Marka godna zaufania to marka bezpieczna

Marka godna zaufania to marka bezpieczna
Zdobycie i utrzymanie zaufania klientów w czasie pandemii koronawirusa to wyzwanie dla wielu firm, również tych z branży KEP. Od początku marca dla odbiorców szczególnie ważne stało się bezpieczeństwo zakupów i unikanie dużych skupisk ludzkich, dlatego znaczna część z nich zwróciła się w stronę e-commerce. Jako firma kurierska szybko zrozumieliśmy swoją rolę w tym wyjątkowym okresie i z dnia na dzień staliśmy się łącznikiem pomiędzy dostawcami dóbr a konsumentami. Chcąc sprostać temu wyzwaniu, musieliśmy błyskawicznie podjąć ważne decyzje, by zapewnić bezpieczeństwo doręczeń wszystkim uczestnikom procesu logistycznego.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 10/2020 (61)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

PARTNER PUBLIKACJI:

Już w pierwszej połowie lutego nasi pracownicy i współpracownicy zostali przeszkoleni. Otrzymali instruktaż higieniczny zgodny z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwa Zdrowia. W początkowym okresie pandemii zmagaliśmy się z tymi samymi trudnościami z zaopatrzeniem w środki ochrony osobistej co wszystkie inne podmioty. Jednak dość szybko zdołaliśmy wyposażyć kurierów i magazynierów w rękawiczki, maski, oraz 

przyłbice, a oddziały w materiały do dezynfekcji. Od samego początku było jasne, że musimy zmodyfikować procedury tak, aby do minimum ograniczyć kontakt klienta z kurierem. Uprościliśmy zatem zasady doręczenia, by w miarę możliwości i w porozumieniu z odbiorcą doręczenia odbywały się „pod drzwi” i bez podpisu. Przesyłki „do rąk własnych” można zaś odbierać z wykorzystaniem jednorazowego unikalnego kodu PIN. W czasie pandemii wszystkie doręczenia odbywają się przy zachowaniu zalecanych środków ostrożności (rękawiczki ochronne, bezpieczny dystans, regularne dezynfekowanie rąk i sprzętu). Od marca rekomendujemy także odbiorcom płacenie za pobranie kartą u kuriera, tym bardziej że dla wygody konsumentów do 100 zł zwiększył się limit płatności bezstykowych. Zaufanie to wartość wiążąca obie strony, toteż zmieniliśmy treść naszych powiadomień SMS-owych i e-maili, w których zachęcamy do ustalenia z kurierem bezpiecznej formy doręczenia i zwracamy się z prośbą o informowanie o odbywanej kwarantannie. 

Zagwarantowaliśmy bezpieczeństwo gościom naszych oddziałów, zapewniając standard sanitarny, który ogranicza wszelkie ryzyka do minimum. 

W tym wyjątkowym czasie zadbaliśmy o naszych partnerów biznesowych, z których wielu początkowo znacznie ograniczyło swoją działalność. Współpracujące z nami sklepy internetowe oraz stacjonarne mogły liczyć na sprawne i bezpieczne usługi kurierskie, co pomogło im zachować ciągłość biznesową i zadowolić ich klientów. Wykazaliśmy się także umiejętnością elastycznego reagowania na potrzeby partnerów, takich jak galerie handlowe, które wraz ze znoszeniem ograniczeń administracyjnych stopniowo zwiększały zapotrzebowanie na nasze usługi. Dzięki doświadczeniu w utrzymywaniu dostaw w sytuacji kryzysowej udało nam się zachować płynność operacji logistycznych. Zrealizowaliśmy także wiele doręczeń pro bono na rzecz środowisk medycznych, które od ponad pół roku codziennie walczą o życie i zdrowie pacjentów. 

Minione miesiące to ciężka praca naszych kurierów i magazynierów, którzy w okresie zagrożenia zdrowia publicznego stanęli na pierwszej linii frontu i którym w związku z tym należą się słowa uznania i wdzięczności. 

My Company Polska wydanie 10/2020 (61)

Więcej możesz przeczytać w 10/2020 (61) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ