młodość

W maju, jak co roku, Europejski Kongres Gospodarczy zainaugurował cykl dużych konferencji biznesowych w Polsce. Z pompą, na jaką zasługiwała dziesiąta już edycja. Zacznijmy od wysypu gości. W tym roku w ciągu trzech dni przewinęło się przez Kongres ponad 11 tys. uczestników.

22

Ludzie

Widzialna ręka rynku

Większy apetyt na ryzyko, działanie na przekór aktualnej koniunkturze i uzupełnianie oferty sektora prywatnego – to podstawowe atrybuty krajowych banków rozwoju. Na świecie działa ich już kilkadziesiąt.

24

Ludzie

Otwarty na mądre słowa

Krzysztofa Czeczota napędzają cele, po które nikt przed nim nie sięgnął. Wybiera trudne wyzwania, choćby takie jak „Biblia Audio Superprodukcja”. Chce po sobie coś ważnego zostawić.

28

Ludzie

Buszujący w genach

Adam Kuzdraliński łączy teorię z praktyką, naukę z biznesem, a misję zmienia w fakty dokonane. Na razie lokalnie, ale marzy o rewolucji w skali globu. Dzięki urządzeniu, które wymyślił, rolnicy będą mogli produkować taniej, żywność będzie zdrowsza, a środowisko czystsze.

32

Ludzie

W męskim świecie

Anna Przewoźna, z wykształcenia prawniczka, stoi na czele firmy zajmującej się obróbką skrawaniem i projektowaniem narzędzi. W tym męskim świecie odniosła sukces. Nie byłby on jednak możliwy bez mądrego wsparcia rodziny.

34

Rynki

Kolonie dla dorosłych

Obozy dla dorosłych są popularnym sposobem nie tylko na aktywny wypoczynek, ale też na biznes. Podstawa to zaoferowanie ludziom wyzwań, poczucia sensu w ich pokonywaniu i kolonijnej atmosfery towarzyskiej.

38

Rynki

Jak rośliśmy

Gdy firma Versum zaoferowała w niedrogim abonamencie oprogramowanie do zarządzania salonami piękności, poszerzyło to grupę użytkowników takich rozwiązań o rzesze małych zakładów. Nie tylko z Polski. Siła spółki tkwi także w edukowaniu rynku, ciągłym ulepszaniu swojego systemu, dobranym zespole i scentralizowanym modelu sprzedaży.

54

Finanse

Programy sektorowe: na lądzie i na wodzie

Rozpoczynamy cykl poświęcony funduszom publicznym (głównie unijnym) przeznaczonym na rozwój konkretnych branż. Tu pieniędzy jest może i mniej, ale rywalizacja o nie też jest znacznie słabsza niż w wielu innych programach. Dziś bliżej przyglądamy się propozycjom dla sektora stoczniowego i motoryzacyjnego.

60

Finanse

Rachunek bankowy w kraju kontrahenta

Przedsiębiorca rozwija firmę, pozyskuje klientów spoza Polski, rośnie liczba jego transakcji w walutach obcych. To oznacza dodatkowe koszty i niewygody, które chciałby zmniejszyć. Jednym z rozwiązań jest otwarcie rachunku bankowego w kraju, gdzie prowadzi intensywne interesy. Najpierw czeka go jednak tor przeszkód.

60

Fajrant

U progu elektrycznej rewolucji

Mimo że liczba samochodów elektrycznych na drogach nie rośnie w zastraszającym tempie, mówi się o nich coraz więcej. Rządy państw europejskich tworzą specjalne programy, koncerny motoryzacyjne proponują wciąż nowe modele na prąd, a koncerny paliwowe rozwijają stosowną infrastrukturę. Transport na prąd: nie „czy”, lecz „kiedy”?

64

Finanse

Gdy mała firma wypuszcza obligacje

Emisje obligacji przeprowadzane przez małe firmy mogą okazać się windą do szybkiego wzrostu skali ich działalności. A wprowadzone do notowań – zbudują dodatkowo ich rozpoznawalność na rynku kapitałowym.

68

Zarządzanie

Sposób na tych ze środka peletonu

Jeśli przeciętny pracownik zaczyna dawać z siebie nie 50, a 65 proc. energii i zaangażowania, to zysk dla firmy jest większy, niż gdy daje z siebie wJeśli przeciętny pracownik zaczyna dawać z siebie nie 50, a 65 proc. energii i zaangażowania, to zysk dla firmy jest większy, niż gdy daje z siebie wszystko ten, kto już i tak pracuje na 90 proc. Ale właśnie tych najliczniejszych średniaków jest bardzo trudno zmotywować. Sposobem na to może być grywalizacja. szystko ten, kto już i tak pracuje na 90 proc. Ale właśnie tych najliczniejszych średniaków jest bardzo tr

74

Marketing

Przekraczając granice doświadczenia

Amerykańska firma Signs.com poprosiła 150 Amerykanów, aby narysowali z pamięci loga najsłynniejszych marek, takich jak Apple, IKEA czy Starbucks. Bezbłędnie zrobiło to zaledwie 16 proc. z nich. Takie wyniki badań to tylko jeden z powodów, dla których wielu specjalistów od marketingu twierdzi, że marki to dziś nie loga czy reklamy, ale „kolekcje doświadczeń”, jakie mają z nimi obecni i potencjalni klienci.

78

Marketing

Cenne sekundy uwagi

Umocnienie się w Polsce viewability – standardu widoczności reklam online – powinno zachęcić przedsiębiorców do jeszcze częstszego sięgania po cyfrowy kanał komunikacji z odbiorcami ich oferty. Bo standard ten daje oręż w walce o przykucie uwagi internautów, tak ochoczo dziś ignorujących reklamy pokazywane w sieci. No i można wreszcie wiarygodnie ocenić, czy nie wyrzuciło się pieniędzy w błoto.

86

Prawo i podatki

Kryptowaluty – jak je opodatkować?

Kryptowaluty to w ostatnich miesiącach gorący temat w polskich i światowych mediach. Mówi się o nich w kontekście potencjału inwestycyjnego, spekulacyjnych wahań wartości, zastosowania w biznesie jako alternatywnego środka płatniczego.

88

Prawo i podatki

Jak z rodziną dobrze wyjść... na podatkach

Przedsiębiorca może dobrze wyjść z rodziną nie tylko na zdjęciu, ale także od strony podatkowej. Przy czym zatrudnienie małżonka lub niepełnoletniego jeszcze dziecka będzie dla niego mniej opłacalne, niż gdyby dał pracę komuś z pozostałych krewnych. Przynajmniej z punktu widzenia niektórych przepisów.

96

Fajrant

5G – koniec fazy PowerPointa

Pierwsze miesiące tego roku pokazały, że budowa sieci komórkowych 5G przeszła wreszcie z fazy prezentacji w PowerPoincie do etapu realizacji. Decyzje operatorów o uruchomieniu inwestycji uzmysłowiły jednak wielu z nich, że nadal nie wiedzą, jakimi usługami zachęcić potencjalnych klientów do wypełnienia sieci 5G ruchem.