Platforma Amazon.pl może wystartować w listopadzie

Platforma Amazon.pl może wystartować w listopadzie
Jak donosi "Dziennik Gazeta Prawna", rozmowy Amazona z Pocztą Polską na temat obsługi przesyłek z serwisu Amazon.pl są w zaawansowanej fazie. Obie strony chciałyby zdążyć na szczyt paczkowy, który rozpoczyna się od promocji Black Friday - w tym roku wypadającej 27 listopada.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Black Friday to promocja, podczas której liczne podmioty oferują przeceny oraz specjalne oferty - niektóre z nich zaczynają się już kilka dni przed samym wydarzeniem. Black Friday naturalnie przechodzi w zakupy przedświąteczne, które w tym roku - w dobie pandemii - jeszcze częściej będą robione w Internecie. Amazon chce z serwisem dedykowanym polskiemu rynkowi zdążyć jeszcze przed grudniową, zakupową gorączką. Rynek e-commerce w Polsce jest szacowany na 100 mld złotych.

Dotychczas Polacy byli skazani na tłumaczoną wersję niemieckiej strony Amazon.de, ale w jej przypadku problemem były koszty, a także czas dostaw. Amazon szczyci się szybkimi dostawami, dlatego Poczta Polska - jak dowiedział się "DGP" - przygotowuje odrębną linię do obsługi zamówień z tej platformy, a jej dotychczasowe testy wypadły dobrze.

Współpraca z Amazonem może być dla Poczty Polskiej szansą odbicia po latach kłopotów. Spółka już dawno przegrała rywalizację z kurierami, o Paczkomatach nie wspominając. Realizacja zamówień giganta e-commerce prawdopodobnie ochroni wiele miejsc pracy, ponieważ listonosze zapewne będą obsługiwali również przesyłki kurierskie.

Zarówno Amazon, jak i Poczta Polska nie chcą komentować tych informacji. Ciekawe natomiast w tym kontekście wydają się słowa Dariusza Mazurkiewicza - prezesa Polskiego Standardu Płatności - który już niedługo ukaże się na naszych łamach. Mazurkiewicz zapytany o rozwój Blika, odpowiedział tak:

Duże światowe platformy, z których Polacy korzystają, takie które mamy na telefonach - od handlu po platformy społecznościowe - również wejdą z nami we współpracę. Nie zatrzymujemy się na samym AliExpress, chcemy - kolokwialnie mówiąc - włożyć Blika do amerykańskich systemów, z których Polacy korzystają. Zapewniam, że niebawem wszystkie platformy społecznościowo-streamingowo-handlowe będą obsługiwały Blika.

Amazon do tej pory oficjalnie nie wszedł do naszego kraju jako platforma sprzedażowa, jednak od kilku lat posiada w Polsce centra logistyczne. Szczegóły dotyczące ewentualnego startu Amazon.pl zapewne poznamy w najbliższych tygodniach.

ZOBACZ RÓWNIEŻ