Gry made in Poland
fot. materiały prasoweKtóry młody twórca gier komputerowych nie chciałby stworzyć gry, która odniesie sukces porównywalny do Wiedźmina 3? Dziesiątki milionów sprzedanych egzemplarzy, globalny rozgłos i pieniądze. Koszt produkcji i marketingu podstawowej wersji Wiedźmina wyniósł 306 mln zł. Przychody ze sprzedaży były kilkakrotnie większe. Mimo że od premiery gry minęły już niemal 4 lata, to wciąż sprzedaje się w tysiącach egzemplarzy (z dodatkami).
Wiedźmin 3 jest największym success story polskiej branży gamingowej. Nie jest jednak jedynym. Firma Techland w 2015 r. wypuściła na rynek inną grę – Dying Light. Odniosła globalny sukces i sprzedała się w kilkunastu milionach egzemplarzy. Teraz Techland pracuje nad drugą jej częścią. CI Games chwaliło się w 2018 r., że w jej grę Lords of The Fallen zagrało 9 mln graczy.
Piotr Bogusz, analityk mBanku, tłumaczy, z czego wynika aktualny sukces polskich firm. – Pierwszy czynnik to niezwykle utalentowani programiści. Mamy bardzo wysoki poziom edukacji, a młodzi twórcy mają bardzo interesujące pomysły, które dodatkowo potrafią przełożyć na dobre gry komputerowe. Drugi czynnik to wciąż niskie koszty pracy. Tworzenie gier w Polsce jest po prostu tańsze niż na Zachodzie. Zmniejsza się bariera wejścia na rynek. Popyt na gry z Polski jest widoczny na całym świecie – i nie dotyczy to...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 9/2019 (48) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.