Erli chce zainwestować 50 mln złotych w e-sklepy. "Model radykalnie obniży koszty dla sprzedających"

Adam Ciesielczyk, Erli
Adam Ciesielczyk, Erli
Do końca tego roku firma Erli chce przekazać e-sklepom kupony na reklamy w Google Ads o wartości 50 mln złotych. Ponadto szykowana jest specjalna platforma i szereg innych działań, które mają pomóc sprzedającym w internecie - podano w komunikacie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jak deklarują przedstawiciele Erli, platforma oferuje sprzedawcom model biznesowy, który pozwoli im radykalnie obniżyć koszty działania sklepu, na które składają się m.in. zakup reklamy, obsługa dostaw i procesowanie płatności – tak, by mogli z zyskiem dla siebie zaoferować kupującym najniższe ceny. Model przygotowany został w oparciu o rozwiązania oferowane przez: InPost (logistyka), Google (rozwiązania reklamowe) oraz PayU (płatności). Celem projektu jest wsparcie polskich przedsiębiorców w czasach kryzysu - w ramach tej inicjatywy Erli pokryje nie tylko koszt dostaw i płatności, ale przeznaczy do końca 2022 roku 50 mln zł na wsparcie reklam w Google, aby pomóc sprzedającym.

Koalicja na rzecz niższych cen w internecie

- Już dawno mówiło się o tym, że coś musi się zmienić – że musi powstać alternatywa dla obecnych graczy: marketplace z niskimi prowizjami, żeby sklepy, mając niższe koszty funkcjonowania, mogły oferować niskie ceny kupującym. ERLI.pl wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom! Stąd inicjatywa – czas na Koalicję na rzecz walki z wysokimi cenami. Do walki z drożyzną zapraszamy wszystkich sprzedających w polskim e-biznesie. Naszym celem jest obniżenie kosztów w e-commerce – dla sprzedających, a w konsekwencji dla konsumentów – mówi Adam Ciesielczyk, prezes Erli.

– Wspólnie z topowymi rynkowymi graczami, odpowiadającymi za najważniejsze elementy biznesu, zbudowaliśmy środowisko przyjazne dla sprzedających. Ich koszty sprzedaży online obniżą się na tyle, że będą w stanie mocno obniżyć ceny i zaoferować realnie najtańsze w Polsce produkty. Stworzony przez nas program ErliCampaigns to pierwszy akord inicjatywy, w ramach której chcemy stworzyć warunki, w których całkowite koszty e-commerce spadną poniżej 10 proc. wartości obrotu. Co ważne, nasza propozycja skierowana jest do polskich sprzedawców. Chcemy, tym bardziej w nadchodzących trudnych dla e-commerce czasach, promować i wspierać polski biznes - tych, którzy płacą podatki w Polsce. Do końca 2022 r. przeznaczymy 50 mln zł w kuponach na kampanie Google Ads dla wszystkich sprzedających na Erli. Model jest prosty: niższe koszty – niższe ceny – większa sprzedaż – większy zysk dla sprzedawcy i większe zadowolenie konsumenta – kontynuuje Adam Ciesielczyk. 

Sukces startupu Packhelp

Szczegóły programu Erli

W skład koszyka usług wchodzą najpopularniejsze usługi, odpowiadających za kluczowe segmenty rynku: 

o Sklep e-commerce na platformie Erli.

o Płatności (PayU).

o Logistyka (InPost).

o Ruch, reklama i sprzedaż (Google).

- Przedsięwzięcie nie byłoby możliwe, gdyby nie wielomiesięczne przygotowanie do tak wielkiej kampanii. Jak wynika z naszej wiedzy, nikt na świecie nie zdobył się na taki gest w kierunku sprzedających, by każdy z nich otrzymał 3000 zł na start w kuponach na Google Ads, a dodatkowo co miesiąc zwrot 100 proc. prowizji od sprzedaży w postaci kuponów Google Ads na kolejne kampanie. To nie jest jednorazowe działanie, ale długofalowa strategia, którą zamierzamy konsekwentnie prowadzić i rozwijać budując eCommerce przyszłości – dodaje Adam Ciesielczyk.

- Obserwujemy polski rynek dokładnie i biorąc pod uwagę fakt, że Polacy bardzo cenią sobie zakupy dzięki platformom zakupowym trzymamy kciuki za nowych graczy - mówi Anna Stefańska z Google Polska

- Z naszych badań wynika, że dwa kluczowe czynniki, które decydują o wyborze danej platformy to cena i opcje dostawy, więc strategia ERLI.pl na potraktowanie tych obszarów priorytetowo ma głębokie uzasadnienie - dodaje.

- W InPost zawsze wspieramy inicjatywy, które zwiększają konkurencyjność polskiego biznesu. Najnowsza propozycja od Erli niewątpliwie do takich należy. Pomimo że w ostatnich latach polscy przedsiębiorcy coraz skuteczniej przenoszą swój biznes do sieci, to nie wszyscy partnerzy towarzyszący im w tym procesie, potrafią odkrywać ich prawdziwy potencjał. InPost, który oferuje najbardziej ekonomiczną i najwygodniejszą formę dostawy dzięki urządzeniom Paczkomat w połączeniu z ofertą Erli oraz pozostałych partnerów może niewątpliwie się do tego przyczynić” – podkreśla Michał Lis, dyrektor sprzedaży krajowej InPost.

- ErliCampaigns łączy pozytywny wpływ na przychody sprzedawców internetowych z satysfakcją konsumentów poszukujących atrakcyjnych ofert. Mam nadzieję, że inicjatywa ta spotka się z uznaniem przedsiębiorców, którzy myślą o poszerzaniu możliwości biznesowych, jakie daje dziś e-commerce – podsumowuje Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU.

ZOBACZ RÓWNIEŻ