Koniec ery plastiku. Kto na tym zarobi

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 68
Coraz więcej firm chcąc pokazać swoją troskę o środowisko naturalne rezygnuje z jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych i szuka ekologicznej alternatywy. Ci, którzy ją mają, już na tym zarabiają.

Kilkanaście miesięcy pozostało tym, którzy używają jednorazowych, zwykle plastikowych wyrobów (talerzy, sztućców, rurek, patyczków do uszu czy styropianowych kubków), aby znaleźć dla nich ekologiczną alternatywę. Parlament Europejski zdecydował już, że do 2021 r. ich sprzedaż będzie zakazana. Wielu konsumentów, ale także firm, nie czeka na ostatni moment i już teraz rezygnuje z codziennego wykorzystywania produktów, które po chwili lądują w koszu i w zastraszającym tempie zaśmiecają Ziemię.

Zamiast plastiku 

Na taki krok zdecydowała się choćby sieć hoteli Marriott International, która przyznała, że zużywa rocznie ok. miliarda plastikowych rurek i mieszadełek do drinków. Jej władze zapowiedziały, że te produkty zastąpią wyrobami biodegradowalnymi. Ten kierunek obrała też sieć kawiarni Starbucks czy firma Ikea, która zapowiedziała wycofanie plastikowych wyrobów jednorazowego użytku (m.in. kubków czy worków na śmieci) ze swoich sklepów, restauracji i kawiarni.

Plastikowe rurki do drinków i napojów z powodzeniem mogą być zastąpione choćby produktami opolskiej firmy Strooo. Pomysł, aby zamiast plastikowych rurek używać roślinnych słomek przyszedł do Macieja Mostowskiego trzy dekady temu. 

– Oglądałem film „Cocktail” z Tomem Cruisem. Byłem wtedy młodym chłopakiem tak jak bohater filmu, który zastanawiał się, co robić w życiu. W jednej ze...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 8/2019 (47)

Więcej możesz przeczytać w 8/2019 (47) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ