Sphinx rusza z dietą pudełkową. Wiceprezes firmy: "Mamy na to trochę inny pomysł"

Sphinx Box to nowa usługa grupy Sfinks Polska, właściciela sieci restauracji Sphinx. W pudełkach dostarczanych pod wskazany adres znajdą się nie tylko typowe posiłki dietetyczne, ale również dania inspirowane restauracyjnym menu Sphinxa. - Mamy coś, czego wielu nie ma – ogromną bazę użytkowników naszej aplikacji, ponad 800 tys. osób, które są z nami na co dzień. To bardzo lojalni goście, więc naturalnie pomyśleliśmy: "czemu by nie zaproponować im czegoś więcej?" Dieta pudełkowa pod marką Sphinx to kolejny krok. Poza tym mamy wielu fanów w miastach, gdzie nie ma naszych restauracji, a w ten sposób możemy do nich dotrzeć. To nie jest coś "z kosmosu", tylko naturalne przedłużenie tego, co już robimy – spójne z naszą restauracyjną marką - tłumaczy Mateusz Cacek.
"Nie chcemy przebijać się przez konkurencję"
Rynek cateringów dietetycznych w Polsce wart jest obecnie 3,5 mld zł i, jak szacuje firma badawcza PMR, na koniec bieżącego roku ma osiągnąć wartość 3,9 mld zł. Po kilkudziesięciu procentowych wzrostach w okresie pandemii obecnie rośnie stabilnie w tempie kilkunastu procent rocznie. Eksperci prognozują utrzymanie dwucyfrowej dynamiki wzrostu w najbliższych latach a rozwojowi sektora będą sprzyjać takie trendy jak postępujący zwrot w stronę wygodnego żywienia, szczególnie silny wśród nowych pokoleń, migracja do największych miast i dalsze bogacenie się społeczeństwa.
Choć w branży funkcjonuje kilkaset firm oferujących catering dietetyczny, zdecydowaną większość rynku obsługuje zaledwie kilka z nich. Jaki pomysł na przebicie się przez hegemonów ma Sfinks Polska? - Nie chcemy z nikim walczyć, chcemy po prostu dać coś extra naszym gościom, którzy już znają i lubią markę Sphinx. Oni są z nami w restauracjach, w aplikacji, a teraz mogą też skorzystać z cateringu. Naszym celem nie jest przebicie się przez konkurencję, tylko pogłębienie relacji z obecnymi klientami - deklaruje Cacek. Zapytany przez nas o konkretne cele, przekonuje, że na razie nie chce mówić o liczbach.
Dobre miesiące za Sfinks Polska
Oczywiście filarem działalności Grupy pozostają restauracje - te wygenerowały w I kwartale 2025 roku przychody w wysokości 50,3 mln zł, co oznacza wzrost o 6 proc. r/r. - Diety pudełkowe traktujemy jako nowy, strategiczny kierunek rozwoju, komplementarny wobec restauracji. To rozszerzenie naszej oferty wpisujące się w zmieniające się potrzeby konsumentów - podsumowuje Mateusz Cacek.
Grupa Sfinks Polska zarządza ponad 100 lokalami gastronomicznymi na terenie naszego kraju.