25 mln zł dla sportowego e-commerce. bValue z nową inwestycją w Sportano

Sportano
Sportano. / fot. mat. pras.
Sportano pozyskało łącznie ponad 60 milionów złotych od funduszu bValue na dalszy rozwój i umacnianie pozycji w branży sportowej. W 2025 roku spółka planuje osiągnąć niemal 500 milionów złotych przychodów, co stawia ją na drodze do zostania jednym z czołowych graczy w sportowym e-commerce.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Kluczowym krokiem w aktualnej rundzie inwestycyjnej było dokapitalizowanie Sportano przez fundusz bValue kwotą 25 milionów złotych. Fundusz pozostaje jedynym inwestorem instytucjonalnym, a ponad 80% udziałów pozostaje w rękach założyciela, Marcina Grzymkowskiego.

– Dzięki stabilnemu wzrostowi i współpracy z inwestorem zwiększamy kapitał obrotowy, wzmocnimy IT i marketing – podkreśla Grzymkowski. – W drugim kwartale 2025 zaprezentujemy aplikację mobilną Sportano, Pozwoli to na szybszą realizację zamówień i utrzymanie wysokiej jakości obsługi – dodaje.

Sportano będzie poszerzać asortyment 

Sportano oferuje obecnie produkty ponad 900 marek w 60 dyscyplinach sportowych. Strategia na przyszłość zakłada dalsze poszerzanie asortymentu, pogłębianie relacji z kluczowymi markami i wzrost efektywności operacyjnej.

– Decyzja o dokapitalizowaniu to potwierdzenie zaufania do realizowanej strategii i potencjału Sportano. Wartość współpracy z naszym funduszem opiera się jednak nie tylko na zaangażowaniu kapitałowym, ale również na strategicznym wsparciu doradczym i operacyjnym. W ten sposób możemy budować długoterminowo wartości spółki – komentuje Michał Bartosz, Partner w bValue Fund.

bValue po raz kolejny 

To już drugi raz kiedy Sportano dostaje fundusze od bValue. W lipcu zeszłego roku spółka otrzymała ponad 40 mln zł. Oprócz zapewnienia niezbędnego kapitału na rozwój, fundusz wspiera Sportano w dalszej cyfryzacji jego działalności.

ZOBACZ RÓWNIEŻ