Kupisz książkę mrugnięciem oka. PayEye wchodzi do Empiku

Empik wprowadza pilotażowy program łatności biometrycznych.
Empik wprowadza pilotażowy program łatności biometrycznych. / Fot. shutterstock.
Mastercard, Empik i polski fintech PayEye wprowadzają nową technologię płatności do salonów prasowych. Pilotażowy program, który obejmie pięć salonów Empik, ma na celu przetestowanie innowacyjnego systemu płatności biometrycznych. Konsumenci będą mogli zapłacić za zakupy, po prostu spoglądając w ekran.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Biometryczne metody płatności zdobywają coraz większą popularność na całym świecie. Badania pokazują, że 74% konsumentów globalnie ma pozytywne nastawienie do tej technologii. W Polsce aż 80% respondentów przyznaje, że korzystało z zabezpieczeń biometrycznych, a w grupie wiekowej 18-25 lat niemal każdy miał kontakt z biometrią.


Globalny Program Mastercard

Operatorzy kart płatniczych tacy jak VISA czy Mastercard wprowadzają innowacyjne metody płatności. Druga z wymienionych firm zdecydowała się rozwijać technologię biometryczną w ramach globalnego programu Biometric Checkout. Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe, podkreśla, że Polska jest idealnym miejscem na realizację takiego pilotażu. „Polscy konsumenci są liderami w zakresie otwartości na innowacje. Pilotaż z Empikiem i PayEye potwierdza nasze zaangażowanie w rozwój lokalnych technologii i wspieranie polskiego rynku elektronicznych płatności” – mówi Życińska, cytowana przez portal wiadomoscihandlowe.pl.

Rosja zbiera daninę na machinę wojenną: Putin wprowadza wyższe podatki

Technologia PayEye

PayEye, polski fintech, rozwija autorską technologię płatności biometrycznych, która łączy biometrię tęczówki oka i twarzy. Aby przedsiębiorcy mogli korzystać z systemu PayEye, muszą zainwestować w specjalne terminale eyepos, które wymagają precyzyjnej kalibracji. „Wierzymy, że płatności spojrzeniem to rozwiązanie globalne, zapewniające najwyższe bezpieczeństwo i komfort użytkowania” – komentuje Daniel Jarząb, CEO PayEye.

Płatności zbliżeniowe w telefonach opierają się na uwierzytelnianiu transakcji spojrzeniem w obiektyw kamery smartfona. To popularna metoda płatności stosowana powszechnie także w Polsce. Część z użytkowników korzysta także z płatności potwierdzanych odciskiem kciuka. W przypadku technologii PayEye scenariusz jest podobny, jednak uwierzytelnianie odbywa się poprzez urządzenia dostarczone do sklepów przez PayEye.

Globalna ekspansja biometrii

Empik, jako lider sprzedaży omnikanałowej w Polsce, przystąpił do pilotażu płatności biometrycznych z entuzjazmem. Płatności biometryczne będą dostępne od 12 czerwca w pięciu wybranych lokalizacjach: Warszawa Westfield Mokotów, Wrocław Bielany, Kraków Kazimierz, Poznań Posnania oraz Czeladź M1. Ewa Szmidt, prezeska Grupy Empik, podkreśla, że klienci są otwarci na innowacje i chętnie korzystają z nowych technologii, które przyspieszają i ułatwiają zakupy.

Mikołaj Budzanowski: "Nastaje nowa era w gospodarce i przemyśle" [WYWIAD]

ZOBACZ RÓWNIEŻ