Knajp.pl to nowa platforma do zamawiania jedzenia. Zmniejszy koszty ponoszone przez restauratorów
Fot. Pixabay.comKnajp.pl to serwis działający w całej Polsce. Jego twórcami jest trójka warszawskich restauratorów: Tomasz Czudowski, Enio Chłapowski-Myjak oraz Michał Juda. Cechą charakterystyczną platformy jest opłata abonamentowa, uzależniona od liczby dostaw. Za ruch do 90 zamówień miesięcznie, restaurator zapłaci 119,20 zł (niecałe 1,50 zł za zamówienie). Nielimitowana liczba zamówień to koszt 359,20 złotych. Ponadto pomysłodawcy zapowiadają, że w przypadku zwiększenia liczby restauracji w systemie, opłaty będą jeszcze niższe.
Knajp.pl to kontynuacja stołecznej inicjatywy #WspieramGastro, dzięki której warszawskie lokale gastronomiczne zaoszczędziły na kosztach dostaw i prowizjach ponad 200 tys. złotych. Jak przekonują twórcy, prowizje za sprzedaż online na popularnych platformach stanowią nawet 30 proc. całości zamówienia.
W Knajp.pl zapłacimy zarówno PayU, kartą jak i gotówką przy odbiorze.
Nie tylko Knajp.pl
Ale również najwięksi gracze na rynku nie pozostają obojętni na los restauratorów. Serwis Pyszne.pl wprowadził pakiet oferujący zniżki prowizji, całkowite zniesienie opłaty przy zamówieniach z odbiorem w lokalu oraz możliwość odroczenia opłat dla najbardziej poszkodowanych restauracji.
Podobne rozwiązania wprowadza Uber Eats - platforma nie tylko kasuje prowizję w przypadku zamówienia z odbiorem osobistym, ale również oferuje pomoc finansową każdemu aktywnemu kurierowi, u którego zostanie zdiagnozowany COVID-19.
Wsparcie platform do sprzedaży jedzenia online jest bardzo ważne. Miki Kuusi, CEO Wolta, stwierdził w rozmowie z Business Insider Polska, że "gdyby nie istnienie takich serwisów, restauracje byłyby w jeszcze trudniejszej sytuacji".