Forum IAB 2020: In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?
6-7-8 października br. eksperci świata marketingu, nauki i biznesu będą wspólnie dyskutować o zaufaniu, które stanowi nie tylko podstawę każdej relacji, ale również siłę napędową biznesu. Wydarzenie odbędzie się w formie online.
Jak wynika z najnowszego badania IAB Polska, w obliczu pandemii prawie połowa internautów deklaruje, że zintensyfikowała zakupy w sieci. Co czwarty intensywniej korzysta z usług online. Dlatego warto zadać pytanie, jaką wartość, nie zawsze pieniężną, ma zaufanie dla każdego uczestnika rynku: klienta, pracownika, właściciela. Dlaczego warto inwestować w działania, które budują zaufanie i jak chcemy nasze obietnice wobec konsumenta spełniać?
- Reklama cyfrowa to skomplikowany system naczyń wzajemnie powiązanych, w którym wszystkie elementy mają wpływ na efekt końcowy: jakość. Dbając o jakość na każdym etapie procesu, budujemy zaufanie, a to z kolei przekłada się na wymierne efekty dla całego ekosystemu. – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
Podczas sesji plenarnej - otwierającej konferencję - prelekcje wygłoszą uznani eksperci świata online. Tomasz Piątkowski (GroupM) oraz Tomasz Rzepniewski (Wavemaker) odpowiedzą na pytanie co mają wspólnego: kartele narkotykowe, napady na bank i reklama online. Podczas inscenizowanego procesu sądowego postarają się rozstrzygnąć, kto jest odpowiedzialny i współtworzy warunki sprzyjające rozwojowi ad fraud – drugiemu, po handlu narkotykami, najbardziej intratnemu przestępczemu biznesowi na świecie. Sebastian Szade (Starcom) opowie o tym jak ufa mózg oraz o neurobiologicznych i ewolucyjnych fundamentach zaufania, jako wartości dla działań marketingowych. W myśl zasady, że „aby zrozumieć konsumenta najpierw należy zrozumieć człowieka”, postara się wyjaśnić i przybliżyć zaufanie od strony wiedzy neurobiologicznej, antropologicznej oraz psychologicznej oraz wyjaśni czym jest zaufanie z punktu widzenia naszego mózgu i procesów myślowych. Rafał Oracz (Ad Next) w swoim wystąpieniu zmierzy się z pytaniem: jak in-housing zmieni rynek reklamowy? Kiedy w 2018 roku sir Martin Sorell ustąpił ze stanowiska prezesa stworzonego przez siebie konsorcjum WPP, stało się jasne, że świat reklamy jaki znamy zmierza ku końcowi. Był to spektakularny, ale jedynie symboliczny punkt w trwającym procesie erozji zaufania pomiędzy reklamodawcami i agencjami. Jego skutkiem był między innymi trend przenoszenia kompetencji agencyjnych „do domu”, czyli do wewnątrz struktur marketera. Choć rozpoczął się kilka lat wcześniej, znalazł swoją kulminację w grudniu 2019 roku, kiedy Procter and Gamble podjął decyzję o przeniesieniu 30% wydatków mediowych do obsługi wewnętrznej. Prezentacja Michała Mańkowskiego (Grupa naTemat) pod tytułem „5 razy, gdy zostałem wydyma… gdy „nadwyrężono moje zaufanie” i czego się z tego nauczyłem o naszej branży. I raz, gdy sam zrobiłem to innym” zakończy sesję plenarną Forum IAB. Opowie on o tym, że oczekiwania kontra rzeczywistość to w branży mediowej często dość brutalne starcie. Podczas swojej prelekcji wpuści widzów za kulisy bycia wydawcą internetowym i na podstawie własnych doświadczeń opowie o kilku konkretnych, ale uniwersalnych sytuacjach, gdy został wprowadzony w błąd lub wspomniane oczekiwania bardzo mocno rozjechały się z rzeczywistością.
Podczas Forum IAB wystąpi blisko 80 autorytetów - przedstawicieli branży interaktywnej, dyrektorów i managerów globalnych firm. Formuła wydarzenia umożliwia zaproszenie inspirujących osobowości, wybitnych przedstawicieli świata nauki i biznesu, którzy prezentują odmienny od perspektywy branży - i przez to bardzo cenny - punkt widzenia. Wśród ekspertów występujących podczas konferencji znaleźli się przedstawiciele dużych i małych agencji, reklamodawców, wydawców oraz instytucji badawczych.
Wśród ponad 60 wystąpień Forum IAB nie zabraknie najbardziej aktualnych, kontrowersyjnych czy śmiałych tematów, jak choćby: „In Gender We Trust. Jak nie pozwolić by zaufanie do stereotypów prowadziło do pomijania jednej z płci.”, „Czy to już czas dla marek, żeby zdjąć maski?”, „Greenwashing, czyli jak marki uprawiają eko ściemę.”, „Reklama nie chce się uczyć. Wszystko czego nie chcesz wiedzieć o agencjach reklamowych.”, „Jak ufa mózg, czyli neurobiologiczne i ewolucyjne fundamenty zaufania jako wartości dla działań marketingowych”, „Jakie życie, taki marketing. Czyli dlaczego to co masz w DNA, znajdziesz za chwilę w swoim feedzie.”