Erli chce zainwestować 50 mln złotych w e-sklepy. "Model radykalnie obniży koszty dla sprzedających"

Jak deklarują przedstawiciele Erli, platforma oferuje sprzedawcom model biznesowy, który pozwoli im radykalnie obniżyć koszty działania sklepu, na które składają się m.in. zakup reklamy, obsługa dostaw i procesowanie płatności – tak, by mogli z zyskiem dla siebie zaoferować kupującym najniższe ceny. Model przygotowany został w oparciu o rozwiązania oferowane przez: InPost (logistyka), Google (rozwiązania reklamowe) oraz PayU (płatności). Celem projektu jest wsparcie polskich przedsiębiorców w czasach kryzysu - w ramach tej inicjatywy Erli pokryje nie tylko koszt dostaw i płatności, ale przeznaczy do końca 2022 roku 50 mln zł na wsparcie reklam w Google, aby pomóc sprzedającym.
Koalicja na rzecz niższych cen w internecie
- Już dawno mówiło się o tym, że coś musi się zmienić – że musi powstać alternatywa dla obecnych graczy: marketplace z niskimi prowizjami, żeby sklepy, mając niższe koszty funkcjonowania, mogły oferować niskie ceny kupującym. ERLI.pl wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom! Stąd inicjatywa – czas na Koalicję na rzecz walki z wysokimi cenami. Do walki z drożyzną zapraszamy wszystkich sprzedających w polskim e-biznesie. Naszym celem jest obniżenie kosztów w e-commerce – dla sprzedających, a w konsekwencji dla konsumentów – mówi Adam Ciesielczyk, prezes Erli.
– Wspólnie z topowymi rynkowymi graczami, odpowiadającymi za najważniejsze elementy biznesu, zbudowaliśmy środowisko przyjazne dla sprzedających. Ich koszty sprzedaży online obniżą się na tyle, że będą w stanie mocno obniżyć ceny i zaoferować realnie najtańsze w Polsce produkty. Stworzony przez nas program ErliCampaigns to pierwszy akord inicjatywy, w ramach której chcemy stworzyć warunki, w których całkowite koszty e-commerce spadną poniżej 10 proc. wartości obrotu. Co ważne, nasza propozycja skierowana jest do polskich sprzedawców. Chcemy, tym bardziej w nadchodzących trudnych dla e-commerce czasach, promować i wspierać polski biznes - tych, którzy płacą podatki w Polsce. Do końca 2022 r. przeznaczymy 50 mln zł w kuponach na kampanie Google Ads dla wszystkich sprzedających na Erli. Model jest prosty: niższe koszty – niższe ceny – większa sprzedaż – większy zysk dla sprzedawcy i większe zadowolenie konsumenta – kontynuuje Adam Ciesielczyk.
Sukces startupu Packhelp
Szczegóły programu Erli
W skład koszyka usług wchodzą najpopularniejsze usługi, odpowiadających za kluczowe segmenty rynku:
o Sklep e-commerce na platformie Erli.
o Płatności (PayU).
o Logistyka (InPost).
o Ruch, reklama i sprzedaż (Google).
- Przedsięwzięcie nie byłoby możliwe, gdyby nie wielomiesięczne przygotowanie do tak wielkiej kampanii. Jak wynika z naszej wiedzy, nikt na świecie nie zdobył się na taki gest w kierunku sprzedających, by każdy z nich otrzymał 3000 zł na start w kuponach na Google Ads, a dodatkowo co miesiąc zwrot 100 proc. prowizji od sprzedaży w postaci kuponów Google Ads na kolejne kampanie. To nie jest jednorazowe działanie, ale długofalowa strategia, którą zamierzamy konsekwentnie prowadzić i rozwijać budując eCommerce przyszłości – dodaje Adam Ciesielczyk.
- Obserwujemy polski rynek dokładnie i biorąc pod uwagę fakt, że Polacy bardzo cenią sobie zakupy dzięki platformom zakupowym trzymamy kciuki za nowych graczy - mówi Anna Stefańska z Google Polska
- Z naszych badań wynika, że dwa kluczowe czynniki, które decydują o wyborze danej platformy to cena i opcje dostawy, więc strategia ERLI.pl na potraktowanie tych obszarów priorytetowo ma głębokie uzasadnienie - dodaje.
- W InPost zawsze wspieramy inicjatywy, które zwiększają konkurencyjność polskiego biznesu. Najnowsza propozycja od Erli niewątpliwie do takich należy. Pomimo że w ostatnich latach polscy przedsiębiorcy coraz skuteczniej przenoszą swój biznes do sieci, to nie wszyscy partnerzy towarzyszący im w tym procesie, potrafią odkrywać ich prawdziwy potencjał. InPost, który oferuje najbardziej ekonomiczną i najwygodniejszą formę dostawy dzięki urządzeniom Paczkomat w połączeniu z ofertą Erli oraz pozostałych partnerów może niewątpliwie się do tego przyczynić” – podkreśla Michał Lis, dyrektor sprzedaży krajowej InPost.
- ErliCampaigns łączy pozytywny wpływ na przychody sprzedawców internetowych z satysfakcją konsumentów poszukujących atrakcyjnych ofert. Mam nadzieję, że inicjatywa ta spotka się z uznaniem przedsiębiorców, którzy myślą o poszerzaniu możliwości biznesowych, jakie daje dziś e-commerce – podsumowuje Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU.