Alibaba z rekordowym wynikiem podczas Dnia Singla
Fot. materiały prasoweAlibaba to absolutny dominator na chińskim rynku e-commerce. W skład grupy wchodzą najważniejsze podmioty w Azji w tym m.in. popularna również poza Chinami platforma AliExpress.
Promocję z okazji Dnia Singla - która trwała od 1 do 12 listopada - zorganizowano po raz dwunasty. Według Reutersa, chiński koncern sprzedał przez te kilkanaście dni więcej, niż Amazon w trakcie III kwartału. W wyprzedaży wzięło udział ok. 250 tys. marek, w tym ok. 31 tys. zagranicznych. Jak podaje Alibaba, dochód ze sprzedaży z Stanów Zjednoczonych wyniósł ponad 5 mld dolarów.
E-commerce - zwłaszcza w dobie pandemii - staje się kluczowym elementem sukcesu sklepów. Choć chiński rynek jest oczywiście jednym z największych na świecie, zdaniem ekspertów również Polska ma wiele do powiedzenia w branży. - Jesteśmy bardzo innowacyjni, lubimy nowinki, chętnie korzystamy z nowatorskich rozwiązań. Polska często dyktuje trendy w światowym e-commerce. Jeśli ktoś radzi sobie w branży online w naszym kraju, to jest na dobrej drodze do budowy globalnej pozycji. Często znane nam rozwiązania ze sporym opóźnieniem wchodzą na inne rynki. Nie mamy się tu czego wstydzić - uważa Jakub Roskosz, dyrektor zarządzający Mosquito.
Według ekspertów rodzimy rynek e-commerce może być warty nawet 100 mld złotych.