PayEye rozwija się w Stanach Zjednoczonych. Do firmy dołączył Gary Burtka
Gary Burtka, fot. materiały prasoweGary Burtka posiada ponad dwadzieścia lat doświadczenia w prowadzeniu biznesu. Był odpowiedzialny za uruchomienie i wprowadzenie na amerykański rynek polskiej firmy Ad Tech. Jako pierwszy Amerykanin dołączył do zespołu RTB House Inc. i wprowadził z sukcesem markę na rynek USA. Podczas sześcioletniej kariery w RTB House nadzorował i budował zespoły sprzedaży, marketingu, administracji i różnego rodzaju zespoły techniczne. Jako wczesny adapter AI, stał się jednym z pierwszych menedżerów, którzy zaczęli wykorzystywać sztuczną inteligencję w celu zwiększenia produktywności. Doświadczenie Burtki obejmuje również rozwój firmy medialnej, którą z powodzeniem zarządzał przez wiele lat.
- Pragnę wykorzystać swoje doświadczenie i kontakty na amerykańskim rynku, by wprowadzić i rozwinąć najbardziej innowacyjną usługę płatności na świecie. Jestem podekscytowany wyzwaniami, które wspólnie z globalnym zarządem PayEye sobie postawiliśmy. Wierzę, że Amerykanie bardzo szybko zaadoptują ten rodzaj płatności i chętnie będą z niej korzystać. Potencjał amerykańskiego rynku jest ogromny i dlatego właśnie PayEye, który wyprzedza konkurencję pod względem technologicznym dołączy do największych graczy na świecie. To daje nam ogromną przewagę i pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość - komentuje Gary Burtka.
PayEye to firma, która pierwsza na świecie wdrożyła komercyjnie technologię identyfikacji płatności opartą o tęczówkę oka w ramach pierwszego pilotażu w 2020 roku oraz fuzji oka i twarzy w ramach drugiego pilotażu w 2022 roku. Spółka przygotowuje się do wyjścia komercyjnego z całym swoim ekosystemem, w skład którego wchodzą terminal płatniczy eyePOS, nowoczesne płatności e-payeye dla e-commerce oraz z głównym element ekosystemu, którym jest aplikacja PayEye.
Aplikacja oprócz możliwości przypisania własnych wybranych kart płatniczych do osobistego wzorca biometrycznego i dzięki temu zatwierdzania płatności jednym spojrzeniem, staje się również potężnym narzędziem marketingowym, zwiększającym liczbę klientów i transakcji dzięki platformie dla merchantów - PayEye Zone, która łączy sklepy stacjonarne oraz internetowe ze społecznością klientów w ramach jednej aplikacji PayEye.
Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, dzięki zastosowaniu biometrii do identyfikacji przy zatwierdzaniu płatności, PayEye rozwiązuje ogromny globalny problem związany z coraz większą ilością fraudów na kartach płatniczych.
PayEye - czym zajmuje się startup
PayEye Łącząc technologię z nauką, firma stworzyła niezależny i bezpieczny ekosystem płatniczy, na który składają się autorskie, innowacyjne terminale płatnicze eyePOS, portfel elektroniczny dla użytkowników, algorytmy przetwarzające tęczówkę na wzorzec biometryczny, a w przyszłości także rozwiązania dla e-commerce.
PayEye to polski fintech umożliwiający akceptację płatności oraz identyfikacji użytkownika za pomocą biometrii tęczówki oka. – Identyfikacja tęczówki oka to najskuteczniejsza metoda weryfikacji człowieka spośród wszystkich metod biometrycznych. Nasze rozwiązanie jest kolejnym etapem rozwoju w systemach płatności biometrycznych, który w związku ze swoją niezawodnością oraz zerowym współczynnikiem fałszywych odrzuceń ma szansę zastąpić dotychczasowe formy uwierzytelniania użytkownika – tłumaczą twórcy PayEye.
Lista punktów, w których można zapłacić okiem, stale się powiększa - wygląda na to, że niebawem również o zagraniczne lokalizacje.