Gleevery promuje nowy benefit: wypożyczaj sprzęt bezpłatnie

dron
fot. shutterstock.
Na urlop zabierz profesjonalnego drona z kamerą, wymarzony rower, albo zrób profesjonalne kino domowe w domu – za sprzęt nie zapłacisz ani złotówki – jeśli załapiesz się na nowy benefit dla pracowników. Gleevery promuje dodatek "korzystanie bez kupowania".

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Gleevery, polski startup technologiczny, promuje wśród Polaków modę na przyjazne dla środowiska “korzystanie bez kupowania”, oferując pracodawcom możliwość uzupełnienia swojej listy benefitów pozapłacowych o ekologiczne rozwiązanie.

Lista życzeń ze sprzętem RTV i AGD

Firmy mogą zaproponować pracownikom wypożyczenie niemalże dowolnego produktu m.in. z oferty Media Expert. Startup stworzył także WishListę, bezpłatną usługę pozwalającą głosować na już obecne produkty lub zgłaszać propozycje przedmiotów, z których pracownicy chcieliby skorzystać w ramach benefitu pozapłacowego.

Za pośrednictwem platformy operującej na zasadach ekonomii współdzielenia Gleevery wprowadza usługę długookresowego wynajmu produktów w różnych kategoriach (m.in. sport, technologie, uroda i zdrowie, wyprawka dla dziecka). Ten marketplace umożliwiający odpowiedzialną konsumpcję powstał dzięki zaangażowaniu Jakuba Bugi (twórcy platformy pilkanahali.pl) oraz inwestorów z takich firm jak: YES Biżuteria, BRE Ubezpieczenia, PayPo, Tutlo i Vedion.

Jak przyciągnąć pracownika IT

Zapotrzebowanie na pracowników, szczególnie w sektorze IT, nie maleje. Często to pracownik dyktuje warunki przebierając spośród otrzymywanych ofert i weryfikując, czy to co proponuje firma jest dokładnie tym czego szuka. Rosnące oczekiwania nie dotyczą jedynie wysokości wypłaty czy benefitów oferowanych przez firmy, ale także wartości według których działają. Szczególnie dla wchodzącej na rynek pracy Generacji Z znaczenie ma fakt czy firma zwraca uwagę na kwestie ekologiczne i wspiera działania związane z gospodarką o obiegu zamkniętym.

- Specjaliści, w szczególności doświadczeni managerowie z kluczowych obszarów IT, takich jak cybersecurity czy analiza danych, często stoją przed wyborem spośród ofert pracy, w których widełki wynagrodzenia są podobne – mówi Katarzyna Oracz od wielu lat badająca źródła poczucia szczęścia w pracy, Chief of Staff, Gleevery. – To czy dana osoba zdecyduje się na dołączenie do zespołu zależy od wartości dodanych, jakie oferuje firma. Czy raportuje kwestie związane z wpływem na klimat oraz czy faktycznie realizuje wartości o jakich mówi? Jeśli kandydat znajdzie wśród benefitów atrakcyjną, spójną z jego wizją świata usługę, z której realnie będzie korzystać, mamy szansę na zatrudnienie niezbędnego specjalisty i co najważniejsze, nawiązania długookresowej współpracy – dodaje ekspertka.

Czytaj dalej: Benefit Systems przejmuje siłownie Calypso. W większości za długi

Gleevery: Korzystanie bez kupowania

Gleevery umożliwia pracodawcy zapewnienie pracownikowi dodatku do wypłaty w postaci dostępu do tysięcy produktów na zasadach “access over ownership” (korzystanie bez kupowania). Za pomocą testowego rozwiązania dla firm – WishListy - pracownicy dowolnej organizacji mogą wybrać (lub nawet zażyczyć sobie), co chcieliby otrzymać w ramach benefitów pozapłacowych.
Wybrane przedmioty nie będą kupowane, a jedynie wypożyczane wraz ze stosownym ubezpieczeniem. Po skończonym wynajmie każdy sprzęt przejdzie odpowiednie odświeżenie i wróci do obiegu, aby mogli z niego korzystać inni. Jak wynika z założeń ekonomii współdzielenia - celem jest maksymalne wydłużenie życia produktu bez utraty jakości dla użytkownika.

- Współpracując z firmami z branży benefitowej obserwuję trend, w którym bardziej niż posiadanie przedmiotów liczy się możliwość korzystania z nich dokładnie wtedy, kiedy są potrzebne. Dlatego wynajmowany w Gleevery przez pracownika rower może co sezon “rosnąć” razem z jego dzieckiem: od trójkołowego, aż po rower MTB - mówi Jakub Buga, CEO & Founder, Gleevery.
Jak wspomina CEO Gleevery filmy z wakacji można nagrać np. wypożyczonym dronem czy kamerą GoPro, a po powrocie w domu przetestować wymarzoną lokówkę czy ekspres do kawy. – Każdy z ponad 3000 produktów w naszej ofercie odpowiada na inne potrzeby. WishLista daje pracownikom możliwość dopasowania szeregu dostępnych produktów do swoich bieżących potrzeb. Jednocześnie dla pracodawcy koszty udostępnienia benefitu pozostają bez zmian – wyjaśnia Buga.  

Wystarczy wejść na stronę i uzupełnić dane kontaktowe, aby maksymalnie do 24h otrzymać spersonalizowaną, pod preferencje i wybrane sprzęty, propozycję wynajmu. Platforma może być także wykorzystana przez pracodawcę jako narzędzie do przetestowania czy taki benefit byłby popularny wśród jego pracowników.

Czytaj dalej: TikTok wprowadza automatyczne limity czasu na korzystanie z aplikacji dla niepełnoletnich

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ