Prowadź e-sklep w Europie!
fot. Adobe StockJeśli chcemy prowadzić sprzedaż przez internet, warto od samego początku rozważyć prowadzenie biznesu w co najmniej kilku krajach na terenie Unii Europejskiej. Powód jest prosty: znacznie większa liczba potencjalnych klientów.
W Polsce rynek e-commerce rozwija się dynamicznie, ale ciągle jest stosunkowo mały. Według badania Gemius PBI, w styczniu 2020 r. mieliśmy w Polsce 28,1 mln internautów. Ale nie wszyscy robią zakupy w sieci. Izba Gospodarki Cyfrowej, powołując się na badanie „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, informuje, że tylko 57 proc. internautów kupuje przez internet. Jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę sklepów (duża konkurencja!) oraz to, że Polacy nie są zamożnym narodem (według Gemiusa wydajemy w sieci średnio miesięcznie 253 zł na ubrania, akcesoria i dodatki, 139 zł na kosmetyki, a w ciągu pół roku – 951 zł na RTV i AGD), trudno będzie rozwinąć zyskowny biznes online, gdy zawęzimy działania tylko do naszego kraju.
Musimy pamiętać o nawykach i preferencjach klientów. Przykładowo, jeśli zechcemy sprzedawać w Polsce e-booki (elektroniczne książki), nie mamy co liczyć na duże zyski. Z badań Biblioteki Narodowej wynika, że w ub.r. 39 proc. Polaków zadeklarowało przeczytanie przynajmniej jednej książki. I mówimy tu o książkach papierowych. A e-booki? Ich czytanie wskazało zaledwie 6 proc. czytelników. Jeśli więc nawet opracujemy świetnego...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 8/2020 (59) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.