Kupisz książkę mrugnięciem oka. PayEye wchodzi do Empiku
Empik wprowadza pilotażowy program łatności biometrycznych. / Fot. shutterstock.Biometryczne metody płatności zdobywają coraz większą popularność na całym świecie. Badania pokazują, że 74% konsumentów globalnie ma pozytywne nastawienie do tej technologii. W Polsce aż 80% respondentów przyznaje, że korzystało z zabezpieczeń biometrycznych, a w grupie wiekowej 18-25 lat niemal każdy miał kontakt z biometrią.
Globalny Program Mastercard
Operatorzy kart płatniczych tacy jak VISA czy Mastercard wprowadzają innowacyjne metody płatności. Druga z wymienionych firm zdecydowała się rozwijać technologię biometryczną w ramach globalnego programu Biometric Checkout. Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe, podkreśla, że Polska jest idealnym miejscem na realizację takiego pilotażu. „Polscy konsumenci są liderami w zakresie otwartości na innowacje. Pilotaż z Empikiem i PayEye potwierdza nasze zaangażowanie w rozwój lokalnych technologii i wspieranie polskiego rynku elektronicznych płatności” – mówi Życińska, cytowana przez portal wiadomoscihandlowe.pl.
Rosja zbiera daninę na machinę wojenną: Putin wprowadza wyższe podatki
Technologia PayEye
PayEye, polski fintech, rozwija autorską technologię płatności biometrycznych, która łączy biometrię tęczówki oka i twarzy. Aby przedsiębiorcy mogli korzystać z systemu PayEye, muszą zainwestować w specjalne terminale eyepos, które wymagają precyzyjnej kalibracji. „Wierzymy, że płatności spojrzeniem to rozwiązanie globalne, zapewniające najwyższe bezpieczeństwo i komfort użytkowania” – komentuje Daniel Jarząb, CEO PayEye.
Płatności zbliżeniowe w telefonach opierają się na uwierzytelnianiu transakcji spojrzeniem w obiektyw kamery smartfona. To popularna metoda płatności stosowana powszechnie także w Polsce. Część z użytkowników korzysta także z płatności potwierdzanych odciskiem kciuka. W przypadku technologii PayEye scenariusz jest podobny, jednak uwierzytelnianie odbywa się poprzez urządzenia dostarczone do sklepów przez PayEye.
Globalna ekspansja biometrii
Empik, jako lider sprzedaży omnikanałowej w Polsce, przystąpił do pilotażu płatności biometrycznych z entuzjazmem. Płatności biometryczne będą dostępne od 12 czerwca w pięciu wybranych lokalizacjach: Warszawa Westfield Mokotów, Wrocław Bielany, Kraków Kazimierz, Poznań Posnania oraz Czeladź M1. Ewa Szmidt, prezeska Grupy Empik, podkreśla, że klienci są otwarci na innowacje i chętnie korzystają z nowych technologii, które przyspieszają i ułatwiają zakupy.
Mikołaj Budzanowski: "Nastaje nowa era w gospodarce i przemyśle" [WYWIAD]