Rewolucja na rynku tatuażu? Polski startup pozyskał finansowanie od inwestorów

Mat Łagowski i Sławomir Chojnicki, Inksearch
Mat Łagowski i Sławomir Chojnicki, Inksearch, fot. materiały prasowe
Startup INKsearch pozyskał 2 mln złotych od dwóch funduszy inwestycyjnych. Celem firmy jest zrewolucjonizowanie rynku tatuażu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Są obecni w ponad 30 państwach świata, a ich misją jest zrewolucjonizowanie rynku tatuażu. Ten potencjał ponownie doceniły Fundusze KnowledgeHub i Czysta3.VS inwestując w polski startup INKsearch 2,1 miliona zł. Założyciele platformy zamierzają przeznaczyć pieniądze na ekspansję na rynki zachodnie oraz inwestycję w sztuczną inteligencję

- Chcemy, aby zagraniczni artyści poznali możliwości, jakie oferuje INKsearch. Digitalizujemy branżę, która obecnie nie ma dedykowanego software’u dla siebie. Jest to ogromny potencjał do zagospodarowania, który chcemy wypełnić - mówi Mat Łagowski, prezes i współzałożyciel INKsearch.

Umowa inwestycyjna została podpisana 7 lipca 2021 roku.

Cyfrowy tatuaż

INKsearch to system rezerwacji dla studiów tatuażu i platforma bookingowa łącząca artystów, salony tatuażu i klientów z całego świata. Przez ostatnie 2 lata polski startup mocno zrewolucjonizował tę branżę. W 2020 roku z platformy skorzystało pół miliona użytkowników, a w pierwszej połowie 2021 r. ich liczba wzrosła o 300 tys. Do końca roku współzałożyciele chcą pozyskać do 1,2 mln nowych użytkowników. Od momentu założenia spółki w 2018 roku jest ona wyceniana na 10 mln zł. Inwestycja funduszy KnowledgeHub i Czysta3.VS pozwoli rozszerzyć działalność firmy o kolejne rynki i wprowadzić zaawansowane technologie: AI oraz dedykowany do zarządzania studiem tatuażu system CRM.

- Na przestrzeni lat funkcja tatuażu w kulturze zmieniła się diametralnie. Kiedyś była to forma sztuki popularna wśród określonych kręgów, dziś jest to forma autoekspresji ciesząca się powszechną aprobatą społeczną - mówi Szymon Janiak, partner zarządzający funduszu Czysta3.VC.

- Powyższe zmiany wyraźnie wpłynęły również na biznes, bo rosnący popyt sprzyja wdrażaniu usprawnień na wielu polach. Digitalizacja procesów w studiach tatuażu, gdzie artysta będzie mógł zarządzać działalnością za pośrednictwem jednej platformy, to naturalny kierunek rozwoju. INKsearch jest zatem odpowiedzią na realne potrzeby, dzięki czemu ma niezwykły potencjał wzrostu - dodaje.

Założyciele INKsearch jako pierwsi w Europie wprowadzili wirtualną konsultację online w tej branży. Obecnie trwają intensywne prace nad wdrożeniem systemu CRM dedykowanego studiom tatuażu, który ułatwi ich właścicielom i menadżerom zarządzanie tymi lokalami.

- Nowoczesne rozwiązanie powstaje w oparciu o sugestie i doświadczenia osób pracujących w branży tatuatorskiej. Przeznaczone jest wyłącznie dla jej przedstawicieli, a nie całego sektora branży beauty - dodaje Mat Łagowski, INKSearch.co.

Premiera nowego produktu została zaplanowana na 15 sierpnia 2021 roku

Polski startup pracuje również nad stworzeniem nowatorskiego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji Al, które będzie z jeszcze większą skutecznością selekcjonować i dobierać projekty tatuaży, dopasowując je do potrzeb klienta na podstawie m. in. zdjęć przeglądanych przez niego wcześniej inspiracji i projektów.

- Większość użytkowników trafia na naszą platformę szukając inspiracji. Takie osoby nie znają się na technikach i stylach, więc liczą na profesjonalne doradztwo. Dlatego pracujemy nad wdrożeniem sztucznej inteligencji do wyszukiwarki INKsearch. Visual AI, w oparciu o zdjęcia tatuaży, jakie już posiadamy w bazie, będzie rozpoznawała styl, motyw oraz umiejscowienie wzoru, dostarczając użytkownikom wyniki sprofilowane pod kątem ich preferencji, których nie potrafiliby w tak dokładny sposób opisać swojemu tatuatorowi - tłumaczy Sławomir Chojnicki, CTO INKsearch.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ