Email i SMS - spraw, by Twoja oferta dotarła do każdego 

fot. Freshmail
fot. Freshmail 61
W erze rozwoju technologii, gdy większość konsumentów posiada smartfona połączonego non-stop z Internetem, paradoksalnie sukces mogą zapewnić Ci dwa kanały komunikacji, wymyślone dekady temu. Sprawdź, jak możesz je wykorzystać w swojej firmie. 

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Dlaczego email marketing jest tak skuteczny? Jakie wyniki może osiągnąć kampania SMS? Jak oba kanały można połączyć i co na tym zyskasz? Zdaniem ekspertów zwrot z tego typu inwestycji stale rośnie.

Mimo, że pierwszy newsletter został wysłany w 1978 r., email marketing jest kanałem komunikacji dostosowanym do nowoczesności. Dlaczego? Ponieważ pozwala na bezpośredni kontakt z klientem, zrozumienie jego potrzeb i ich zaspokojenie. To wszystko zapewnia możliwość szczegółowej segmentacji odbiorców, śledzenie ich każdego ruchu w obrębie newslettera lub na Twojej stronie internetowej, a także wysyłka automatycznych wiadomości w reakcji na zachowanie użytkownika. 

Do tego warto dodać, że ludzie sprawdzają skrzynkę coraz częściej. Jak pokazują statystyki więcej osób otwiera maile na urządzeniach mobilnych, niż na komputerze. Na szczęście systemy do wysyłki newsletterów szybko się przystosowały i pozwalają na tworzenie wiadomości przyjaznych aplikacjom na smartfony. To wszystko sprawia, że kampanie mailowe przynoszą coraz lepsze efekty.

Jeszcze w zeszłym roku dało się słyszeć, że ROI z email marketingu wynosi 3800%, czyli że jedna zainwestowana złotówka przynosiła średnio 38 zł zwrotu. Według najnowszych danych firmy Litmus obecnie średnie ROI to 4200 proc. Oczywiście w niektórych branżach jest ono zdecydowanie większe. Na przykład email marketing w podróżach i turystyce potrafił wygenerować zwrot w wysokości 53 $ z jednego zainwestowanego dolara. 

Ponadto dużym atutem email marketingu jest jego cena. Przykładowo we FreshMailu za bazę do 5000 odbiorców zapłacisz miesięczny abonament 150 zł. W tej cenie możesz wysyłać do tej listy nieograniczoną liczbę kampanii. Zakładając, że wyślesz do tej bazy 3 wiadomości w ciągu miesiąca, to wtedy koszt jednej wyniesie 1 gr (słownie: jeden grosz). 

Kampanie SMS - rekordowy Open Rate

Wysyłka kampanii SMS, nie dość, że również uważana za niedrogi kanał dotarcia do potencjalnych klientów, ma jedną główną zaletę, której pozazdrościć mogą wszystkie inne media. Jest gwarancją, że Twój komunikat zostanie odczytany niemal przez wszystkich odbiorców. Według statystyk średni Open Rate z kampanii wynosi 98 proc.!

Warto zestawić to z postami organicznymi (niepłatnymi) na Facebooku, które jak podają zagraniczne źródła, są widoczne dla 2 proc. obserwujących dany profil. 

Kolejną zaletą kampanii SMS jest to, że większość odbiorców odczyta ją zaledwie w ciągu kilku minut po jej wysłaniu, co można wykorzystać na różne sposoby. Przykładowo oferujesz bilety na jakieś wydarzenie. Za kwadrans ma ruszyć sprzedaż. Wysyłasz kampanię do swoich najbardziej wiernych subskrybentów, dzięki czemu będą mogli skorzystać z okazji jako pierwsi, co może Cię z nimi jeszcze bardziej zbliżyć. 

Email + SMS - połączenie idealne? 

Wykorzystanie w jednej kampanii tych dwóch kanałów pozwala osiągnąć naprawdę niesamowite wyniki. Choćby dlatego, że ich synergia pozwala na wyeliminowanie ograniczeń, które można napotkać w przypadku korzystania z tylko jednego medium. Dla przykładu: mailing nie jest otwierany przez tak wielką liczbę odbiorców, jak SMS. Z kolei SMS ograniczony jest do 160 znaków, podczas gdy w mailu umieścisz wszystkie potrzebne informacje. 

Jeżeli więc przygotowujesz specjalną ofertę dla swoich klientów, którą wysyłasz w newsletterze, to warto wesprzeć ją informacją SMS, w której wystarczy napisać odbiorcy, że właśnie otrzymał na skrzynkę elektroniczną coś ekstra. Według Andrzeja Ogonowskiego z SMSAPI takie działanie może zwiększyć liczbę otwarć maila nawet o połowę. 

Inny przykład to oferta specjalna ograniczona w czasie. Najpierw wyślij mailem informację o promocji, a później przypomnij za pomocą SMSa, że został ostatni dzień, by z niej skorzystać. Zobaczysz, że to działa. Tym bardziej, że połączeniu maili z SMSami sprzyja fakt, że oba te komunikaty wiele osób odbierze na jednym urządzeniu. 

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ