Dobierz narzędzia
Recenzje książekz miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 9/2021 (72)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Josh Kaufman
Indywidualny program MBA
MT Biznes
Nie święci garnki lepią. I nie (tylko) absolwenci studiów biznesowych zakładają i z sukcesem prowadzą swoje firmy. Większość współczesnych przedsiębiorców opiera swoją działalność na zdrowym rozsądku, prostej arytmetyce i znajomości kilku ważnych zasad. Josh Kaufman za główny cel postawił sobie pokazanie w jasny i zrozumiały sposób najważniejszych pojęć ze świata biznesu. Znajdziemy tu podstawy tego czym jest przedsiębiorczość, jak wygląda rozwój produktu, jak działa marketing, sprzedaż, jak wyglądają udane negocjacje, na czym opierać komunikację. Pisze też o przywództwie, projektowaniu systemów czy zarządzaniu operacyjnym. Tylko tyle i aż tyle. Większość książek mających stanowić alternatywę dla studiów MBA stara się odtwarzać program nauczania. W przypadku „Indywidualnego programu MBA” jest inaczej. Jej celem – jak podkreśla autor – jest „ułatwienie czytelnikom dogłębnego zrozumienia działalności biznesowej od podstaw, bez względu na wyjściowy poziom wiedzy lub doświadczenia”.
--------------------------------------------------
Guy Raz
Jak zbudowałem firmę. Prawdziwe historie przedsiębiorców
MT Biznes
Piłkarz reprezentacji Nowej Zelandii widzi wełnę, która nie jest wykorzystywana w jego kraju, i wpada na pomysł, by robić z niej buty (i powstaje Allbirds). Były buddyjski mnich uważa, że najlepszym sposobem na wykorzystanie jego potencjału jest aplikacja na urządzenia mobilne (i rusza z Headspace). Uliczny sprzedawca kanapek dostrzega możliwość wykorzystania resztek i przekształca ten pomysł w firmę obracającą milionami dolarów (tak właśnie działa Stacy’s Pita Chips). Jeśli te historie obiły się im już wam o uszy… to pewnie słuchaliście kultowych podcastów radia NPR „How I built this”! Ich gospodarzem jest Guy Raz, wielokrotnie nagradzany dziennikarz ekonomiczny i wykładowca uniwersytetów Princeton i Georgetown. To właśnie na podstawie jego audycji, czyli wywiadów z ponad 200 przedsiębiorcami z całego świata została napisana ta książka. Dlaczego warto po nią sięgnąć? Choćby po solidną dawkę wiedzy, jak prowadzić własną firmę – od momentu sformułowania pomysłu przez etap pozyskiwania pieniędzy, szukania pracowników, aż po walkę z konkurencją i chwilę, w której zaczynają się pojawiać prawdziwe zyski.
--------------------------------------------------
Norbert Oruba
Marketing w twojej firmie
MT Biznes
Narzędzia, których potrzebujesz, by skutecznie prowadzić promocję – podtytuł tej książki jest też jej chyba najlepszą rekomendacją. Bo czego potrzebuje twórca startupu czy właściciel małej firmy, jak nie właśnie konkretnych i skutecznych narzędzi? Z tej książki dowiesz się, jak prowadzić blog firmowy, komunikację w social mediach, współpracować z influencerami i jak zbudować markę lidera stojącego na czele stabilnej firmy. Autor wie o czym pisze. Sam pracuje dla wielu polskich i międzynarodowych marek, jest też wykładowcą akademickim, szkoleniowcem i autorem licznych publikacji w branżowych pismach i portalach. Uwaga! To pierwsza polska książka o promocji, która uwzględnia sytuację pandemiczną. Dodatkowym atutem jest prosty, zrozumiały nawet dla ludzi spoza branży język.
--------------------------------------------------
Bill Eddy
5 typów osobowości, które mogą zniszczyć ci życie
Znak
Stanowią zaledwie 10 proc. populacji, ale mają destrukcyjny wpływ na pozostałe 90. WKO, czyli wysoko konfliktowe osoby potrafią zrobić z naszego życia prawdziwe piekło. Mogą nas szantażować emocjonalnie, wciągać w gierki, skłócać z innymi, winić za całe zło tego świata… By na koniec naprawdę skrzywdzić i wpędzić w tarapaty. I – jak podkreśla Bill Eddy, autor książki, prawnik i terapeuta – nie robią tego ze złej woli, oni… tak już mają. Mowa o typie borderline, narcystycznym, paranoidalnym, antyspołecznym lub histrionicznym. Choć wydaje się, że najlepiej takim osobom schodzić z drogi, czasami jest to po prostu niemożliwe – to może być nasz szef, ale i partner życiowy. Na szczęście autor zdradza, jak skutecznie radzić sobie w relacjach z tzw. WKO. Pierwszym krokiem jest w ogóle dostrzeżenie zaburzenia – to klucz do wybrania odpowiednich narzędzi. Kolejne to nawiązanie kontaktu – w zależności od typu zaburzenia, analiza sytuacji, odpowiednie reagowania i… stawianie granic.
Więcej możesz przeczytać w 9/2021 (72) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.