Luksus Y-ów
fot. materiały prasoweNajzamożniejsi przedstawiciele pokolenia Y coraz częściej pojmują luksus inaczej niż ich rodzice. Nie lubią się z nim obnosić. To obciach i brak stylu. Cenią sobie za to niezawodną jakość i wyrafinowany minimalizm, a zamiast blichtru i ostentacji, wyjątkowość. – Są mniej na zewnątrz, a bardziej do wewnątrz – mówi Beata Orkwiszewska, Head of LuxHub, agencji marketingowej Havas Media Group zajmującej się markami luksusowymi. Zwraca również uwagę na to, że HENRY’s (z ang. High-Earners-Not-Rich-Yet, czyli dobrze zarabiający, jeszcze nie bogacze), do której w dużej mierze należą najbardziej zamożni milenialsi, inaczej również konsumują luksus. Pokolenie ich rodziców pielgrzymowało do szpanerskich salonów wielkich marek. Oni coraz więcej kupują w sieci. Choć w Polsce to na razie tylko 7 proc. ogółu luksusowych zakupów, w najbliższych latach wielkość ta prawdopodobnie wzrośnie nawet do 40 proc. Euromonitor International szacuje, że sprzedaż dóbr luksusowych w sieci rośnie na świecie prawie 3-krotnie szybciej niż w tradycyjnych sklepach. Prognozy mówią, że w 2025 r. w sieci będzie to już co piąty zakup.
Bogaci milenialsi od rodziców różnią się też tym, że na temat wszelkich, a więc i luksusowych zakupów, chętnie dzielą się opiniami w mediach...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 8/2019 (47) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.