PolCard Go ułatwia przyjmowanie płatności na urządzeniach mobilnych. "Wyprzedzamy standardy rynkowe"

PolCard Go
PolCard Go, fot. materiały prasowe
Zapowiedziana po raz pierwszy w 2019 r. aplikacja PolCard Go from Fiserv umożliwia przedsiębiorcom łatwe, szybkie i bezpieczne przyjmowanie transakcji zbliżeniowych na ich własnych smartfonach lub tabletach, bez potrzeby korzystania z dodatkowych urządzeń. Z aplikacji korzysta już ponad 1000 użytkowników z firm różnej wielkości z wielu branż.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

PolCard Go umożliwia sprzedawcy akceptowanie płatności na dowolną kwotę. W przypadku transakcji powyżej 100 zł, które wymagają uwierzytelnienia kodem PIN, klienci mogą wprowadzić kod PIN bezpośrednio na ekranie telefonu sprzedawcy.

Od mikroprzedsiębiorcy do korporacji

Program pilotażowy dowiódł przydatności aplikacji PolCard Go jako alternatywy dla fizycznych terminali płatniczych. Z rozwiązania mogą korzystać mobilni sprzedawcy, usługodawcy działający w terenie, podmioty z branży HoReCa, czy przedsiębiorcy świadczący usługi w domu lub u klienta. Aplikacja PolCard Go sprawdzi się również w największych sieciach handlowych, aby rozładować ruch przy kasach, zwłaszcza w okresie przedświątecznym lub wyprzedażowym.

Dzięki niej klient może dokonać natychmiastowej płatności na urządzeniu sprzedawcy. Potwierdzenie transakcji może otrzymać na adres e-mail wskazany podczas realizacji transakcji. Wbudowany w rozwiązanie interfejs App2App pozwala na pełną integrację z szeregiem aplikacji i systemów wykorzystywanych m.in. w branży kurierskiej czy gastronomii.

– Technologie mobilne bezustannie ewoluują i kształtują naszą rzeczywistość. PolCard Go from Fiserv pozwala przedsiębiorcom na przyjęcie płatności bezgotówkowej w dowolnym miejscu i czasie, na przykład na własnym telefonie lub tablecie. Jestem przekonany, że wielu konsumentów i przedsiębiorców doceni to bezpieczne i bezproblemowe rozwiązanie – mówi Krzysztof Polończyk, Prezes Zarządu Fiserv Polska S.A.

Autoryzacja płatności w urządzeniu

Aby dokonać płatności, klient przykłada do smartfona lub tabletu przedsiębiorcy swoją kartę płatniczą, zegarek lub smartfon. Następnie autoryzuje transakcję na urządzeniu sprzedawcy z zainstalowaną aplikacją PolCard Go, a w razie potrzeby wpisuje kod PIN na ekranie urządzenia.

Po każdym wciśnięciu, cyfry losowo zmieniają swoją pozycję, co zapobiega zidentyfikowaniu kodu PIN klienta przez osoby trzecie. Autoryzacja płatności jest prosta, szybka i intuicyjna – ten proces niczym nie różni się od transakcji zbliżeniowej na tradycyjnym terminalu. Warunkiem płatności jest włączona usługa NFC (near-field communication) na obu urządzeniach.

Sprawdź też: 5 popularnych i sprawdzonych modeli biznesowych

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Każda transakcja autoryzowana za pomocą PolCard Go jest w pełni zabezpieczona najnowocześniejszymi algorytmami zgodnymi z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa organizacji płatniczych Visa i Mastercard. Opierając się na pozytywnych wynikach przeprowadzonych testów, obydwie organizacje wydały zgody na używanie swoich kart płatniczych z PolCard Go.

– Ze względu na wysokie oczekiwania i wymagania organizacji płatniczych PolCard Go będzie regularnie aktualizowana. Już teraz pod wieloma względami wyprzedza ona obowiązujące standardy rynkowe, a tymczasem my już teraz rozpoczęliśmy prace nad jej wyższą wersją. Oznacza to, że nasza aplikacja wkrótce będzie oferowała klientom nowe funkcjonalności – dodaje Krzysztof Polończyk.

ZOBACZ RÓWNIEŻ