Różnorodność to klucz rozwoju

Agata Wydmańska
Agata Wydmańska
Logistyka to dziedzina, w której różnorodność daje przewagę konkurencyjną – przekonuje Agata Wydmańska Head of CEE Marketing and Communication DHL SUPPLY CHAIN.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 6/2024 (105)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Panuje stereotyp, że logistyka jest branżą męską. Czy w świetle doświadczeń DHL jest to jeszcze aktualne?

Niektóre branże, w tym logistyka, były przez lata uważane za męskie. Sama pamiętam spotkania sprzed 15 lat kiedy dołączyłam do branży – sale wypełnione były panami w ciemnych garniturach. Kobiety na takich eventach stanowiły mniejszość – ale muszę powiedzieć, że już wtedy się wyróżniały i wzajemnie wspierały. Wraz z upływem czasu, rozwojem branży logistycznej w Polsce i na świecie, wzrostem świadomości i możliwości jaki daje nasza branża, obserwujemy znaczny wzrost obecności kobiet w branży logistycznej. DHL Supply Chain wyróżnia się na tle innych firm w tych statystykach – w naszej firmie w Polsce pracuje ponad 50 proc. kobiet! Dodatkowo cała Grupa DHL ma do osiągniecia cel – 30 proc. kobiet w kadrze zarządzającej do 2025 r. W DHL różnorodność jest ważnym elementem naszej kultury i strategii biznesowej. Dążymy do stworzenia środowiska, w którym wszyscy pracownicy, niezależnie od płci, mają równe szanse rozwoju i awansu.

Jakie działania podejmujecie, aby wspierać kobiety w branży logistycznej?

Z dumą angażujemy się w kampanie i inicjatywy mające na celu budowanie świadomości na temat roli kobiet w branży logistycznej. Przez podkreślanie sukcesów kobiet i dzielenie się inspirującymi historiami, staramy się motywować i zachęcać kobiety do budowania swojej kariery w logistyce. W tym roku – razem z moimi koleżankami – Katarzyną Matuszewską i Wiolettą Podstawką wzięłyśmy udział w kampanii #jestem pewna, mającej na celu podkreślenie siły, pewności siebie i sukcesów kobiet w różnych dziedzinach życia zawodowego. Dodatkowo byłyśmy partnerami konkursu Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, wspierając nagrodę Don’t Give Up dla kobiet, które pomimo trudności prowadzą swój biznes. Oferujemy programy mentorskie, które umożliwiają kobietom rozwijanie swoich umiejętności, zdobywanie cennych wskazówek od doświadczonych liderów i budowanie sieci kontaktów. Inwestujemy w programy szkoleniowe i rozwojowe, które pozwalają im rozwijać swoje umiejętności i zdobywać nowe kwalifikacje. Rozumiemy, że równowaga między pracą a życiem prywatnym jest ważna dla wszystkich pracowników niezależnie od płci. Dlatego oferujemy elastyczne rozwiązania, takie jak elastyczne godziny pracy, praca zdalna i programy opieki nad dziećmi. Aktywnie angażujemy się w rekrutację i poszukiwanie utalentowanych kobiet do pracy w branży logistycznej. Podkreślamy znaczenie różnorodności i równość płci i staramy się pokazywać, że kobiety mają równe szanse na zatrudnienie i awans.

My Company Polska wydanie 6/2024 (105)

Więcej możesz przeczytać w 6/2024 (105) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ