Rozwiń własny biznes i zostań Przedsiębiorcą Roku EY! [GRA]
Paweł Jarski, fot. materiały prasoweDziki Zachód? Masz odwagę, ale i nosa - wydany w 2006 roku "Call of Juarez" odnosi ogromny sukces komercyjny. Gracze zafascynowali się historią Billy'ego - człowieka niesłusznie oskarżonego za zabicie bliskich - oraz tropiącego go pastora Raya, byłego rewolwerowca.
Nowa produkcja twojego studia jest nietypowa z jeszcze jednego względu - dotychczas rozwijałeś projekty wyłącznie z własnych środków, co nie dość, że było kosztowne, to jeszcze niezwykle ryzykowne. Przy okazji "Call of Juarez" nawiązujesz współpracę z renomowanym francuskim Ubisoftem, który zasłynęł takimi tytułami jak "Far Cry" czy kultowy w wielu kręgach "Assassin's Creed". Znana firma docenia twój odważny pomysł o przeniesieniu graczy na Dziki Zachód.
Pierwsza część "Call of Juarez" rozchodzi się w ponad milionie egzemplarzy, a druga osiąga sprzedaż na poziomie 1,5 mln. Twoje studio wreszcie staje się znane na całym świecie, zyskując jeszcze pełniejszą swobodę w tworzeniu kolejnych produkcji.
No więc później jest jeszcze lepiej - "Dead Island", gra o apokalipsie zombie, to chyba największy kamień milowy w rozwoju firmy. Premierze produkcji towarzyszy poruszająca kampania reklamowa na niekoniecznie popularnym jeszcze wówczas YouTube, a sprzedaż przekracza 2 mln egzemplarzy w pierwszych dwóch miesiącach, co znacząco przekracza twoje oczekiwania. Do dziś "Dead Island" jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich gier. Oczywiście wykorzystujesz sukces produkcji, więc sprzedajesz także prawa do książki oraz filmu, choć ten drugi niestety nigdy nie powstaje.
Wraz z sukcesami gier, powiększa się również twoje studio. Rekrutujesz nie tylko absolwentów najbardziej prestiżowych uczelni wyższych, ale także przejmujesz fachowców z innych firm. Kolejna produkcja - "Dying Light", wydana we współpracy z Warner Bros - ugruntowuje twoją pozycję, trafiasz na listę najbogatszych Polaków.
Dalsze plany?
1. Po co zmieniać coś, co działa? Odcinasz kupony od poprzednich sukcesów, nadal tworząc kolejne gry