Mody w świecie finansowym
Rys. Andrzej WieteszkaSą mody globalne, są też regionalne. Po części wynika to ze specyfiki inwestorów. Jedni działają w skali światowej, a inni, w poszukiwaniu szansy na zarobienie kroci, ograniczają zainteresowanie do jakiegoś regionu lub wręcz jego wycinka.
W czerwcu opublikowano raport „Sentiment of Seed Investors in Europe”, na podstawie badania zleconego przez Mosaic Ventures, firmę z siedzibą w Londynie, która zarządza funduszami venture capital. Wzięli w nim udział także inwestorzy operujący na polskim rynku. Z raportu wynika, że wśród europejskich inwestorów wyspecjalizowanych w inwestycjach zalążkowych, a więc w startupy w najwcześniejszej fazie ich rozwoju, modne były spółki tworzące rozwiązania z myślą o rynku klientów biznesowych (B2B). Jakaś połowa ankietowanych stwierdziła, że chce zwiększyć inwestycje w takie projekty. Jednocześnie niemal połowa zapowiadała ograniczanie inwestycji w przedsięwzięcia B2C, czyli skierowane na rynek konsumencki.
Gruby podział na B2B i B2C to nie jedyne mody inwestycyjne wychwycone w badaniu. Z odpowiedzi wynika, że ponad 60 proc. inwestorów było bardzo zainteresowanych inwestycjami w sztuczną inteligencję, usługi w chmurze obliczeniowej świadczone w modelu SaaS (oprogramowanie jako usługa), a także w aplikacje rynkowe. Aż dwie trzecie nie było zaś zainteresowanych inwestycjami w startupy, które postawiły na e-commerce, albo wręcz twierdziło, że ich unika.
Co jeszcze okazało się modne? Ponad...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 10/2018 (37) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.