Drugie życie marek PRL
fot. materiały prasoweNostalgia za latami młodości, dobre skojarzenia i wielki potencjał marketingowy sprawiają, że na polski rynek wracają kolejne kultowe marki z czasów PRL. Na sentymencie do nich można zarobić, ale nie wszystkim się to udaje.
Z sukcesem na polski rynek wróciła jedna z największych ikon polskiej motoryzacji – Junak. Za przywrócenie do życia tej marki odpowiada firma Almot z Gniewkówca koło Złotnik Kujawskich, która od 35 lat zajmuje się produkcją części silnikowych. Mikołaj Sibora, prezes Almota wspomina, że decyzję o reaktywacji podjęto 12 lat temu a pierwszy motocykl z logo Junaka trafił do sprzedaży w 2010 r. – Chcieliśmy połączyć nasze doświadczenie produkcyjne ze znajomością dostawców komponentów w Azji – wspomina Mikołaj Sibora i dodaje, że przedsięwzięcie okazało się wielkim sukcesem. – W zaledwie kilka dni wyprzedaliśmy całą partię egzemplarzy przygotowanych na 2010 r. Wtedy zdecydowaliśmy się poszerzyć ofertę o kolejne modele – dodaje.
Dziś w ofercie są łącznie 32 modele motocykli, motorowerów, skuterów (także elektrycznych) sprzedawanych pod marką Junak. Ich ceny wahają się od niecałych 4 tys. zł. (tyle kosztuje np. Junak 103) i sięgają do blisko 14,5 tys. zł – to cena Junaka M15 125.
Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w 2018 r. zarejestrowano łącznie blisko...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 9/2019 (48) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.